Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

Paid Advertisement :

27 January 2013

Pencacai UMNO Menghina Allah?

Bhai.... gua cukup terkejut biler baca statement dan komen pencacai UMNO/BN terutamanya para Ulama, Ustaz dan Mufti.... sana sini diorang dok kata Yahudi Laknatullah.... Nasrani Laknatullah..... err..... kalu lu tanya gua... gua tabrani... gua tak berani mengklasifikasikan Yahudi dan Nasrani tue Laknatullah sewenang-wenangnya...

Sebabnyer....

Sebabnyer cuma ader satu jer.... dari ayat pertama Al Quran sampailah ke ayat terakhir Al Quran... Allah Taala mengklasifikasikan Yahudi dan Nasrani sebagai Ahli Kitab... maknanya .... mereka-mereka yang diturunkan kitab kepadanya... kitab Allah... iaitu Taurat, Injil dan Zabur.... dan Yahudi dan Nasrani ini akan dihisab dan diadili diakhirat kelak atas kitab mereka... atas syariat yang mereka pegang...

Sampai ke akhir ayat Al Quran pun takder Allah Taala menjatuhkan laknat kepada Yahudi dan Nasrani melainkan yang mana sesat dan terpesong daripada ajaran yang satu serta yang menyelewengkan ayat-ayat Allah yang diturunkan dalam Taurat, Injil dan Zabur...

So.... Kalu Allah Taala sebagai pemilik alam ini... sebagai Tuhan Rabbul Jalil.... pun tidak mengatakan Yahudi dan Nasrani sebagai Laknatullah (secara borong) .... maka siapa lu orang pencacai UMNO/BN nak memandai mendahului dan lebih dari Allah Taala....

Jadi ... berpada lah kalu lu nak menghina dan mengaibkan Yahudi dan Nasrani sebagai Laknatullah... sebab ada dikalangan mereka yang berpegang teguh dengan syariat yang asal... seperti yang termaktub dalam Taurat, Injil dan Zabur... sebab kalu lu berpandangan camtue.. ader gak orang Islam yang boleh juga di borongkan sebagai Laknatullah pasai kufur dengan syariat dan segala yang terkandung dalam Al Quran...

Oleh itu.... berhati-hatilah.... Yahudi dan Nasrani itu adalah Ahli Kitab... dan Allah Taala tidak pernah mengangkat status dan klasifikasi  Ahli Kitab itu keluar dari orang Yahudi dan Nasrani... jangan kiter memandai lebih dari Allah Taala...







5 comments:

  1. itulah jadinya...bila yg betul xnk ikut..blajar guna 1 guru jerr...guru tepesong, anak buahnya, terjun laut,.

    ReplyDelete
  2. A'kum Sdr. C++

    Saya setuju dengan pandangan saudara, sesiapa yang ingkar dengan Allah dan Kitabnya maka mereka juga tergolong di dalam golongan yang sama dilaknati Allah!

    ReplyDelete
  3. Bhai Carlos...
    Sebab itu puak penchachai UMNO/BN nih... ramai yang baca Al Quran hari-hari.. siap taraanum baek punya... tapi terjemahan, tafsir dan isi Al Quran dier tak tahu dan takmo nak amik tau... hehehe

    Bhai Mohamad Adel...
    Hahaha... Ketua Agama.... hahaha... lagi blank ader la... hahaha

    Bhai MountDweller...
    Yup.. itu yang gua maksudkan... tak guna kata Yahudi dan Nasrani laknatullah walhal diri sendiri pon sebenarnya sudah laknatullah...

    ReplyDelete
  4. jgn sebarang ckp org yahudi laknat. byk nabi2 d kalangan bangsa yahudi. adapun ygd laknat oleh Allah SWT adalah mereka yg x beriman kpd Allah, mendustakan kita2 Allah dan melakukan kerosakan . ramia yg tak tau ada org yahudi yg beriman. org yahudi bergama islam. yg amal perintah Allah ikut sunnah NAbi SAW. ada markaz jemaah tablig lagi d israel . org2 yahudi islam selalu tanya bila org islam malaysia nk ziarah mrk ni yg juga saudara seagama d sana. walau mrk x ramai tp mereka adalah gol yg beriman kpd Allah dan nabi saw.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja