Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 February 2017

Dua-Dua Bidaah ...

Bhai/DeeDee semua...

Semalam gua baca kupasan Mufti tentang isu Valet Doa yang kecoh tu... ader beberapa point yang Mufti tu bawak adalah betul dan tepat...

Tapi...

Tapi biler Mufti dok kata isu Valet Doa dengan Badal Haji tu tak sama... gua nak gelak giler aaaa... Hahaha... ini Mufti mesti ader share bisnes Badal Haji kalu tak pun memang dier ader buat bisnes Badal Haji...

Wei... kerja ibadah ni bukan boleh diupah-upah la wei pak Mufti ooi... Mana ader Nabi atau para Sahabat yang ajar buat benda bidaah mengupah buat ibadat ni... tak pernah ader...

Kalu Nabi dan para sahabat pun tak buat... aper kejadahnyer lu orang buat.... Bidaah Dhalalah betul lar.... takkan itu pon tak tau beza kot...

Kalu nak buat ganti haji untuk orang... buat ajer la anak beranak adik beradik orang yang nak diganti haji tu... aper pasai upah ntah sapa-sapa yang takder kaitan pun untuk buat ganti haji tu.... mana belajor ni.... pandai-pandai jer amal benda ni.. Nabi dan para sahabat tak buat benda ni wei...

Ini lah masalahnya kalu Mufti pun bebal bab masalah ibadah Haji ni... tak pernah ada dalam sirah yang mengatakan Nabi ada ajar untuk amik upah haji ni.... giler siot geng lebai jual agama ni... sesat wal larat... 

Masalahnya... dari dulu lagi yang menyesatkan orang awam adalah golongan yang tinggi ilmu agamanya... macam contoh pengasas Bahai... yang asalnya golongan sufi... tak payah jauh la... pengikut paling utama Ayah Pin pun golongan Ostad dan Ostazah... dah kojol sesat dah pon...

Adoyailah para Mufti dan Ostad di Malaysia ni.. aper nak jadi la...

Nauzubillahiminzaliq...


4 comments:

  1. mufti wilayah inilah akan berdemo sekali 18feb ini,gambor dia bersama hadi,bersepah-sepah di kl.

    ReplyDelete
  2. Habislah ko nanti akan dituduh Wahabbi pulak admin oi! Puak2 ni pantang ditegur.

    ReplyDelete
  3. setiap malam jumaat baca Yaasin (tapi tak pernah takut pun pada Allah n tak pernah pun memahami setiap ayat yang dibaca) hanya baca
    nispu syaaban baca 3 kali Yaasin
    malam mati buat tahlil n 100 hari punya tahlil
    mayat dipakai sarban masa hidup anti sarban
    masa solat jumaat tangan sua kat orang nak bersalam
    tapi face macam haram bejadah
    bila ada mati waris simati sekor pun tak boleh
    nak kendali mayat upah orang
    ni semua bidaah atau bedaah


    ReplyDelete
  4. Orang tak pakai serbanpun boleh sembahyangkan jenazah,NIAT HATI IKHLAS KERANA ALLAH.

    tidak riak,ujub dan TAQABBUR.

    DALAM surah yassin,ada beritahu,didaerah dizaman nabi Isa,sesaorang yg baru masuk islam,tak-retipun berjubah/serban,bila utusan allah datang dia dapat hidayat dan masuk islam,dan dgn ilmu yg kurang beliau berdakwah pada kaumnya,tapi kaumnya bunuhnya,semasa dia nazak,allah nampakkan dia syurga,dia diberi keistimewaan masuk syurga,dgn ilmu yg ciput.Kenapa surah yassin begitu penting,ianya dibaca bukan untuk orang2 mati,tapi ianya berguna pada sipembaca itu.Allah tak tenguk,betapa banyak ilmuny,berapa banyak serbanya,TAPI Allah mementing IMAN/TIDAK SYIRIK,dan mempunyai KEIIHKLASAN MANUSIA.
    ITULAH TUJUAN SURAH YAASIN DIBACA DAN DIAMALKAN..BUKAN UNTUK RIAK,TAKABURR.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja