Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 September 2017

Akta Perintah Berkurung Juvana 2017

Bhai/DeeDee semua...

Ramai orang beri macam-macam pandangan berkenaan isu kebakaran Sekolah Tahfiz... sampaikan macam-macam kata nista dan tohmahan serta tuduh menuduh berlaku dalam media sosial...



Tapi rasanya takder satu penyelesaian tuntas yang boleh dijadikan satu cara untuk mengekang insiden berkaitan juvana ni daripada berlaku...

Pada pandangan gua sebenarnya ada satu penyelesaian terbaek bagi isu juvana ni... dan ianya mesti dibuat diperingkat Parlimen ... dibawah satu akta...

Caranya adalah dengan menggubal dan kuatkuasakan Akta Perintah Berkurung Juvana 2017 bagi juvana yang belum berumur 18 tahun. Mana-mana juvana yang tidak berada dalam kawalan ibubapa atau penjaga (ditempat awam) selepas pukul 10 malam boleh ditahan di lokap (pusat tahanan sementara) sehingga ibubapa atau penjaga dimaklumkan dan di ikat jamin (minima RM1000)

Dengan cara ini barulah kes-kes berkaitan juvana akan dapat dikurangkan ataupun dihapuskan.

Ibubapa dan penjaga patut bersetuju dengan penggubalan Akta Perintah Berkurung Juvana 2017 ni bagi mengekang kebejatan kes-kes berkaitan juvana dimasa depan.

Gua cabar BN, HARAPAN atau PAS untuk mencadangkan Akta Perintah Berkurung Juvana 2017 ni... itu pon kalu ader berani....

Huhuhu

4 comments:

  1. apa kata kalau ada pulak kes tok dalang upah budak belum baliagh bunuh orang, adakah itu budak dan tok dalang
    terlepas dari hukum mati
    apa kira pun ada makpak yang pandai beranak tapi tak tau nak jaga anak inilah akibatnya
    dibiar liar tanpa didikan alasan sibuk nak cari makankedarah
    maka akan bertambahlah anak anak yang hidup lebih terok dari binatang

    ReplyDelete
  2. Semua segmen masyarakat ada terlibat dengan rompakan malam. Hatta polis sendiri. Kena perintah betkurung belaker akhirnya. Lepas 10malam semya mesyi ada di rumah. Gua pon kena kurung jgk...Tak der lagi ceramah selepas pukul 10 mlm. Relax semua...

    ReplyDelete
  3. apa pulak peranan mak bapak budak. buat anak jer ker.suku bangsa BRM1 otak berburit

    ReplyDelete
  4. Ini semua salah cikgu. Sb cikgu x dibenarkan merotan budak. Sb tu budak skrg ni mcm setan.
    Ini semua salah cikgu. Sb bila cikgu marah budak, mak bpk budak dtg mengamok ke sekolah maki hamun cikgu.
    Ini semua salah cikgu. Sb xjaga anak2 mereka 24 jam. Sb mak bpk mereka sebok cari nafkah sampai x dpt nk jg anak2.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja