Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 September 2017

Lawak Betul Lah

Bhai/DeeDee semua...

Sungguh kontradik... 

Menteri KPDNKK kata penutupan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah sementara bagi urusan penambahbaikan.... tapi....

Pengurusan Mydin mendrdahkan dalam rekod kewangan mereka bahawa kerugian yang dialami akibat dari mengendalikan KR1M adalah terlalu besar sehinggakan mengganggu aliran tunai Kumpulan Mydin.



Kita faham kenapa Mydin boleh rugi dalam urusan kendalian KR1M.... kos rebranding, kos logistik dan kos operasi sahaja sudah cukup besar berbanding dengan margin keuntungan jualan...

Aper pun.... cukup-cukup la kelentong rakyat... kami semua bukan bodoh... yang bodoh cuma Ahmad Maslan ja... Hahahaha

Macam gampang kan...

4 comments:

  1. KRIM najib ni tak bagus. harga barang sama dan kualiti /kuantiti kurang. pilihan sikit harap jenama je.

    bodoh ke apa menteri malaysia sekarang?

    ReplyDelete
  2. ...bukan bodoh, dah habis pandai la tu.

    ReplyDelete
  3. Ini menteri buat malaysia jadi generasi tahi. pemimpin generasi emas dah berlalu. Kerja jadi menteri adalah kerja paling senang dlm dunia ni yob. Btul ckp. Kerja hanya guna 50% otak shj, dah bole jd menteri kesygan org rmai. Yg perlu menteri jaga btul2 ialah nafsu tamak haloba n kejujuran. Cukup 2 bnda ni mereka jaga, perkara lain automatik terbela.. kerajaan cukup jadi pengurus negara sudahlah. Kerajaan x perlu jd peniaga. Biarlah rakyat yg buka kedai runcit. Apsal sibuk nk niaga. Kalau anak menteri nak niaga, bapaknya kasi la modal. X pun wat loan tekun ke, bank ke, bapaknya si menteri jadi la garento. Bila pusingan wang dr bank ke peniaga (anak menteri)tu wujud n rancak, br la punca ekonomi ada. Ini tidak. Bapak kasi tender terus, tnpa ada pertandingan, modal dpt trus dr gov, pastu projek x jln. Pusingan duit tu x menjana ekonomi la jdnya.

    ReplyDelete
  4. Oh...patutlah kr1m d seluruh sarawak pun tutup. Nk renovate rupanya..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja