Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 January 2018

Patut Tanya Mahathir Mohamed

Bhai/DeeDee semua...

Gua dah baca artikel yang ditulis oleh Raja Baharin dari AMANAH pasai isu royalti minyak Terengganu tu... Huhuhu.... Pada gua... Persoalan berkaitan dengan royalti minyak ni bukan Najib Razak atau MB Terengganu ( Ahmad Razif ) yang sepatutnya jawap... Tapi... Yang patut menjawabnya adalah Mahathir Mohamed.... Yang sekarang ni dilantik menjadi kepala bana yang nak menjatuhkan pemerintahan UMNO/BN...



Mahathir Mohamed la yang mengarahkan royalti minyak Terengganu ditamatkan dan diganti dengan wang ehsan... so... dier la yang sepatutnya dipersalahkan....,  Takkan pasai dah jadi leader kepala bana Pakatan Harapan... Maka jadi suci murni dan terhapus semua dosa dier... Takkanlah kot...

Pasai Mahathir Mohamed dah jadi calon PM Pakatan Harapan maka dier terlepas dari dipersalahkan... Takkan la dah disucikan.... Agaknyer kalu binatang babi dicalonkan jadi Calon PM Pakatan Harapan mungkin akan jadi halal dan suci kot??? Gampang dan bangsat la camtue...

Mahathir Mohamed ni patut menjawab semua persoalan ni... Kalu dier nak lepas tangan... Kiter katok ja kapla dier.... Kalo Pakatan Harapan dok lepaskan Mahathir Mohamed dari pertanggungjawaban... Maka sewajarnya Pakatan Harapan pon kita kasi humban kelaut .... Hanyutkan sama dengan kumpulan PASu Bunga...... 

Hampeh dah haram jadah....


6 comments:

  1. tak kisah x nak siar...tp kepala butoh lah kau..

    ReplyDelete
  2. Hahaa.....betul sangat tu, royalti kelantan pun sama. sekarang dijadikan wang ikhsan dan diserahkan dibawah urusan JPP. Jadi UMNO juga yang pegang!

    ReplyDelete
  3. Yeop... oh yeop....ape macam kalau kita buang kau ke laut....
    Asalkan bukan Najib dan UMNO ... kalau monyet pun mungkin lagi bagus... yeop

    ReplyDelete
  4. Menyekat royalti dan menukarnya kepada wang ihsan adalah diatas kehendak pimpinan UMNO negeri yang dikemukakan kepada Tun M. Tun M hanya memenuhi kehendak UMNO negeri yang jika Tun tidak bersetuju, maka UMNO negeri yang akan buat hal. Sekatan royalti bukan idea Tun, tetapi diatas dasar kebertanggungjawaban, Tun pula terpaksa memikulnya.

    ReplyDelete
  5. Rakyat Malaysia ketandusan pemimpin. Tapi nk buat mcm mana, terpaksalah sokong geng mahadir. Supaya pemerintahan bertukar. Tukar ini kali baru otak melayu akan berfungsi dan boleh pk mcm mana cara nk tukar pemerintah.

    ReplyDelete
  6. Tukar je yang jahat tu!
    Kalau yang baru dilantik pun jadi jahat juga, kita tukar pula lagi sekali.
    Bila yg jahat ditukar, maka yg baik akan timbul la utk memakmurkan negara tercinta ni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja