Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 May 2018

Abdul Hadi Awang Sembang Cerita Tentang Walaun Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Pakatan HARAPAN tahu yang diorang akan sentiasa dikritik sama ada secara berdepan atau sebaliknya oleh ahli-ahli dan penyokongnya.... Itu memang stail Pakatan HARAPAN..... Ahli dan penyokong Pakatan HARAPAN bukanlah jenis wala' buta jer.... Benda tak betul kita sound.... Kita tak taksub kepada pimpinan waima Mahathir Mohamed, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Mohamad Sabu atau Shafie Apdal.... 

Kitorang bukan spesis yang kat sebelah sana.... Hahaha.... Aper pon... Siapa yang nak dengar cakap pembangkang??? Hahaha.. Pembangkang... Situ Duduk.... Hahahaha

Oh yer.... Sebenarnya Abdul Hadi Awang nih nak cerita tentang dia dan parti dia la... Hahaha...




16 comments:

  1. Adi & Geng sekarang no point...cari tapak nak bertenggek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan nok jadi punatsihat ke PH le pulok.....

      Delete
  2. PAS dah KUAT, boleh guna siku, boleh guna lutut. Pirah jebon PAS, aikkkkk errr jebon dapat menteri? Presideng cuma dapat "mimpi" ler tu....lain kali berpolitik ikut pandangan orang bawahan, bukan paksa orang bawahan ikut kita, sekarang alaf baru Tuang Presideng oi !

    ReplyDelete
  3. Masa kempen, Hadi yalah defender No. 1 Najib. Ingat boleh momok TDM hanya layak jadi doktor diklinik 1Malaysia.

    Sekarang, Hadi nak letak mana muka dan maruah?

    Sumber Utusan, akhbar UMNO kata jumlah wang tunai yang dirampas lebih 100 juta belum ditambah nilai bag2 tangan Birkin dan barang2 kemas.

    Shukri kata derma Arab 2.6b tak boleh bagi bukti aliran wang bahasa mudah slip masuk wang keakaun bank. Lagi mudah derma tu auta dan bohong.

    Dahlah Hadi kena di taawun Najib sekarang kena terpaksa kowtow dgn doktor klinik 1Malaysia alasan semangat Federalism atau bahasa mudah duit royalti minyak 2 negeri..

    TITM kata bersedia taawun siyasi dgn Kerajaan Harapan. Dah lain mcm bunyi ni.

    ReplyDelete
  4. Aku baca kenyataan tuang presiden ni kat malaysiakini..kena maki.. kena carut.. kesihan tuang presiden ni..memang Allah bg cash kat umno dan pas.. menang pun..tak boleh buat apa2..kesihan.. parti pak lebai.. sejak kalah pru ni..ada satu komen yg amat aku tertarik...60 TAHUN PAS MENENTANG UMNO..AKHIRNYA SAMA2 JADI PEMBANGKANG..tak ke haru jadinya..

    ReplyDelete
  5. Kalau taraf ini saja nasihat yang boleh diberikan, hanya sebahagian sedutan daripada satu silibus dalam pelajaran agama islam tingkatan 1, jangan mimpila wei nak jadi penasihat kerajaan PH. Nasihat ulamak konon...phtuii!!!

    ReplyDelete
  6. Pakatan HARAPAN tahu yang diorang akan sentiasa dikritik sama ada secara berdepan atau sebaliknya oleh ahli-ahli dan penyokongnya.... Itu memang stail Pakatan HARAPAN..... Ahli dan penyokong Pakatan HARAPAN bukanlah jenis wala' buta jer.... Benda tak betul kita sound.... Kita tak taksub kepada pimpinan waima Mahathir Mohamed, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Mohamad Sabu atau Shafie Apdal.... 

    menarik tuuu.. tapi sayangnya hanya retorik..kalau iya pun hanya beberapa orang.. contohnya tuan tanah.. kritik aja kepimpinan baru ni langsung di cop pemakan dedak.. atau dibeli.. mana boleh dikritik.. waima rafizi.. disuruh tutup mulut.. diam.. jangan duk menyibuk..

    sempurnaaaa..

    LABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kritik tuang presideng terus suruh keluar parti.......

      LABI

      Delete
  7. mimpi apa kali ni??? kata the Kingmaker.....
    dok diam2 kasi jaga UG negeri 2 buah tu sampai maju
    takyah nak sebok kan pusat... tau la dorang nak buat 5S camner

    ReplyDelete

  8. Salam CAHAYA Cinta-NYA,

    Islam itu adalah CAHAYA yg terang benderang menyuloh sgl keGELAPAan atau Dajjal=pemBOHONGan=KELIRU=KLEPET=FITNAH=KHIANAT=UTURN=PONTENG=ZALIM yg amat2 jijik lg menakutkan..

    Islam itu juga lambang Selamat=Sejahtera=Damai=Harmoni apb kita benar2 mnjd sbnr2 MUSLIM=PASRAH=SURRENDER=TERBUKA kpd sbnr2 CAHAYA Cinta-NYA yg maha7TERANG yg menyuloh kdlm hati..lalu HATI itu mnjd MUSLIM=PASRAH=TERBUKA =SURRENDER kpd smutlak2 Integrity dan Transparency yakni smutlak2 kjujuran serta smutlak2 keikhlasan yg LURUS telus tembus yg TIADA walau sekulumit habuk pon hasad kesumat pentingkan DIRI kluarga dan kroni..

    Islam itu juga bukan bukan bukan n BUKAN slogan2 atau ucapan2 2kalimah SYAHADAH dibibir, Takbir2 histria, pakai2an jubah dan sorban..dan BUKAN juga kefasihan hafalan bahasa ARAB yg ditunjuk2kan kpd khalayak mcm budak2 hingusan krn 'berani' mnjd IMAM 'berani' berkhutbah serta memberi ceramah dikhalayak ramai @ 'berani' mmbaca DOA dimajlis2 keraian..tetapi TETAPI mnjd sgt2 sgt2 sgt2 bacul n TAKUT bila diajak berdebat/bersemuka utk berhujjah demi mncari/menyuloh sbnr2 "umbi" keGELAPan=Dajjal=pmBOHONGan yg cuba sedaya upaya mrk sembunyikan ddlm HATI hi hi..

    Islam itu juga BUKAN dek krn sijil2 watikah2 ijazah2 MA n PhD, krn nabi SAW dan shbt2nya itu tidak pernah smaskali menerima acuan/SYSTEM/salibus yg tlh diguna pakai oleh oleh universiti2 yg diiktiraf oleh "UNESCO" pd hari ini hu hu..sbb itu istilah @ definasi ulamak yg nabi SAW maksudkan itu hampir2 TAK wujud samaskali didepan mata kita lg pd hari ini, seBALIKnya ramai yg kelahap dgn membuta tuli tlh "mengHIJACK" gelaran ulamak itu gara2 ketololan budak2 hingusan yg terang2an membodohkan diri mrk sendiri hi hi..


    CAHAYA Cinta-NYA.. Menyuloh Terang
    Terang Menyuloh ..Ke Dasar HATI
    ISLAM tu=MUDAH=INDAH=dan LAPANG
    Menyuloh pemBOHONG=Dajjal=menCURI

    Dajjal itu MATA(niat)nya SATU
    niat nya berBOHONG Auta meNIPU
    niat nya berGELAP, ramai TAK Tau
    niat nya menCURI, FITNAH Merapu
    Lidah nya bersilat berBELIT slalu
    TIPU meNIPU terTIPU arah diTuju


    CAHAYA-Cinta NYA,

    Salam CAHAYA ..Shbt yg Budiman
    CAHAYA Cinta-NYA.. Kita War2kan
    CAHAYA Cinta-NYA ..Indah Menawan
    CAHAYA yg Terang, Tiada keGELAPAN
    Tak Wujud Dajjal=GELAP=meTAKUTkan
    Lenyaplah Dajjal=sgl pemBOHONGAN


    Nota:
    Definasi/MAKNA/Erti hakiki Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU!

    ReplyDelete
  9. Bhai, takde komen bos agensi kena raid ke? Kata setia pada raja dan negara.

    ReplyDelete
  10. Klu macai2 dan walaun2 umno dan PAS suka memuji mengampu lentok CIUM tangan yg menjilat2 pemimpin mrk bagaikan dewa ataupon raja yg TAK boleh disentuh...TETAPI bagi rkyat yg mengundi PH, wajib wajib wajib dan WAJIB meninggalkan jauh2 perangai buruk macai2/walaun2 umno dan PAS yg haprak yg terkurung BUTA diatas itu!

    Pengundi2 PH wajib dan WAJIB melihat menteri2 itu hatta PM itu sendiri sekalipon adalah sbg 'macai2' kita semua dan wajib berkhidmat sebaik2 mungkin kpd kita sbg BOS mrk..kita adalah BOS dan mrk lah yg mnjd macai2 kpd kita sbnr2nya!!

    Siapa yg melantik mrk ketempat mrk itu klu bukan kita yg mnjd BOS mrk!?

    Siapa yg membayar GAJI elaun mrk klu bukan cukai2 drp rkyt/kita yg mnjd BOS mrk!

    Sape yg bagi depa keistimewean2 jet2 peribadi klu bukan duit kita/rkyat sebuah negara yg mnjd BOS mrk, so dorang WAJIB sedar skrg ya!!!

    Harap Mahathir(dulu mahaFiraun) Wan Azizah LGE Mat Sabu dll mmbaca tulisan ini..

    Jgn mintak rkyat salam CIUM tangan korang, sebaliknya korang WAJIB hulur dan klu boleh "cium" tangan dorang/rakyt terlebih dahulu sbg BOS yg dah lantik korang duduk kat situ, ada faham ka!?

    Klu saidina Omar boleh dikritik/dicemuh oleh ibu2 tua janda dan anak2 kecil, so korang WAJIB hadam dan belajar banyak lg utk mnjd sbnr2 pemimpin yg SEJATI!!!

    Sbnr2 pemimpin yg unggul ulung dan SEJATI tidak dan TIDAK pernah smasekali meRASA kecewa dgn kritikan/cemuhan kutukan hatta makian rkyat demi penambah baikan SYSTEM urus tadbir mrk mnjd lebih cekap pantas termaju transparen serta sgt2 EFISYEN skali...dan mrk semua insaf akur dan SEDAR bhw diri bhw mrk lah yg mnjd sbnr2 'macai2' kpd rkyat sbg BOS mrk!

    Klu lu org nak jd BOS, jd mcm kami sbg rkyat, jgn jd PEMIMPIN! ada faham!!

    Harap Nuar n Rafizi slalu cakap camni kpd PM TPM dan MENTERI2 yg ada skrg!

    Rkyat yg hidup ddlm CAHAYA yg terang tak lg sama sprt yg idup ddlm tempurung umno dan PAS yg 'feudal' yg mnDajjal=mmBohongi=meNipu=UGUT-meNakut2kan serta membelengu/mmbodohkan MINDA kehidupan rkyat ddlm GELAP gulita haha..


    ReplyDelete
  11. Apa kata kerajaan baru serah kpd jawatan kuasa dipengerusikan Amanah utk menilai offer Mamak suci ni ingin kerjasama. Dulu Hadi dan Nik Beduh takfiri bodoh sombong dan dendam kesumat keatas Amanah... sila menninggal, lama dah mati baru nak tanamlah

    Tengok mamak2 suci ni terkucil isu bayaran RM9O juta dari duit SRC/1MDB, atau negeri Kel/trg minta nak bayar gaji.

    ReplyDelete
  12. pengampu yg paling perlu diwaspadai ialah lobai yg sedondon dan mengampu tuannya walaupun tuannya penyamun tahap mega.

    ReplyDelete
  13. Adakah hj hadi menasihati dan memperbetulkan najib sebelum dia jatuh tersungkur? Nasihat org bukan main

    ReplyDelete
  14. Jangan hina orang

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja