Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 July 2018

Kurang Kasih Sayang

Bhai/DeeDee semua...

Gua gelak jer ngan perangai orang politik yang gua labelkan sebagai "kurang kasih sayang".... Hahaha...

Diorang nih lemau sebenarnya... Hahaha.... konon pejuang la sangat... hahaha.... tapi kalu dah spesis lemau tetaplah lemau... hahaha... takder harapan nak dibetulkan...

Geng lemau dalam PKR cukup ramai... sedih dan putus asa... kira jenis nih adalah jenis mudah dibeli... mudah dijual... dan mudah dilelong.... hahaha.... semua jenis lemau ni amat mudah mengelejat untuk nak rembat habuan... konon dah banyak sangarlt berjasa kepada parti... hahaha... hidup baru setahun jagung lagi ader perasan bagoosh...

Geng lemau yang membiak dalam BERSATU pon dah makin ramai... nasihat kat diorang semua masuk telinga kanan keluar terus ke telinga kiri... bodoh nak mampus ...  konon macam bagoosh... walhal sekupang pon tak laku...

Geng lemau dalam AMANAH pon dah membiak... macam telur katak... banyak ... tunggu menetas jer... hahaha

Tapi....

Tapi... yang paling cukup kesian adalah golongan yang kurang kasih sayang nih... yang ramai sangat ader dalam Parti PAS.... Hhahaha... bertabahlah....  nak buat camana... bengap sangat... tu yang terlepas peluang jadi Menteri atau Timbalan Menteri dalam kerajaan pusat..

Tu yang jadi la ni boleh pulak dibenarkan mengundi UMNO.... bukankah dulu katanya tak boleh undi UMNO sebab UMNO tu kapir.... Hahaha.... la nih dah boleh syahid ka kalu undi UMNO??? Hahahaha.... Bingai lah....

Adoyailah.... betul-betul Lebai Malang..... hahaha.... yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran... hahahaha... kena benar la peribahasa Melayu dahulu kala ngan PAS.....

Hahahahahaha..... bodo betul lar.     

8 comments:

  1. PAS memang bodoh... x pernah jumpa parti yg paling bodoh kecuali Parti PAS..
    # ABAHANG - Asal Bukan Abdul Hadi Awang.

    ReplyDelete
  2. PAS bukan kurang kasih sayang tetapi kurangnya oksigen sampai ke otak menyebabkan kegagalan otak untuk menjana kecerdikan dan IQ. PAS adalah Parti IQ kurang. Bayangkanlah Hj Hadi sebagai Presiden? Taraf dia sama je dengan Najib sebagai Presiden UMNO dulu. Tu yang boleh dok berbaju melayu sedondon tu. Dua2 ego sama tinggi, IQ sama rendah.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. Sesungguhnya orang-orang yang beriman hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya kemudian mereka tidak ragu-ragu dan mereka berjihad dengan harta dan jiwa mereka pada jalan Allah, mereka itulah orang-orang yang benar.

    seruan ini telah dimatikan oleh puak anti Islam( )
    pemuda pun dah banyak jadi kecut
    jiak selalu dikupas ayat ni maka ramai la anjing
    menyalak n dengar la bunyi itu pelampau

    jaman amno n pakatan sama saja kalau bab ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. perjuangan yg sebenarnya ialah "DAKWAH' cara rasulallah s.a.w,sahabat2 dan orang2 beriman,bukan dgn politik dunia buatan manusia.bagaimana mungkin parti politik dunia hasil dari yahudi dan nasrani,membawa agama islam?pas selalu memperlecehkan pada parti2 lain,anti islam,sedangkan ia menunggang islam dlm parti politik dunia untuk dapat kuasa dunia.

      islam is not about power,dapat power semuanya beres!islam sebenarnya pembentukkan "SIFAT" melalui "AMAL",dlm al-quran terang2 menerangkan sifat "TAAT", dimana jin yg paling ulama' di zamannya disuruh taat pada allah untuk tunduk pada adam,tetapi jin (iblis") mempunyai sifat TAKKABUR,enggan taat,akhirnya jin ulamaq dimurkai allah..dihina.

      kenapa al-quran sesuai disepanjang zaman?kenapa tidak diceritakan bagaimana nak menang pilihanraya,cara2 technology tinggi?...jelas dlm quran menceritakan pembetukkan sifat2 manusia untuk hadapi asebab duniawi..

      sehingga allah kisahkan asebab2 duniawi diberikan pada semua orang,tak kira orng kafir atau munafik..sebab tak ada nilainya walaupun sekepak nyamuk..
      ASEBAB DUNIAWI:peraturan allah
      Allah menjadikan seluruh mahkluk/benda2 di dunia ini untuk "KEPELUAN MANUSIA" dipanggil asebab,dari asebab yg diingini,hanya akan berlaku,jika allah B"BERKEHENDAKKAN"..
      Asebab dunia berubah2..
      seperti...transport..binatang2,basikal,motor,kereta,kpl laut,kpl terbang dan lain....
      Telecomunikasi...dari alexander graham bell,fixed line,isdn,sattelite,facebok,it,digital....coming soon!
      politik pengundian zaman senate julius ceaser,,,rom,englis,spain,us...
      makanan/buah2an,kurama dahulunya mkn direct,sekarang boleh buat juice,mungkin in future jadi pil...

      klu orang2 islam terikut2 memperjuangkan asebab dunia untuk dapatkan agama,takut2 nanti "KESEMPURNAAN AGAMA"TAK DAPAT,Sebab didalam asebab dunia ditawarkan "KESENANGAN & KEMEWAHAN",DUGAAN MENGAgUNG2KAN MAHKLUK!AMALAN BERPILIH!KENAPA ALLAH BERI KELEBIHAN PADA ORNG2 KAFIR UNTUK DAPAT ASEBAB DUNIA!SEBAB SYURGA UNTUK MEREKA HANYA DIDUNIA SHJ!

      Untuk orang2 islam allah janjikan tidak berubah,hanya yg "BERIMAN" mengangap ASEBAB DUNIAWI sebagai "UJIAN" ,UNTUK SELAMAT PULANG KEMBALI KASYURGA,TEMPAT ATOK KITA..
      Orang2 islam beriman tidak focuskan dpt kuasa dunia!focuskan untuk dapatkan IMAN yg "SEMPURNA"....BAGAIMANA cara rasulallah,sahabat dgn jln yg LURUS,IAITU "BERDAKWAH"LAILLAHAILALLAH'..
      Dapat menanamkan SIFAT YAKIN,TAAT,TIDAK TAKBUR,UJUK,HASAD,WAS-WAS,berkerja dapatkan rezeki halal,berkasih-sayang sesama manusia(terutama orng2 beriman),berkhidmat pada kerja kebajikan,yg penting "IKHLAS",Jika orng2 mukmin ada sifat2 ini tentulah "DOA" DITERIMA....TAKKAN KITA TAK YAKIN PADA ALLAH,INTAN SURULLAH,INTAN SURUKUM" SESIAPA BANTU AGAMA ALLAH,ALLAH AKAN BANTU....

      BAGAIMANA ALLAH NAK BANTU KITA,KITA GUNAKAN ASEBAB DUNIAWI!LEPASTU KITA BERDOA MINTA TOLONG PADA ALLAH....

      JIKA orang2 islam gunakan asebab dunia untuk dapatkan agama,jadi peraturanya samada dapat atau tak dapat, sama seperti allah berikan pada orng2 kafir,fasiq,munafiq .

      sebagai panduan

      umat manusia ,tak kira agama/athies menganggap "ASEBAB DUNIAWI"TUJUAN keperluan hidup di dunia.

      Orang2 MUKMIN datang kadunia untuk sempurnakan AGAMA,manakala asebab duniawi sebagai ujian tahap KEIMANAN di syurga (syurga ada 100 peringkat

      wallah'ualam.

      Delete
  4. Parti suci suruh undi parti byk rasuah.wow.ini dinamakan Walla pada pemimpin....pahala kalau ikut kot.....adakah dosa kalau tak ikut.apapun ahli pas sila ingat no ahli utk masuk syurga ye.nanti malaikat tanya....kwang.kwang.kwang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih dgn tabii phitnah yang lebih teruk dari membunuh. Lepas mengata dan mengjina mengkeji seaama muslim. Sehina yg beriman fak setrul kafir laknatullah yang tidak beriman untuk dibuat sahabat seperjuanagn. Àpa yang diperjuangkan kalau bukan duniawi? Layak kah anda maki hamun sesama akidah? Ke ko beza akidah? Skaeang banayk je kafir yg menyamar.

      Delete
  5. Ini baru betul Islam liberal. Undi ahli Pas dah tak payah pakai dalil dan hadis. Rasuah 71 pun boleh pangkah. Tepok! Tepok! Tepok!

    ReplyDelete
  6. Boleh komen sikit pasal kenyataan Mat Sabu pasal aset ketenteraan negara? Betul ke ada kesan pada pertahanan?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja