Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 December 2018

Mat Budu Balik Kampung?

Bhai/DeeDee semua...

Satu kampung dah heboh... kecoh... tok imam, tok kadi, tok ketua, tok penghulu, tok penggawa, tok pawang, tok mudim, tok chai, tok kong dan macam-macam tok semua dah kepoh... semua ber tik tok..

Mana taknyer...

Ater komer ader orang kampung tetiba jadi glamer... ala siapa la lagi... Mat Budu la....

Habih la bersoseh makcik, opahcik, abangcik, tokcik semua membawang dari malam ke pagi... Semua dok membawang... bawang kecik lar... bawang merah lar . bawang shallot lar... bawang putih lar....

Membawang sana sini.... kendurinya ntah biler.... Huhuhu... Khabornya Mat Budu dah dapat Ayam Lior.... tapi idok dibawaknyer lagi Mat Budu balik ke kampung... Ntah apa yang ditunggu dek Mat Budu orang kampung idak ler tahu...

Dengor kata Mat Budu demam rasa badan udah libang libu nunggu nak tahu Ayam Lior. ni spesis boleh bertelor ker idak.... terpaksa la amik bawang ketegor dari Bidan Leha.... Bidan Leha memang ajer pandai demer kata buat jampi ketegor ni.... Hahaha

Romah Mat Budu yang cat warna kuning tu pon masih tutup pintu tingkapnyer... tue sebab sepatah haram pon orang kampung tak tau biler Mat Budu nak balik kampung bawak Ayam Lior belaan baru nyer tu...

Wei Mat Budu... kabor le cepat apa citernyer... Jangan bior kumer semua libang libu nunggu Mat Budu balik kampung bersoreh bagai nanti... nak gak tengok romah cat kuning Mat Budu meriah... Tak la Mat Budu dok sengsorang... kucin pon takde Mat Budu bela... jadi la bela Ayam Lior...

Ayam.Lior tu dulu satu reban dengan tupai ker???

Hahahahahaha

10 comments:

  1. Ayam lior moncongnya tajam dan jalannya nyongket, tu yang Mat Budu bekenan bebeno wehh!!! Betih kakinye idak le besisik, mulus lagi...ajer nye yang ye

    ReplyDelete
  2. Berita luar negara sudah heboh. Ini standard kureng sikit daripada 1MDB. Kalau bagitahu kerabat budu satu Malaysia semua husnuzhon dan semua kata ayam lior boleh sembelih cara Islam.

    Ater ayam lior bertebuk tupai juga berkenan di hati nak buat guane gaya?

    ReplyDelete
  3. He he...tak ada kena mengena dengan kisah bawang putih Vs bawang merah ..ada sikit kaitan dgn bawang Welsh

    ReplyDelete

  4. Mat Budu tak bawa balik ayam lior balik kampong kerana terus ke German.
    Pergi German bukan nak tontonwi pay-per-view.

    Kalau Mat Budu dapat jinakkan ayam lior ni beso pahala dia.
    Tak dapat jinak, dapat main pun dah bagus.

    Bertuah Mat Budu.

    Mat Sabu pun bertuah juga umur pencen dapat jadi menteri.

    ReplyDelete
  5. Kawe gemor ayam baru tumbuh bulu pahat. ...

    ReplyDelete
  6. Amboi2 sedapnya bg gelaran kat orang. Bukan awak pun suka chicken ke jugak.

    ReplyDelete
  7. Bro i tunggu u kat kl ni....berani ke turun

    ReplyDelete
  8. aik,, ctt kata keje intel,,, takkan tak tau kot mat budu tu actualy dah ada ayam kg dah,, keje cikgu,, anak dah 2-3,,, tak abis nyiasat lg ctt nie,,, takkan takde informer dr sana kot??? jgn malukan geng intel.

    ReplyDelete
  9. bro...lama tak udpate...ke dalam ke?

    ReplyDelete
  10. Klu betol mat budu udah nikah.. malulah org kg mat budu.. org kg mat budukan .. nyanjung gile ngn mat budu.. hnya mat budu lah yg terbaik dlm negara mat budu...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja