Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 March 2019

Christian Terrorist

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum Jumaat ini adalah Jumaat yang paling sedih bilamana seramai 40 orang telah terbunuh angkara kerja gila Christian Terrorist di Christchurch New Zealand.. Khabarnya hampir 50 orang tercedera...

Giler betul lar...

Biasa kalu insiden macam ni... apa yang patut dibuat adalah blockage perimeter sejauh antar 20 hingga 30 km untuk mengesan dan menahan pelaku...

Tapi lain negara lain SOP nya... aper pon ada sebab Allah Taala jadikan perkara ni berlaku... dihari yang mulia ini... sesungguhnya semua pihak bertenang dan jangan bertindak balas... beri peluang anggota keselamatan New Zealand menyiasat dan mengambil tindakan...

Mungkin apa yang berlaku hari ini akan mengurangkan sentimen yang mengatakan bahawa hanya orang Islam ja pengganas... walhal semua agama dan kaum ader spesis yang bangang, ekstrem dan ganas serta bangsat...

Itu ja nak khabor...

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

4 comments:

  1. setuju tuan! hikmah dari allah nak bagitahu seluruh dunia, penganas tu tak semestinnya orng2 islam,kenapa hari jumaat mungkin yg meninggaltu orng2 tu betul2 beriman mungkin ka syurga agaknya!wallah'ualam.

    ReplyDelete
  2. Betul dan juga peringatan pada ahli politik malaysia ni cukup2 main isu kaum dan agama ni. Mana2 pengikut yg taksub dan termakan hasutan org politik maka jadi la perkara yg tidak di ingini. Org politik? Ni la org pertama yg akan mengutuk dan menunding jari kepada musuh politik sedangkan puncanya.dari dorang juga.

    ReplyDelete
  3. Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kepada Al Qur'an yang diturunkan Allah", mereka berkata: "Kami hanya beriman kepada apa yang diturunkan kepada kami". Dan mereka kafir kepada Al Qur'an yang diturunkan sesudahnya, sedang Al Qur'an itu adalah (Kitab) yang hak; yang membenarkan apa yang ada pada mereka. Katakanlah: "Mengapa kamu dahulu membunuh nabi-nabi Allah jika benar kamu orang-orang yang beriman?"

    Dan (ingatlah) ketika Kami selamatkan kamu dari (Firaun) dan pengikut-pengikutnya; mereka menimpakan kepadamu siksaan yang seberat-beratnya, mereka menyembelih anak-anakmu yang laki-laki dan membiarkan hidup anak-anakmu yang perempuan. Dan pada yang demikian itu terdapat cobaan-cobaan yang besar dari Tuhanmu.


    puak pengganas ni dari dulu lagi dah ada
    para Nabi pun dibunuh sebab ajaran yang dibawa tak ikut selera depa
    anak anak lelaki pun di bunuh kerana takut

    ada jugak puak jahat dalan tm ynag sibuk pasamno bergabung

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah,
    dan janganlah kamu bercerai berai

    umat islam wajib bersatu kerana Allah
    bukan berpecah pasai hartanah

    wajib ikut seruan dari Allah bukan seruan iblis n puak kapir muanapik
    manusia engkar manusia kurang ajar

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja