Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 March 2019

Takdir Allah Taala

Bhai/DeeDee semua...

Allah Taala dah mentakdirkan insiden tembakan itu berlaku di Christchurch NZ....  dimana bila berlaku insiden macam ni... kita boleh lihat betapa amannya dan rasionalnya orang-orang yang beriman... bertenang dan ikut saluran undang-undang.... menunjukkan bahawa Islam itu berakhlak dan penuh rasional...

Ini orang-orang Islam di NZ la bhai...

Kalu Allah Taala takdirkan jadi kat Malaysia... kalu pun yang buat tu orang kulit putih.,.. pastinya kaum cina dan india akan dijadikan mangsa oleh puak-puak Islam perasan lebih Islam dari orang lain ... siap ader yang akan hilang kepala .. hilang nyawa dan berbagai lagi...

Sebab apa... sebab memang perangai orang Islam baka kat Malaysia ni macam nie... . jenis melulu.. jenis kurang rasional... jenis tok guru depa pon sama perangai macam nie... maaf cakap la... ini realiti bhai... panjang sebenarnya gua nak tulis ni... tapi pasai tgh tulis waktu jalan jem ni... terpakaa la tulis pendek ja...

Ape pon.... kalu jadi kat Malaysia... lagi buruk imej Islam akan dipalitkan... tak percaya ka?? tengok ja kes letak berhala kat pagar Masjid ith hari... kecoh sampai macam-macam ugutan dah keluar dari orang melayu... siap ader yang kata nak asah parang bagai... walhal yang buat gua dah agak dah dari awal lagi meati orang Melayu gak.... tapi yer la... orang Melayu mana boleh dengar nasihat...

huhhhu... ini spesis Islam Baka ... huhuuhu

7 comments:

  1. tu jenis org melayu melalak dulu baru berfikir atau dapat keuntungan bila melalak (org2 yg gila nak dapat pengaruh). Kebanyakan org lain sama ada yg ikut mereka yg melalak ni (termsuk di mimbar masjid gua dua jumaat lepas) atau yg berfikir dan mencari maklumat dulu. Yg berfikir ni biasanya tak sesohor org yg melalak.

    ReplyDelete
  2. Tergamok mung kata mereka Islam baka? Jangan bagi malu nama Islam bhai. Mereka tidak layak dipanggil Islam baka.

    Lebih baik gelar mereka Lembu baka. Melayu yang baka Lembu mudah kena cucuk hidungnya dengan Ulama Suu bohong syarie dan perompak MO1.

    ReplyDelete
  3. kat negara kapir boleh buat kerja bunuh orang sebab depa
    tak da hukuman bunuh untuk sipembunuh
    depa lagi pandai dari Allah
    kat tm ada hukuman bunuh tapi tak ikut ajaran Allah
    nak tunjuk pandai jugak

    ada pemimpin islam pun jahil ugama apa nak diharap dapat
    didik rakyat jadi baik ikut ajaran islam

    islam baka kalau dari kecik tak diajar asuh ngan ajaran islam
    besar jadi kawan setan

    hari jumaat kat masjid selalu baca doa
    minta Allah bagi aman makmur
    tak malu nak minta macam macam tapi hukum Allah tak mau pakai
    malu oii

    Dan dalam kisas itu ada jaminan kelangsungan hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.

    Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishaash berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba dan wanita dengan wanita. Maka barang siapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya, hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepada yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barang siapa yang melampaui batas sesudah itu, maka baginya siksa yang sangat pedih.

    Allah dah bagi jaminan tak mau ikut
    memang sah cilako puak ni
    di sisi Allah orangorang yang engkar ni ada akai ka?????

    nampak macam aman tapi ada kemungkaran

    paling koman pung ikutlah nasehat dari Allah

    Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapan pada geng lobai yg anggap dio jer betul:
      kat negara kapir boleh buat kerja bunuh orang sebab depa
      tak da hukuman bunuh untuk sipembunuh
      depa lagi pandai dari Allah: MEMANGLAH ORNG KAFIR,MEREKA ANGGAP MEREKA HANDAL DRPADA ALLAH,KRN MEREKA TIADA IMANN & ILMU AGAMA.ALLAH DAH CERITAKAN DLM AL-QURAN! CUMAnya MASAALAHNYA ORNG2 ISLAM YG ADA PENGETAHUAN ISLAM,ALLAH SURUH AMALKAN PERINTAHNYA DGN CARA KEINGINAN ALLAH BUKAN CARA KEINGINAN MANUSIA.CONTOH "BERDAKWAH" ADALAH CARRIER UTK BAWA "AGAMA",TETAPI ADA ORNG2 ISLAM,GUNAKAN CARRIER"POLITIK MAJORITY" NAK BAWA AGAMA. SIAPA YG HEBAT SGT DRP ALLAH NI! ORNG KAFIR OR ISLAM BAKA!
      kat tm ada hukuman bunuh tapi tak ikut ajaran Allah
      nak tunjuk pandai jugak.ALLAH MAHA KAYA!DAPAT LARI DIDUNIA DIAKHIRAT TIDAK!

      ada pemimpin islam pun jahil ugama apa nak diharap dapat
      didik rakyat jadi baik ikut ajaran islam. MEMANG ADA YG GUNA AGAMA UTK DPT DUNIA YG SEDIKIT!SEPERTI MEBENARKAN BERBOHONG UTK SELAMATKAN PARTI DUNIA.

      islam baka kalau dari kecik tak diajar asuh ngan ajaran islam
      besar jadi kawan setan: SIAPALAH KITA SEBAGAI MAKHLUKNYA!TAUFIQ/HIDAYAH DITANGANYA.BERSYUKURKAH KITA DILAHIRKAN KADUNIA ADA ORNG AZAN DITELINGA KITA?MANAKALA JIRAN DISEBELAH BERMASAALAH/ BERAGAMA SELAIN DARI ISLAM!ADAKAH ?KESYUKURAN KITA PADA ALLAH MELABEL MEREKA KAFIR PATUT DIBENCI & DIHINA.DLM MASA YG SAMA KITA BEREBUT2 DGN SIKAFIR LAHANAT NI MENDAPAT KEDUDUKAN/HARTA DUNIA!MALAH KITA YG BERAGAMA LEBIH HEBAT MENCURI/BERSAMA PENCURI DRPD MEREKA.

      hari jumaat kat masjid selalu baca doa
      minta Allah bagi aman makmur
      tak malu nak minta macam macam tapi hukum Allah tak mau pakai
      malu oii:ALLAH MEMBERI BANTUAN PADA ORNG2 BERIMAN BUKAN DGN KUASA DGN HUKUM2...BUKAN..BUKAN..ALLAH BANTU BILA UMAT BANTU AGAMA ALLAH DGN CARA DIINGINKAN ALLAH SHJ.CARA NABI SAW,SEPERTI ALLAH TEGASKAN PADA KITA BERIMAN CARA SAHABAT! CARA NAK DAPATKAN IMAN DGN MENEGAKAN AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR..TAFSIR IBNU ABBAS!"KEKUATAN ORNG2 BERIMAN!BUKAN PADA KUASANYA,MAJORITYNNYA,HUKUMANNYA,TETAPI SENJATA ORNG ISLAM PADA DONYA
      Wallahualam.

      Delete
  4. Betul tu. Entahlah, mcm dah lari dari usul asal AlQuran pulak. Perasan bagus.

    ReplyDelete
  5. Abih tu...

    Arwah Adib mati ada ke Melayu merusuh?

    Ke guane Incik Perisek?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja