Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 May 2019

Kebodohan Yang Tidak Terperi

Bhai/DeeDee semua...

Kita tahu betapa makin ramai yang gila ... makin ramai yang bebal... makin ramai yang bangang ... dan makin ramai yang bodoh...

Semenjak kekalahan BN pada PRU14 .... macam-macam kegilaan, kebebalan, kebangangan dan kebodohan yang dapat kita saksikan dari sehari ke sehari.... Dari yang memuja memuji penyangak yang melonggokkan emas permata wang berjuta dalam kotak kasut sampailah dalam almari kain dan beg pakaian...

Itu belum lagi yang memuja memuji siap berkerumun berselfie bagai sampaikan lupa yang dikerumun dan diselfie itu masih terpalit dengan seribu satu kebejatan yang belum dirungkaikan...

Tambah pula yang dipuja dipuji itu berperangai macam budak-budak tadika bila berada didalam Mahkamah... tidak mahu ikut peraturan... keluar kencing ikut suka... malah giler berselfie bagai dalam kandang tertuduh...

Itu satu lah... sebab sumpah seranah orang telah menyebabkan dia ada sedikit wayar putus....

Tapi yang lagi giler aderlah peguam yang membela si gila selfie ni....  berbelit hujahnya macam-macam ... lebih belit dari ular... kejap kata duit adalah upah untuk urusan Parti.... kejap kata duit adalah sebagai pinjaman.... terjangkit giler juga mangkuk ayun nih...

Semalam... satu lagi kejengkelan terlihat... bila mana ader Doktor yang nampaknya ada potensi gila jugak....  bila mengaku membuat pemindahan wang sebanyak RM42 juta tanpa ketahui siapa penerima wang itu... Giler apa... waima  kita pindahkan sekupang pun melalui sistem perbankan... kita akan tau siapa nama penerima wang tersebut... Mesti akan tertera dimana-mana siapa pemilik akaun bank yang bernombor itu...

Bank Malaysia bukan macam Bank di Switzerland yang hanya menggunakan "numbered account" ... Kalu Swiss Bank... kita paham la yang tiada nama penerima yang akan tertera... hanya nombor akaun sahaja....

Tapi kalu dah penyakit sawan babi dah terkena kepada doktor ni... tak tau la apa nak kata... Ini semua kebodohan yang tidak terperi ...... adoyailah...

Aper nak jadi la....

6 comments:

  1. Kalau babi yang sebarkan je dulu kita tembak aje... kasi mati...

    ReplyDelete
  2. Sindrom Melayu UMNO. Penyakit keturunan dan boleh berjangkit.

    ReplyDelete
  3. macam-macam kegilaan, kebebalan, kebangangan dan kebodohan
    ramai manusia makin gila
    makin jauh dari Allah n ajaran Nabi

    Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka. Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?

    ReplyDelete
  4. Puak2 pencacai umno dan lebai2 pembohong tetap kata pemimpin penyamun umno ni tak bersalah sbb tu mereka masih cuba menafikannya sehinga bila2. Mereka bukan sahaja buta malah pekak serta tuli.

    abuamir

    ReplyDelete
  5. Cuba bayangkan jika perbicaraan itu disiarkan secara langsung, tentu kalah maharaja lawak mega!

    ReplyDelete
  6. pendakwaraya pun lu boleh jadi, manusia maha hebat.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja