Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 October 2019

Mari Sembang Tentang Pengganas

Bhai/DeeDee semua...

Biler kiter sebut tentang pengganas... mesti dalam kepala kiter akan ader "stigma-stigma" tertentu dan bayangan siapa orangnya atau puaknya yang kiter akan kata dan gelarkan pengganas...

Dan semesti kiter akan meletakkan orang yang bukan seagama dan sebangsa dengan kita sebagai pengganas.... Tak gitue pemikiran kiter nih?

Contoh.... bila kiter dengar pengganas orang kulit putih Kristian menyerang orang Islam, dengan lajunya kita akan kata orang kulit putih Kristian itu pengganas..... betul kan..... Sama gak biler ader orang Islam yang mati akibat dari huru-hara yang berlaku dikawasan ramai orang Hindu kapir, sohih kiter akan kata orang Hindu kapir itu pengganas...

Sama gak biler orang Rohingya kena tindas dengan puak Buddha di Myanmar... kiter akan kata puak Buddha ni pengganas,...... Samer gak semuanya... kalu kena kat geng sendiri, kaum sendiri sure akan salahkan puak lain sebagai pengganas....

Tapi kiter lupa bahawa puak kiter, bangsa kiter, yang seagama kita pun buat gak kerja pengganas nih..... Semua pihak sebenarnya adalah pengganas gak... tak payah nak sembang suci la pon.... contoh la... pasai parti pon boleh berbunuh-bunuh macam yang kena kat ahli PAS Othman Talib di Lubuk Merbau mati dibunuh oleh ahli dan penyokong UMNO ...... ini pun satu hal gak... pengganas....

So.... biler bercerita ngan LTTE ka.... Palestine ka.... Hamas ka.... Hisbullah ka... MORO ka.... Abu Sayyaf ka... ISIS ka... DAESH ka.... IRA ka.... Japanese Red Army ka.... semua tu adalah pengganas... kalu sasaran yang depa buat adalah orang awam.... selagi mana sasaran diorang nih adalah orang awam.... pada gua semua adalah pengganas...

Pengganas akan cari sasaran orang yang lemah, takder kuasa, takder senjata.... itu ja sasaran pengganas..... jadi memang patut semua nih dilabelkan pengganas... selagi mana sasaran depa adalah orang awam...

Kalu betul takmo dilabel sebagai pengganas.... perlu elakkan serang orang awam....

Sebab kalu ikut Agensi..... kami tak kira siapa.... once diorang sasarkan orang awam.... kami akan tamatkan diorang..... simple as that....

Ader paham ka????

4 comments:

  1. pengganas cikai boleh selesai
    pengganas tajaan cia mossad m15 seluruh pelusuk alam
    apa cerita

    apa pun kalau Allah bagi bala macam siria
    punah ranah juga

    ReplyDelete
  2. Melayu ni memang sifat hipokrit lebih. Bila tengok umat islam nak dianaktirikan dan dibuang kerakyatan mereka di India, melayu2 bangau ni dok bising memekik kononnya kejam dan tak adil. Tapi kat mesia ni, puak2 ni yang dok selalu menjerit2 nak kerakyatan orang2 non muslim dan bukan melayu ni di buang dan orang2 non melayu yang dah duduk berdekad2 kat mesia ni di hantar "pulang" ke tanah bangsa mereka!

    Bangsa lain buat kat umat Islam, melayu bangau kata kejam dan zalim tapi kalau melayu bangau yang dok beria2 dan berkempen agar bangsa lain dizalimi dan di hina, itu dianggap kebenaran dan keadilan Islam. Tak ke gila namanya! Tu pasallah dah beratus2 tahun non muslim dok berjiran dengan melayu2 bangau ni, tak dak ramai yang teringin nak masuk Islam. Perangai dan akhlak melayu2 bangau ni adalah perangai Abu Jahal bukannya perangai Rasulullah SAW. Sapa nak masuk islam yang dibawak oleh melayu2 bangau ni? Abu jahal pun berserban berjubah wei!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100%, adakah kes ltte ni agenda deep state juga. Majoriti rakyat malaysia yg cintakan kedamaian tolak puak2 penganas ni tak kiralah apa bangsa atau agamanya. Tapi pencacai melayu mmg taksub membuta tuli kpd lebai2 kelarah tu.

      abuamir

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja