Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2020

Misteri Sungguh ...

Bhai/DeeDee semua...

Misteri sungguh lar.... memang misteri.... Mana kan tidak misteri.... Sebab langsung tak kelihatan pada masa kasar manusia akan adernyer Trek Berbasikal dari Pantai Telok Ketapang sehingga ke Kuala Ibai di Kuala Terengganu...

Katanya dah diluluskan dalam Bajet untuk 2019 sebanyak RM2.9 juta...

Tapi satu bayang pun tak nampak.... Adakah kemudahan ini dibuat untuk kegunaan masyarakat Bunian? Mungkin iya.... sebab itu sebagai manusia kita tidak akan nampak....

Hahaha



4 comments:

  1. projek misteri untung belori lori
    banyak yang tersenbunyi oleh pagar berduri
    nak bongkar kasi runtuh itu pagar

    pru15 kasi runtuh lagi
    jangan bagi muka kat pkmb cukuplah puluhan tahun
    merosakkan bnyak ynag tersembunyi
    ynag terbungkar bnayak baru ni sebab pkmb kalah pru14
    kalau tidak pejuang keadilan ynag ke dalam
    nasib tak baik sekerat jalan saja bertahan
    dapat balik kat pkmb tapi pm bukan orang depa

    itu ynag meruyan sakan sianag malam

    ada lagi sekor mamat bnatah aturan baru jaual arak
    nama macam melayu
    jahil sungguh bab ugama n mungkar dunia

    memnag puak sontoloyo

    ReplyDelete
  2. Puak pas ada dalil ... yg trek basikal tu kat gigi pantai.. Kalau korek pasir tu nampak la. Rakyat terengganu pun angguk. Tu je lah

    ReplyDelete
  3. Puak pas ada dalil ... yg trek basikal tu kat gigi pantai.. Kalau korek pasir tu nampak la. Rakyat terengganu pun angguk. Tu je lah

    ReplyDelete
  4. Senarai 13 Poli'Tikus' yang menentang Budget 2021 secara Membuta Tuli serta menderhakai Titah Yang DiPertuan Agung.

    Undi belah bahagi akhirnya Pembangkang ditewaskan oleh pembangkang sendiri. Atok yang marah marah, selalu mengencing sesekali apa salah kena kencing pula..

    Malam sebelum mengundi atok u turn boleh berkerjasama kalau 'kena caranya'. Atok mula nak main game.. Akhirnya dipetang hari mengundi ini balasanya..!! Jadi ini peluang nak malukan orang tua itu...Biar orang tua itu terkonteng-konteng dengan 13 orang...

    Teruk atok kena main kali ini. Daripada PKR dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam). Rupanya pengkhianatan pengkhianat akhirnya di khianati atas pengkhianatan mereka sendiri..!

    Senarai 13 nama calon yang telah di belek belek samada untuk di 'timbang kati atau timbang tahil' oleh pengundi pada PRU15 akan datang. Lu fikir lah sendiri

    1. Mahathir Mohamad PH - PPBM =18,954
    Nawawi Ahmad (BN - UMNO) =10,061
    Zubir Ahmad (PAS) = 5,512
    Majority: 8,893

    2. P5 JERLUN
    Mukhriz Mahathir (PH - PPBM) = 18,695
    Abd Ghani Ahmad (PAS) =12,829
    Othman Aziz (BN - UMNO) = 12,413
    Majority: 5,866

    3. P8 POKOK SENA
    Mahfuz Omar (PH - AMANAH) = 28,959
    Muhamad Radhi Mat Din (PAS) = 23,401
    Said Ali Said Rastan (BN - UMNO) = 18,390
    Majority: 5,558

    4. P111 KOTA RAJA
    Mohamad Sabu (PH - AMANAH) = 90,697
    Mohamed Diah Baharun (PAS) = 19,555
    Gunalan Velu (BN - MIC) = 17,874
    Majority: 71,142

    5. P96 KUALA SELANGOR
    Dzulkefly Ahmad (PH - AMANAH) = 29,842)
    Irmohizam Ibrahim (BN - UMNO) = 21,344
    Mohd Fakaruddin Ismail (PAS) = 8,535
    Majority: 8,498

    6. P101 HULU LANGAT
    Hasanuddin Mohd Yunus (PH - PAN) = 49,004
    Azman Ahmad (BN - UMNO) = 23,580
    Che Rosli Che Mat (PAS) = 15,663
    Majority: 25,424

    7. P108 SHAH ALAM
    Khalid Abd Samad (PH - AMANAH) = 55,949
    Azhari Shaari (BN - UMNO) = 22,100
    Mohd Zuhdi Marsuki (PAS) = 15,194
    Majority: 33,849

    8. P113 SEPANG
    Mohamed Hanipa Maidin (PH - PAN) = 46,740
    Marsum Paing (BN - UMNO) = 28,035
    Sabirin Marsono (PAS) =15,882
    Majority: 18,705

    9. P74 LUMUT
    Mohd Hatta Md Ramli (PH - PAN) = 21,955
    Zambry Abd Kadir (BN - UMNO) = 21,555
    Mohammed Zamri Ibrahim (PAS) = 10,135
    Majority: 400

    10. P88 TEMERLOH
    Mohd Anuar Mohd Tahir (PH - PAN) = 23,998
    Sharkar Shamsudin (BN - UMNO) = 22,094
    Md Jusoh Darus (PAS) = 14,734
    Mohd Khaidir Ahmad (IND) = 178
    Muhamad Fakhrudin Abu Hanipah (IND) = 46
    Majority: 1,904

    11. P133 TAMPIN
    Hasan Bahrom (PH - AMANAH) = 22,435
    Shaziman Abu Mansor (BN - UMNO) = 21,433
    Abdul Halim Abu Bakar (PAS) = 4,598
    Majority: 1,002

    12. P161 PULAI
    Salahuddin Ayub (PH - AMANAH) = 55,447
    Nur Jazlan Mohamed (BN - UMNO) = 26,523
    Mohd Mazri Yahya (PAS) = 4,332
    Yap Keng Tak (IND) = 591
    Majority: 28,924

    13. P57 PARIT BUNTAR
    Mujahid Yusof (PH - AMANAH) =16,753
    AbdPuhat Mat Nayan (BN - UMNO) =13,655
    Ahmad Azhar Sharin (PAS) = 12,312
    Majority: 3,098

    Peristiwa hari ini cukup beri pengajaran pada game fitnah si lidah bercabang. Ini bererti hubungan Mahathir-Anwar putus sama sekali. Ahli-ahli Parlimen PKR dan DAP tidak lagi menyokong Mahathir. Mahathir kini disokong oleh anak beranaknya dan 11 ahli Parlimen PAN.

    Anwar pun faham dia tak ada BILANGAN tanpa apa apa sokongan UMNO maka dia tidak akan cukup ahli Parlimen untuk menang dalam undian ini.

    Jika Anwar dan ahli-ahli Parlimen PKR bangun untuk menyokong undi belah bahagi sekali pun, mereka akan kalah ini langkah yang sia-sia dan memalukan PH.

    Lebih baik malukan Tun, selama ini pun Tun dah banyak kali malukan Anwar dan PKR. Teruk atok kena main kali ini.

    Esok lusa kita boleh tengok atok akan marah sana sini dan mula sumpah seranah suma orang tak betul dan memacam lagi lah.!!
    Esok lusa sama sama kita saksikan atok yang marah marah..

    kikiki..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1