Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2009

Semua Sekolah Memandu Tiada Silibus Terkini

Sohih... ini yang sohih... tak percaya cuba korang siasat di semua sekolah memandu ... setakat yang gua dimaklumkan... semua sekolah memandu tiada silibus terkini dari JPJ ....

Silibus yang mana satu? Tentu lu orang tanya kat gua... yeah... mesti punya... Takkan Metro Driving Academy takder silibus terkini dari JPJ ... pelik kan... Tapi memang sohih dan nyata... semua sekolah memandu tiada silibus terkini ... walaupun sekolah memandu tue glamer macam Metro Driving Academy ....

Nih gua nak kasi tau silibus yang mana satu yang diorang semua takder ... rasanya dah banyak kali da gua tulis pasai benda nih.. tapi takder satu pon yang masuk dalam telinga dan kepala ramai orang.. takper... hari nie gua janji gua akan gegarkan LPKP, JPJ dan Sekolah Memandu.... hehehehe...

Semua sekolah memandu di Malaysia ini tak kira glamer atau tidak memang tidak ada mempunyai silibus terkini dari JPJ bagi melatih para pemandu bas dua tingkat (tidak kira sama ada ianya bas dua tingkat untuk kegunaan dalam bandar mahupun bas ekspres). Apa yang pasti pihak JPJ masih belum pernah keluarkan silibus yang berkaitan.

Malah LPKP pun sememangnya tiada pengalaman untuk mengendalikan kes yang berkaitan dengan lesen serta permit bas dua tingkat (bas dalam bandar mahupun bas ekspres). Pihak PUSPAKOM juga tiada kemahiran serta pengalaman untuk mengendalikan kes yang berkaitan dengan bas dua tingkat. Ini kerana tidak ada seorang pun pegawai dari JPJ, LPKP serta PUSPAKOM yang pernah menghadiri kursus atau kelas khas bagi bas dua tingkat.

Oleh yang demikian ... maka semua pemandu bas dua tingkat di Malaysia sebenarnya tidak layak untuk memandu dan tidak mempunyai lesen yang khusus serta permit untuk memandu dan membawa bas dua tingkat. Ini bermakna semua pemandu ini memandu secara "HARAM" dalam semua kes bas dua tingkat (bas henti-henti dalam bandar mahupun bas ekspres)

Maka dengan ini .... sewajarnya bas dua tingkat (bas henti-henti dalam bandar mahupun bas ekspres) digantung perkhidmatannya sehingga semua pemandu, pegawai JPJ, LPKP dan PUSPAKOM mendapat latihan khusus mengenai pengendalian bas dua tingkat ini.

Jika tidak, maka selagi itulah gua akan declare bas dua tingkat sebagai bas hantu, macam jugak lori hantu yang bawak pasir kat kawasan lombong tue... tak cukup syarat untuk dipandu diatas jalan awam, persekutuan mahupun negeri.

Bagi yang tak percaya pertuduhan gua nih... sila buat siasatan sendiri atau... baca kat bawah nih...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1