Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 December 2009

SPRM Patut Siasat Pembekal Bas

Okeh... semua dah tahu (atau baru tahu) bahayanyer bas dua tingkat... boleh bawak maut... Tapi SPRM patut siasat pembekal bas dua tingkat nih...

Pemandu bas dua tingkat kat Malaysia nih sohih takder lesen khusus nak bawak bas dua tingkat pasai JPJ tak pernah keluarkan apa-apa silibus berkaitan pemanduan bas dua tingkat dan takder satu pun sekolah memandu yang ader bas dua tingkat untuk melatih bakal para pemandu..

Jadi kesimpulannya... memang semua yang bawak bas dua tingkat nih... takder lesen... kira memandu secara haram .. boleh didakwa.. so gua nak ingatkan kat peguam bagi pihak ahli keluarga mangsa supaya gunakan benda nih dalam pendakwaan kes nanti... baru la kita boleh tengok sapa yang kena...

Okeh... apa-apa pun... gua pasti "setan" yang membawak masuk dan mendapat AP untuk bas dua tingkat nih dah untung berkali ganda... tapi mungkin akan terselamat sebab tak akan ader satu dakwaan ataupun siasatan terhadap beliau dan syarikatnya atas alasan politik... biasa la... lu cari la sapa yang pegang AP nih... sohih kena dekat tokei beras... hahaha

Macam mana AP boleh keluar untuk bawak masuk bas dua tingkat dan dijadikan bas ekspress... itu yang gua musykil tue... patutnya bas dua tingkat nih jadi bas henti-henti dalam bandar.. tapi tak... boleh plak bertukar jadi bas ekspres dan bawak laju macam peleset ... sedangkan pusat gravitinya agak tinggi... dan mudah terbalik dan terbabas..

SPRM patut siasat semua segmen dari pembekal, pemilik AP dan juga kabel politik pemilik AP yang berkenaan... dan juga syarikat bas yang pada pandangan gua nampak macam kebal jer dari tindakan undang-undang... kenapa aaa.... perkhidmatan dier tak digantung sementara untuk siasatan.... macam mana boleh tak kena gantung aaa....

Tapi gua jamin.... itu SPRM mana ader berani (telor) untuk siasat, tangkap dan dakwa pihak yang terbabit dalam membenarkan bas dua tingkat masuk dibekalkan dan dibuat bas ekspres ... apa yang SPRM berani mungkin cuma tangkap dan siasat gua pasai benda nih.... hek eleh... ikan bilis SPRM berani la... jerung semua dier takut...

Apa-apa pun.. kalu gua kena tangkap pasai dedahkan bahawa tiada silibus JPJ bagi pemandu bas dua tingkat nih... memang nahas la... sebab pasti gua akan dedahkan sapa yang terlibat dan macam mana semua ini beroperasi... jaga... lu tangkap gua... otomatik maklumat akan terdedah kat public.... ini isu maut bhai... lu ingat gua nak biarkan "setan" yang menyebabkan maut ini lepas bebas seronok tak kena.... lu tengok la nanti...

So... gua cabar SPRM untuk siasat isu pemandu bas dua tingkat takder lesen khas, JPJ takder silibus khas, sekolah memandu takder bas dua tingkat khas untuk melatih, pemilik AP, pembekal dan kabel politik yang bagi AP nih untuk bas dua tingkat....

Kalu SPRM tak berani nak siasat.... hehehehe.... jeng-jeng-jeng..... lu tengok la nanti....

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1