Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 April 2014

MH370 : Mencari Hantu?

Bhai/DeeDee semua...

Penerbangan malang MH370 sudah hilang dari pemantauan radar milik DCA dan RMAF semenjak hampir 40 hari.... Biasa kalo ader kematian... Ritual orang Melayu akan ader kenduri tahlil 3 hari... 7 hari ... dan 40 hari...

Aderkah pencarian MH370 @ 9M-MRO kini telah masuk kepada fasa mencari hantu (ghost search) atau sekadar pencarian di Lautan Hindi Selatan aderlah  hoax...???

Sebab apa gua berkata demikian... Sebab...

Sebab kalo ikut statement Najib Razak.. Penerbangan MH370 telah berakhir di Selatan Lautan Hindi... dan Najib Razak tidak pernah mengatakan bahawa pesawat 9M-MRO itu terhempas... Statement ini diperkukuhkan lagi dengan sokongan jitu Hishamuddin Hussein selaku sepupu Najib Razak...

Persoalan yang perlu ditanyakan aderlah... Kalu pesawat 9M-MRO itu tidak terhempas... Aper kejadahnyer mereka mencari kotak hitam pesawat tersebut... Semua orang sedia maklum bahawa dalam keadaan biasa kotak hitam tidak akan tertanggal dengan sendirinya dari pesawat tanpa pesawat terhempas..

Jadi ... Seperti yang selalu gua bagitau.... Pencarian di Laut China Selatan, Teluk Siam, Lautan Andaman dan seterusnya di Lautan Hindi adalah sekadar untuk melengahkan masa... Sekadar untuk "buying time"... Serupa juga biler aser komando yang dihantar ke Central Asia (dan tak tahu sudah balik ke belum)...

Termasuklah jugak perjalanan Peguam Negara ke London untuk berbincang tentang hak terhadap kotak hitam... Kerja gila bilamana England (British) bukanlah negara pembuat pesawat Boeing... Aper kena mengena England dengan Boeing....

Nampak mengarut dan tidak masuk akal... Tambah lagi bilamana pada empat hari pertama kes berlaku.. Sekumpulan anggota MIO yang diketuai oleh seorang berpangkat Jeneral telah pergi ke London untuk berbincang mengenai penerbangan MH370...

Bengong... Ini semua sekadar mencari hantu yang tidak kelihatan.... Betul-betul "chasing ghost"...

13 April 2014

MH370 : Episod Selanjutnya

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang jelas dalam episod kehilangan secara misteri pesawat 9M-MRO (penerbangan MH370) aderlah terlalu banyak percanggahan maklumat diantara pihak yang berkuasa dengan sumber maklumat risikan..

Untuk makluman semua... Bagi Agensi... Dalam tempoh 9 jam pertama isu ini diumumkan, beberapa unit telah dihantar terus ke lokasi di Central Asia, Thailand dan Filipina.. Ianya berlaku tanpa arahan dari MKN... Tambah lagi Agensi tidak tertakluk dibawah MKN...

Tetapi beberapa agensi yang dibawah tadbir MKN mendapat arahan untuk menggerakkan aset mereka selepas 24 jam selepas MAS mengumumkan MH370 hilang...

Selepas itu beberapa maklumat mula bertali arus masuk dari aset-aset risikan dan pemantauan yang mana setiap satunya mula bercanggah antara satu sama lain... Kontradik... Dan akhirnya selepas 72 jam berlalu.. Pihak atasan dalam Agensi terus menutup operasi diluar negara dan semua balik ke Malaysia...

Akhirnya hasil risikan Agensi... Didapati pesawat 9M-MRO itu telah mendarat di satu lokasi di Malaysia pada permulaannya sebelum pesawat itu dipindahkan terbang ke lokasi lain... Maka bermulalah episod kejar mengejar didalam negara untuk mengesan pesawat tersebut yang telah ditukar signature IDnya..

Bagaimana dengan penumpang dan krew pesawat malang tersebut. Perkara ini pun jadi satu isu... Dalam satu kes, Agensi telah berjaya menyerbu satu lokasi yang disyaki semua mereka ini disimpan... Tetapi nampaknya telah terlambat beberapa jam kerana lokasi tersebut telah dikosongkan..

Aderkah ader pembocor maklumat dalam Agensi yang menberitahu biler serbuan akan dibuat dan dilokasi mana..?? Itu biar pihak Agensi menyiasat dalang yang membocorkan maklumat..

Dari apa yang Agensi jangkakan... Kemungkinan semua penumpang dan anak kapal MH370 adalah masih selamat tapi dalam kondisi yang agak teruk.

Mengenai pesawat B777-200ER itu... ianya telah berubah nombor siri dan telah diterbangkan ke beberapa lokasi dalam negara. Ianya masih dalam siasatan.

Berkenaan dengan signal ping di Lautan Hindi... Pihak Agensi tidak berminat untuk turut sama mencari disana kerana ianya aderlah sekadar hoax jer... Pesawat MH370 tidak pernah keluar sama sekali dari ruang udara Malaysia pada 8 hb Mac 2014 dan pesawat itu juga tidak melintas ruang udara Indonesia mahupun Thailand...

Bilakah agaknyer episod baharu bagi MH370 ini akan bermula... Aderkah kita akan terus dimainkan dengan cerita ping dari kotak hitam yang dah kehabisan baterinya... Aderkah kita akan terus dimainkan dengan cerita 4 atau 6 kotak hitam yang berbunyi pinger nya...

Siapakah dan negara manakah yang mensabotaj pencarian di Selatan Lautan Hindi dengan mencampakkan beberapa kotak hitam yang mengeluarkan bunyi pinger...

Tunggu telenovela dan soap opera ini berlangsung... Hahaha

*** By the way... Najib Razak takder kater MH370 terhempas di Lautan Hindi Selatan... Tapi dok kelam kelibut cari kotak hitam... Aper punya giler aaa.... Tak terhempas... Tapi kotak hitam jatuh dalam laut... Bodoh dan bangang ker aper.... Hahaha

Bertenang : Tunjukkan Islam Itu Rahmat Seluruh Alam

Bhai/DeeDee semua...

Gua memang tak berminat nak komen mender pasai isu perebutan anak antara saudara seIslam kita dengan bekas isterinya yang masih belum kembali kepada fitrah...

Tapi...


Ramai kengkawan yang dok tanya pandangan gua bab ini... Pada gua... Saudara Izwan Abdullah ini ader melakukan satu kesilapan yang boleh dikatakan agak besar...

Pertamanya... Tindakan yang dibuat olehnya aderlah agak kasar dan tidak melambangkan Islam itu sebagai Rahmat Seluruh Alam... Dan tindakan ini juga akan menjadikan Islam dilihat agak kejam dan tidak bertoleransi serta tidak rasional..

Memanglah kita faham saudara Izwan mahukan anaknya memeluk Islam seperti dirinya... Tapi ini sepatutnya tidak menjadi satu pemaksaan.... Tambah lagi dengan pendaftaran perkahwinannya telah dibuat mengikut undang-undang sivil..

Oleh itu... Apa yang patut dibuat olehnya adalah dengan bertindak bijak... Iaitu secara lembut dan secara berterusan hadir pada setiap perjumpaan dengan anaknya ... Dan dari masa ke semasa memberikan tarbiah secara "minda dibawah sedar" kepada anaknya dan juga bekas isterinya.. Sakit pening anak dan bekas isterinya juga selayaknyer saudara Izwan Abdullah mengambil berat... Tunjukkan bahawa Islam itu Rahmat Seluruh Alam...

Malah.. Kalu dier berterusan membayar nafkah kepada bekas isterinya dalam masa yang sama mengambil berat akan kehidupan bekas isterinya.. InsyaAllah lambat laun hati isterinya akan tertambat dengan keindahan Islam itu sendiri dan seterusnya dengan rela hati akan bersama mengucapkan dua kalimah syahadah...

Ingat... hidayah itu adalah milik Allah Taala... Dan bila-bila masa Allah Taala boleh dan akan mengurniakan hidayah... Saudara Izwan Abdullah kena memperbanyakkan doa kepada Allah Taala supaya hati bekas isterinya dilembutkan dan seterusnya menerima Islam sebagai AdDeen...

Pada pandangan gua... Walaupun saudara Izwan Abdullah telah memperolehi hak penjagaan anak di Mahkamah Syariah... sebaiknyerlah dier memulangkan kembali anaknya kepada bekas isterinya dan ambil tindakan berbaik-baik... 

Ingat.. Tak kisahlah pada umur berapa anaknya akan menerima Islam sebagai AdDeen.. Pada umur 15 tahun ka... 20 tahun ka... 35 tahun ka... Atau pada umur 40 tahun ka... Yang penting anaknya nanti akan melihat keindahan Islam dan akhirnya akan menerima Islam sebagai AdDeen...

Cuba tunjukkan bahawa walaupun dier sudah memeluk Islam... namun sebagai bapa dia akan terus mengambil berat atas keperluan anak-anaknya yang masih dijaga oleh bekas isterinya... Tunjukkan sikap baik dan tunjukkan juga Islam itu Rahmat Seluruh Alam dengan berterusan memberikan nafkah kepada bekas Isterinya ...

Moga-moga Allah Taala membuka hati isterinya untuk menerima hidayah dari Allah Azza Wajalla... Tuhan Semesta Alam.... Tuhan Yang Menguasai Segala Kerajaan...

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja