Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 July 2018

LTTE

Bhai/DeeDee semua...

Puluhan malah ratusan pemimpin, pejuang dan penyokong LTTE (Pejuangan Harimau Tamil Eelam) telah lama menyusup masuk ke Malaysia sejak tahun 70'an lagi...

Unit Risik ATM, Cawangan Khas PDRM dan beberapa agensi lain memang sedar akan susupan ini dan sentiasa memantau segala aktiviti mereka ini... Malah segala elemen pemantauan telah, sedang dan sentiasa dibuat untuk memastikan pengaruh LTTE tidak mengganggu gugat keselamatan negara.

Urusan LTTE dengan Kerajaan Sri Lanka dan India selagi mana tidak menggugat soal keselamatan Malaysia adalah urusan mereka semata-mata...

Sejak dulu LTTE di Malaysia ini ditaja jamin oleh beberapa pimpinan teratas MIC malah tidak dinafikan kelibat pimpinan atasan PPP juga dapat dikesan.

Cuma akhir-akhir ini iaitu lebih kurang 15 tahun kita boleh lihat bagaimana LTTE berjaya mempengaruhi minda beberapa pimpinan DAP...

Pada dasarnya... semua agensi berkaitan boleh sahaja menahan dan menyoalsiasat pihak-pihak yang cenderung kepada LTTE, namun janganlah ingat "kami" sekadar buta mata atau pekak telinga berkenaan isu ini...

Pada "kami" ... LTTE itu sama sahaja dengan ISIS dan DAESH.... yang perlu di SOSMA kan sahaja.... untuk memastikan keamanan dan keselamatan Malaysia dan warganya...

So...

Berpada-padalah .... takut nanti ada yang "hilang tak kembali"....

Sekian..

Sunnah Nabi Itu Apa Sebenarnya?

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang kata sunnah Nabi itu apa bila berpakaian jubah serban... Ada orang yang kata sunnah Nabi itu apabila kita berjanggut... Ada orang yang kata sunnah Nabi itu adalah poligami... Malah yang lebih ekstrem pula mengatakan sunnah Nabi itu ialah apabila berkahwin dengan gadis bawah umur....

Ader betul dan ader tak betul dalam pandangan tu ..

Dalam konteks jubah dan serban... asalnya itu budaya orang Arab... dan memang Nabi pakai serta amalkan... cuba bayangkan kalu Nabi lahir dikalangan orang Inuit (Eskimo)... maknanya pakaian sunnah lu adalah baju bulu beruang kutub...

Dalam konteks janggut ... itu memang apa yang Nabi sendiri terampilkan...

Dalam konteks poligami.... betul Nabi amalkan... tapi Nabi ada sebab yang paling munasabah melakukannya... dan Nabi berlaku adil kepada semua isterinya.... (adakah lu boleh berlaku adil?) .... kalu tak boleh... tak payah la nak gunakan alasan ini konon sebagai menyempurnakan sunnah Nabi...

Dalam konteks berkahwin dengan gadis bawah umur.... sori aaa yang lu jangan nak sabitkan dengan sunnah Nabi.... sebab lu tak sama dengan Nabi.... siapa lu nak bandingkan gadis bawah umur yang lu rosakkan mindanya tu dengan Siti Aisyah isteri Nabi....  lu bukan Nabi dan tak layak untuk

sebenarnya....

Sebenarnya sunnah Nabi adalah sikap, perwatakan, perbuatan, lisan dan rahmat'an lil a'lamin yang Nabi tonjolkan.....

Ini tidak.... ramai juak-juak yang katanya mengikut sunnah Nabi dalam berpakaian dan berpoligami.... tapi mulut macam longkang... sikap macam lahanat... lisan macam Yahudi mabuk... perbuatan lagi khianat....

Adoyailah.....

Teruslah kekal kamu dalam kelas kepandiran kamu bersama juak-juak mu...

Nauzubillahi min zalik...

11 July 2018

Perjalanan Hijrah

"Sahabat" Dunia Akhirat...

Semoga perjalanan hijrah mu ke tanah suci Makkah Al Mukarramah diberkati Allah Taala Tuhan Yang Memiliki Segala Keagungan  dengan doa sekalian makhluk sama ada di bumi mahupun di langit.

Aku berdoa juga semoga sampai jua peluang untukku melakukan perjalanan hijrah nanti.. Aamin Ya Rabb.

"Sahabat" Dunia Akhirat ... Moga engkau mendapat Haji yang Mabrur bersama suamimu yang tercinta.

Layan lagu ini YouTUBE. 

https://youtu.be/aXXjUafjk4o

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja