Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 August 2017

Mabuk Fill Kudha Lagi Abdul Hadi Awang Ni...

Bhai/DeeDee semua ....

Boleh tak lu orang bagitau kat Abdul Hadi Awang.... kot-kot dier terlupa pasai baru kuar spital .... bahawa yang dok ada ni memerintah Malaysia adalah dari kalamgan Melayu Islam la...



Najib Bin Abdul Razak adalah seorang Melayu Islam walaupun mempunyai susur galur Bugis...

Jadi ... aper cerita Abdul Hadi Awang dok bagi karangan lebih 600 patah perkataan sembang konon perlunya Melayu Islam menjadi tonggak kepimpinan negara.... Dier lupa ker yang sekarang ni Malaysia dipimpin oleh orang Melayu Islam?

Dah wayar putus ka???

Huhuhu... agak-agak la Abdul Hadi Awang ooi kalu nak rasis pon... Hanya ada satu negeri jer yang tak dipimpin oleh Melayu Islam.... yang lain semua dipimpin oleh Melayu Islam.... 

Ker Abdul Hadi Awang jeles pasai dia cuma dapat jadi Menteri Besar Melayu Islam sepenggal jer tak macam Ketua Menteri Cina Kafir yang dah memerintah satu negeri tu dah lebih dari satu penggal....

Hahaha.... kot nak jeles pon agak-agak lar.... Cina Kafir tu mentadbir secara professional tak macam Melayu Islam sepenggal yang tadbir negeri penyu macam bebal jer tempohari....

Hahaha... boleh plak Abdul Hadi Awang kata ader spesis Melayu Islam bebal.... hahaha.... berat nanang dah lepas operate ni.... huhuhu... dah makan ubat ke belum nih??? makan la ubat yang doktor bagi... jangan la tibai Fill Kudha.... 

Hahaha..... alamak... gua dah terikut buat karangan lebih 600 patah perkataan.... huhuhu.... hehehe...

16 August 2017

SPRM, Yang Mana Satu Prosidur Betul Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak bawak isu S.O.P SPRM ni bagi proses permohonan tahanan reman di Mahkamah.... Yang mana satu betul...

Kes SPRM adalah semuanya berkaitan dengan rasuah atau salah guna kuasa... sebab itu diorang punya bidang kuasa...

Jadi... dalam kes permohonan tahanan reman... adakah perlu tahanan digari semasa proses membawa mereka ke Mahkamah atau tidak perlu digari...

SPRM perlu perjelaskan kepada rakyat S.O.P ini kerana apa yang rakyat lihat sekarang adalah sikap "double standard" yang dibuat oleh SPRM...

Jadi yang mana satu prosidur yang betul? atau prosidur ini bergantung kepada siapa yang mereka sedang tahan?

Bergari...


Tidak Bergari...



15 August 2017

Penghasut Sampai Jadi Kes Memali Tu Siapa?

Bhai/DeeDee semua...

Betul Mahathir Mohamed adalah terlibat dalam Insiden Kes Memali... Betul... ini memang terbukti dan fakta... Malah ramai sangat yang tahu...



Tapi....

Janganlah kita dok salahkan Mahathir Mohamed seorang jer dalam Kes Memali ni... kita kena salahkan jugak penghasut yang memulakan dan membakar sentimen pada masa tu....

Yang menghasut dan membakar sentimen sampaikan UMNO itu kafir, sembelihan tak halal malah sampai ada yang bercerai laki bini janglah kita lupakan dan buat derk...

Penghasut tu tak lain tak bukan adalah Abdul Hadi Awang itu sendiri dengan Amanat Hadi yang diucapkam di Banggol Peradong dulu...

Pasai Abdul Hadi Awang ni la maka insiden Memali boleh menjadi medan pertempuran dan menyebabkan kematian dan kecederaan....

Sialan betul lar...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja