Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 February 2020

Bila Mahathir Mohamed Pun Kena Game ...

Bhai/DeeDee semua...

Aper yang gua tuliskan nih aderlah hasil aper yang gua kaji dan baca secara mendalam dalam dokumen Perlembagaan Malaysia....

So... walaupun cara penulisan gua secara santai... tapi ianya penuh teknikal...

Mari gua perjelaskan...

Kita tutup semua citer Azmin Ali, Zuraida Kamaruddin dan Muhyiddin Yassin..... tapi kita citer pasai tindakan Mahathir Mohamed meletakkan jawatan.... okeh

Mahathir Mohamed tahu ... kalu dier letak jawatan... dan selepas itu BERSATU keluar dari PH... dier tahu secara otomatik PH tiada kuasa memerintah... dan secara otomatiknya PH terbubar dan tidak ada kuasa majoriti mudah dalam Parlimen....

Mahathir Mohamed konpiden yang surat perletakan jawatan PM dier tu YDP Agong akan tolak... dan kalu YDP Agong tolak... maka Mahathir Mohamed akan kekal sebagai PM penuh.... tetapi kabinet semua dah batal dan tak valid... Dengan cara ini... Mahathir Mohamed akan kekal berkuasa penuh sebagai PM yang boleh melantik mana-mana orang yang dier percaya menganggotai kabinetnya...

Dier rasa dier boleh menyingkirkan Anwar Ibrahim dan segala kuncu dalam PH.... yang mana selepas dari itu dia boleh buat deal ngan semua parti pembangkang melalui proksinya Muhyiddin Yassin....

Tapi dier silap..... Mahathir Mohamed sebenarnya tersilap.... bila mana YDP Agong bertindak selangkah awal darinya... dengan menerima perletakan jawatan PM tue.... dan seterusnya YDP Agong melantik Mahathir Mohamed sebagai PM Interim....

Hangpa mesti pelik... Apa kena mengena ngan PM Interim..... relaks bhai... relaks

PM Interim ni aderlah lebih kurang macam PM Boneka.... dimana ianya sekadar urusan day-to-day operation..... Sekadar untuk menguruskan pentadbiran institusi kerajaan macam biasa...

Disini bijaknya YDP Agong.... YDP Agong telah menyekat Mahathir Mohamed dari berkuasa penuh dalam menentukan pentadbiran Malaysia.... Pada masa sekarang nih... YDP Agong telah menggunakan kuasa yang dimilikinya seperti yang diperuntukkan oleh Perlembagaan untuk mengawal dan mentadbir negara.... secara Absolute Power....

Kalau ader PM penuh... YDP Agong kena bertindak mengikut nasihat PM... tapi dalam kes PM Interim.... YDP Agong boleh membuat apa-apa tindakan tanpa perlu nasihat dan pandangan PM... dalam situasi sekarang ... YDP Agong adalah berkuasa penuh untuk melantik sesiapa sahaja yang dirasakannya sesuai dan mendapat sokongan rakyat dan Parlimen...

Oleh itu..... YDP Agong telah berjaya meng"game"kan Mahathir Mohamed .....

So sekarang nih.... apa sahaja keputusan yang dibuat oleh YDP Agong adalah finite (muktamad)... dan tanpa perlu apa-apa nasihat dari Perdana Menteri Interim...

Untuk itu.... Mahathir Mohamed belum tentu akan menjadi PM8.

Okeh... berbalik kepada siapa yang akan menjadi PM8 dan TPM8...... apa-apa sahaja calon yang YDP Agong tunjukkan ... wajib semua kena taat dan ikut.... sesiapa yang mempertikaikannya boleh diklasifikasikan sebagai "menderhaka kepada YDP Agong" .... yang mana hukuman yang selayaknya adalah sama ader dibuang negara ataupun dihukum mati mandatori.

Ader paham ka???

So.... semua orang KENA GAME..... yang akan nampak jadi HERO dalam buku sejarah aderlah YDP Agong.....

Hahahahaha

25 February 2020

Pemuda UMNO Buat Statement Gila

Bhai/DeeDee semua...

Ader sorang mangkuk yang katanya Exco Pemuda UMNO... iaitu Dr Najmil Faiz Mohamed Aris ader buat statement paling gila setakat nih...

Dier cakap... yang menyebabkan kemelut politik dan runtuhnya Kerajaan PH sedia ada sekarang nih semuanya adalah disebabkan oleh DAP.... Semuanya salah DAP... Sebab DAP rasis dan DAP anti Melayu dan anti Raja-Raja....

Giler ker aper mangkuk nih...

Kegilaan sekarang nih disebabkan oleh Muhyiddin Yassin, Azmin Ali, Zuraida Kamaruddin dan beberapa orang yang celaka tue.... termasuklah move yang Mahathir Mohamed buat untuk letak jawatan PM dan sebagainya.... dan juga termasuklah kerja buat Anwar Ibrahim dan segala juaknya...

Takder kena mengena pon ngan AMANAH dan DAP....  langsung takder kena mengena...

Kalu nak gila pon... jangan la bagitau orang ramai yang lu gila....

Huhuhuhu

Apa Sudah Jadi?

Bhai/DeeDee semua...

Abdul Hadi Awang itu hari bukan main sembang kata parti PAS adalah King Maker dalam politik Malaysia... Hahaha... betul ka parti PAS adalah King Maker???

Apa sudah jadi ngan King Maker???

Takkan sudah tak jadi King dah?? Sebab rupanya King Maker dalam politik Malaysia adalah GPS dan Warisan.... Nampak tak sekarang???

Punya la pening semua puak..... Pakatan Harapan dan Pakatan Nasional berebut-rebut nak dapat sokongan dari GPS dan Warisan... Kalu tidak tak cukup korum untuk memerintah...

Gua dengar citer ... nilaian yang ditawarkan mencecah ratusan juta.... err... yang ini SPRM boleh siasat ka?? SPRM boleh dakwa ka?? SPRM boleh semak ka akaun bank GPS dan Warisan nih???

Memang hebat penangan GPS dan Warisan nih.......

Ker macam mana????  Apa sudah jadi..... kita tengok kan jer...

Yang pasti parti PAS bukan King Maker.... hahahaha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja