Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 December 2020

Tong Kosong @ Meriam Karbaid

Bhai/DeeDee semua...

Untuk beberapa hari nih... kita berada dalam mode gelak... bukan sebab ada rancangan Maharaja Lawak Mega (MLM) atau apa-apa rancangan hiburan... tapi kita berhibur dengan lawak-lawak yang ditayangkan secara lansung dari Dewan Rakyat di Parlimen...

Kelakar memang tak boleh dipisahkan dengan Dewan Rakyat kita ni... Sudah la bersidang dalam keadaan perangai sekor-sekor macam binatang di Zoo Negara (terutamanya perangai bangang yang kerap ditunjukkan oleh sekor Ahli Parlimen dari Pasir Salak)....

Tapi satu hal lar...

Ini yang paling menarik aderlah lelucon yang dibawak oleh Anwar Ibrahim.... Hahahaha


Dulu ... kini ... dan selamanya dier nih buat lawak ja.... 22 tahun lebih buat lawak.. ... tak abis-abis lagi modal lawaknya.... Hahahaha .... Patut dier nih kita nobatkan sebagai Pelawak Ulung.... Hahaha

Kesian.... Tetap Bakal PM ... PM = Pelawak Malaysia


27 November 2020

Kekallah Sampai Bila-Bila

Bhai/DeeDee semua...

Nak tunjukkan gentleman konon... tapi ini semua bangang... ader peluang untuk berbuat sesuatu.. tapi tak nak buat... Alasan paling haprak aderlah konon hormat kepada YDP Agong ... Dei... YDP Agong pon tahu setakat mana kuasa dier dalam Perlembagaan... Tak semestinya kita tak ikut nasihat YDP Agong dalam urusan berparlimen itu dah kira derhaka...

Kalu semua jadi camtue... baik tak payah ader Parlimen.. baik tak payah ader Ahli Parlimen... baik tak payah ader wakil rakyat ... baik pakai sistem Beraja Mutlak...

Adoilah...

Aper-aper pon... sebagai pengundi... gua berpandangan... puak PH nih biarlah kekal jadi Pembangkang selamanya... sebab bodoh sangat....  itu ja.... sembang strategi la konon.... macam la masa tengah ader kuasa dulu ahli Parlimen PH rajin sangat hadir masa proses pengundian di Parlimen.... banyak wei yang kerap ponteng... LGE pon pernah ponteng... ramai lagi yang rajin ponteng...

Lagi konon nak buat masa pengundian peringkat jawatankuasa.... hahahaha... ini semua sembang la tuan-puan... sembang yang babi pon boleh terbang.... Hahaha

So... kekallah sampai bila-bila jadi pembangkang.... hahahaha


 Kalu nak jaga kepentingan rakyat... kekal lar jadi pembangkang... senang sikit...




24 November 2020

Misteri Sungguh ...

Bhai/DeeDee semua...

Misteri sungguh lar.... memang misteri.... Mana kan tidak misteri.... Sebab langsung tak kelihatan pada masa kasar manusia akan adernyer Trek Berbasikal dari Pantai Telok Ketapang sehingga ke Kuala Ibai di Kuala Terengganu...

Katanya dah diluluskan dalam Bajet untuk 2019 sebanyak RM2.9 juta...

Tapi satu bayang pun tak nampak.... Adakah kemudahan ini dibuat untuk kegunaan masyarakat Bunian? Mungkin iya.... sebab itu sebagai manusia kita tidak akan nampak....

Hahaha



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja