Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 May 2013

Sokongan Gua Terhadap Bashar Al Assad

Bhai... selama nih gua selalu berdiam diri biler dengar citer macam-macam tentang pemberontakan di Syria... malah berita kekejaman tentera Bashar Al Assad di Syria jua gua tak nak komen... bukan aper... sebab semua berita dan sumber yang ader sampai ke Malaysia... sama ader melalui media atau pelajar kita di sana.... banyaknyer telah teracun dengan sentimen... telah dimanipulasikan oleh media... oleh tangan-tangan kuffar...

Macam nih... Agensi kitorang nih ader operatif diseluruh dunia... kebanyakannya ditempatkan di pejabat kedutaan Malaysia atau pejabat Persuruhjaya Tinggi Malaysia.... ader jugak operatif yang beroperasi di luar kawasan selamat bagi warga Malaysia...  sori.. gua takmo nak citer cara operasi Agensi...

Jadi... maklumat yang kitorang dapat memang tepat... in-hand... real info.... tanpa melalui media-media yang bias (condong) kepada mana-mana fraksi..

Setahu gua.... kenapa ader pihak-pihak tertentu yang dok kecoh nak ganggu-gugat negara Syria... semuanya kerana Syria adalah pelindung kepada beberapa gerakan Islam yang ingin membebaskan Haram El Sharif daripada genggaman Israel (sori gua tak gunakan perkataan Yahudi disini kerana ramai Nabi dan Rasul datangnya dari kaum dan bangsa Yahudi).... Israel dengan bantuan daripada Amerika Syarikat dan Britain memang sejak dahulu cuba untuk mengekang pengaruh Syria.

Bukan sahaja Syria yang menjadi masalah buat Israel... tetapi Libya (kini sudah dineutralkan dengan bantuan penduduk Libya sendiri), Iraq (perkara yang sama berlaku di sini bilamana Israel berjaya menanamkan jarum kepada penduduk Iraq) dan Iran.

Buat masa ini hanya Iran sahaja yang belum dapat dikacau secara tuntas oleh Israel. Syria telah bergolak lebih bertahun hanya kerana hasutan dan dakyah daripada Israel kepada rakyat Syria. Hasutan dan dakyah ini dilakukan secara berterusan sama ader dengan bantuan CNN ataupun dengan bantuan Al Jazeera.

Kenapa Al Jazeera juga bersekongkol dalam isu ini. Ini tidak lain tidak bukan hanya kerana Qatar dan UAE amat membenci Syria dan Iran. Mereka tahu jika Syria dan Iran berjaya kekal tanpa digugat maknanya ideologi ini akan sampai sama ader ker Saudi Arabia, UAE mahupun Qatar. Ini merisaukan mereka. Sebab kekayaan dan kekuasaan mereka bakal tergugat.

Jadi sebab itu Al Jazeera diperkudakan... dan secara diam-diam Al Jazeera juga mendapat sokongan dan bantuan dari Israel melalui rakan mereka iaitu Amerika Syarikat. Dalam geopolitikal... lu orang kena melihat dalam sudut pandang yang agak besar. Jangn hanya menerima dari satu sumber sahaja. Kena buka minda akan perancangan jangka panjang Isreal.

Jika sistem komputer PDRM Malaysia pon boleh dikendalikan oleh agen Israel... aper yang lu nak herankan Al Jazeera kena main.... hahahaha

53 comments:

  1. lol..

    Yahudi atau Bani Israel tu kan sama :)Zionist lebih tepat :)


    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis silap konon maklumat tepat.padahal maklumat penulis diatas terpesong jauh.
      Nabi2 bukan bangsa yahudi tetapi bangsa(bani)israel.yahudi ialah agama dam israel itu bangsa.
      Bassar ialah syiah seperti iran dan syiah adalah ciptaan yahudi yg memelok islam dizaman nabi saw iaitu abdullah bin saaba.iran adalah senjata yahudi utk memporak perandakan islam (sunni)
      Buktinya kaum sunni di iran dibunuh dan dinafikan ketenteraman mrk sdg yahudi di asfahan iran hidup bebas dgn gereja mrk dan ekonomi mrk.
      Lihat tindakan pertam khomeini bila kuasai iran,adalah menyerang negara sunni iraq.dan bukan serang israel.
      Jgn lah kita terpedaya dgn blog2 yang kata tepat tapi sebenarnya maklumat mrk sangat terpesong.
      Bassar seumpama dajjal.wanita sunni disyria dirogol didalam masjid olih tentera dajjal al assad

      Delete
    2. Bassar haramjadah adalah syiah dan syiah adalah ciptaan yahudi.nabi nabi dahulu bukan bangsa yahudi tetapi adalah bani(bangsa)israel
      Israel ialah bangsa dan yahudi ialah agama.

      Delete
  2. maknanya segala yg mengatakan bashar tu dijadikan dan dianggap tuhan hanya propaganda? aku kdg konfius mana satu betul. kdg aku ada nak posting, tapi semak2 balik, isu shiah pun aku tak berapa faham lagi. berapa cabang dia ada. ia seolah menjadi islam semakin rigid kalau diperingkat global. gara2 sunni dan syiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syiah ni ciptaan yahudi.abdullah saba yahudi yg masuk islam utk musnahkan islam dr dalam yg mula cipta syiah(perpecahan)ini dimulai mrk dlm peperangan sesama islam yg pertama antara puak siti aisyah dan saidina ali.yg kemudiannya sayidina ali telah berdamai tetapi syiah(yahudi abdullah saaba)meneruskan dan lari ke iran.12 cabang syiah semuanya tertolak.

      Delete
  3. Bhai LoL...
    Biler gua citer tentang Israel... gua tak citer pasai Bani Israel... gua citer pasai Negara Israel... ader paham ka??? hahaha... Zionist tue aderlah kepercayaan bhai... ader beza tue...

    Bhai Carlos..
    Sebab itu lar gua takmo nak kondem2 bab isu syiah sunnah nih... pada gua kalu dah taksub melampau... dua-dua tabley pakai...

    ReplyDelete
  4. aku tak paham bro
    sebab kawan2 aku yg balik dari sana semua mindblown dgn kezaliman bashar

    setelah apa yg berlaku kat sana
    rasa macam tak ada sebab utk sokong dia

    regardless taksub atau tidak, tetap ada kematian dan kezaliman kat sana
    dan kezaliman kat sana berpihak dari syiah

    mohon pencerahan

    ReplyDelete
  5. Bhai Taufik...

    Nak citer kalu.. rasanyer panjang berjela... sebab banyak sangkut pautnya... tapi percayalah.. Kalu Bashar Al Assad dah digulingkan... lagi senang Israel berkuasa di sana.... takder saper nak kacau.... Hizbollah pon tak dapat bantuan...

    Banyak sangat masalah yang berkait...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bolih dikata hizbullah tetapi pejuang syiah iran tu layak digelar hizbusyaitan.sebab mrk bersama bashar menzalimi rakyat muslimin sunni di syria.

      Delete
  6. Bhai,

    Jadi pembunuhan kejam Bashar Al Assad tu macamana? propaganda juga?


    ReplyDelete
  7. tumbang Basyar, Israel boleh buat kenduri besar besaran...

    ReplyDelete
  8. Bhai Anonymous...

    Err... pembunuhan kejam Bashar Al Assad tue yang mana... dapat berita dari mana.... media mana... kena tengok saper yang bawak citer tue bhai...

    Gua tak kata dier tak terlibat dalam genoside... mungkin ader.... tapi macam gua cakap la... kalu Bashar Al Assad sudah kalah.... Israel akan tepuk tangan...

    Itu yang jadi kat Iraq dan Libya.. Rakyat camtue gak... kelam kabut... yang tepuk tangan aderlah Israel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih kih kih...

      Bro, Israel tepuk tangan tu sama macam cina tepuk tangan bila melayu gaduh dengan melayu ke?

      Delete
  9. Bhai, Gua faham tapi bila lu cakap tak mau sebut Yahudi tapi lu sebut Israel bukan ke sama aje :) Bani Yahudi Bani Israel.. lol..

    Lu tak sebut pun Negara Israel.. eh ada ke? lol.. :)

    setepatnya Zionist sebab ianya inilah kefahaman kepercayaan yang zalim yang membentuk dan bagi nama negara palestin yang mereka tawan dengan nama Israel.. :)

    Gerakan zionist ni diserata dunia.. menguasai dunia dengan ekonomi dan segala macam propaganda.. tanpa zionist takda la negara Israel.. kalau taknak sebut yahudi ler.. :)

    ReplyDelete
  10. Ada kat youtube Bashar Al Assad dan tenteranya yang berlaku kejam terhadap orang tua dan kanak-kanak..? Adakah itu semua futnah?

    Hurm terlalu banyak fitnah sekarang ni tak tau mana betul mana salah nampaknya.. moha petunjukd ari Allah aje la yang maha mengetahui.

    ReplyDelete
  11. kalau bashar kalah = israel tepuk tangan
    kalau bashar tak kalah = lagi ramai mati

    kawan2 aku sendiri rumah depa kena serbu dgn askar2 bashar, nasib baik foreigners bukan local

    selama ini FSA tu talibarut israel ka mana
    tak paham la bro

    semuanya dari A to Z israel dah rancang?

    in fact kalaupun israel takleh conquer syria, la ni pon ramai yg mati sebab penghapusan etnik tu
    ataupun penghapusan etnik tu pon propaganda israel?

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Salam Bhai C++
    Sori i don't wish to pry cuma seingat gua Bhai C++ & Hishamuddin Rais je yg sokong Bashar. Yg lain ramai tak tau info sebenar2nye. Mohon lebih pencerahan. Tengkiu!

    ReplyDelete
  14. Bhai/DeeDee sekalian...

    Tadi gua terdelete satu mesej.. harap dimaafkan.. tak sengaja... sebab guna telefon untuk approve mesej...

    Camnie ... isu di Syria...

    Ader 3 benda yang berbeza...

    1. Ader puak-puak yang mengaku diorang askar Bashar yang buat kerja celaka membunuh sana sini... dan ini sudah tidak dapat dikawal.. pasai ader ketua askar yang telah dipengaruhi oleh sentimen dan hasutan dari agen subversif.

    2. Tentang serangan dan serbuan terhadap orang awam dan sebagainya... dalam keadaan huru-hara susah nak kenal yang mana satu penyokong atau kumpulan pemberontak.. Malah kumpulan pemberontak yang telah dihasut oleh pihak tertentu mempergunakan orang awam sebagai perisai mereka

    3. Tambah lagi ujudnya penghasut-penghasut keagaamaan (syiah sunnah) yang dok giler membunuh sana sini atas nama agama... Walhal agama melarang membunuh tanpa haq.... Ader ulama Syiah yang hukumkan halal darah puak Sunnah... dan ader gak ulama Sunnah yang hukumkan halal darah puak Syiah...

    Semua ini berlaku kerana hasutan sama ader dari luar mahupun dari dalam Syria... Lu ingat agen Israel tue takder ker yang boleh menyamar macam Ulama Syiah atau Sunnah...

    Tak payah jauh la bhai... Kat Malaysia nih pon ader mangkuk-mangkuk penghasut macam sial ... yang sebenarnya seronok kalu tengok orang bergaduh...

    Dalam kes tentera sebenar Bashar Al Assad kononnya serang orang awam.... gua nak tanya lu orang lar... macam mana lu orang nak tentukan orang awam itu bahaya atau tidak bahaya... Tambah lagi dalam keadaan Al Jazeera dan CNN dok menghasut sana sini ... lengkap dengan twitter berbagai...

    Contoh dah ader kat Libya dan Iraq.... aper sudah jadi...

    Dalam perang memang ader casualty... kalu takmo ader casualty... jangan dok perang.... same goes to Malaysia... kalu nak negara nih aman... jangan dok hasut isu perkauman....

    Ader paham ka???

    ReplyDelete
  15. Salaam bro. Jangan la kasi keliru. Bashar Al Assad ramai ulama dunia dah menolak aqeedah dan kepercayaan dia, termasuk Dr. Yusuf Al Qaradawi.

    Hezbollah dan Iran juga terlibat dalam membunuh rakyat sunni d Syria. Jangan la nak bela mereka pula. Merekalah golongan pelampau!

    Terang-terangan pengikut Bashar mempertuhankan dia sampai menghina ALlah dan Rasul.

    ReplyDelete
  16. bhai,

    setau gua, kat m'sia ni, ejen penghasut paling berjaya tak lain dan tak bukan ialah penghasut rakyat:

    Isham Tukar Tiub! hehehe

    (sorry komen lari tajuk sebab gua tak sure apa punca cerita Basheer ni lu petik dalam pasca-pru13.)

    ReplyDelete
  17. pahe doh boh

    wujud segala possibility utk berlaku macam tu
    aku ni orang awam, org luar agensi melihat dari sudut kezaliman yang dilampiaskan Bashar kepada rakyat

    tak mustahil situasi tu tengah berlaku kat malaysia hari ni

    apa kata anda encik c++?

    ReplyDelete
  18. Bhai/DeeDee semua...

    Gua takmo nak jadikan benda nih satu isu... cumanyer ini pandangan dan pendapat gua bersandarkan maklumat yang ader pada gua ...

    Dan gua jugak meraikan pandangan dan pendapat orang lain... takder masalah....

    Yang kata Bashar tue jahat pon betul... yang kata Bashar tue baik pon betul... Hanya Allah Taala jer yang tau yang sebetul-betulnya... dan kiter serahkan semuanya pada Allah...

    Aper pon... gua cuma nak citer... hanya ader 2 negara (Syria dan Iran) jer lagi yang boleh menyekat Israel... kalu 2 negara nih dah ranap.... abis la Baitulmuqaddis.. Abis la Al Aqsa.... nak harapkan Arab Saudi, UAE, Qatar dan sebagainya melindungi Al Aqsa... lupakan sajer la..

    Rumah Syaidatina Khadijah pon diranapkan oleh Ibn Saud (Kepala Taghut nih) dan dijadikan tandas awam... aper la yang lu orang nak harapkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...

      Pada pandangan lu la...

      Pa pasai itu Negara Yisrael tak pukui bagi habish itu orang Palastin ho?

      Sat depa pi serang, tak dan pukui habish depa kena pukui balik depa balik telaviv....

      Tahun depa mai lagi serang tak dan pukui habish depa kena pukui balik depa balik telaviv lagi...

      Tiap-tiap tahun depa ulang benda yang sama...

      Mohon pencerahan, Bhai?

      Delete
  19. Apa kaitannya penubuhan negara Israel pada 1948 oleh gerakan Zionisme antarabangsa dengan isu di Syria pada hari ini ? Cuba tonton video di bawah, semoga akan mendapat sedikit gambaran... http://www.youtube.com/watch?v=xl2uhtsMvw4

    ReplyDelete
  20. Bhai Juan...

    Thanks atas link video yang lu kasi tue... Hah... aper lagi tunggu... tengok la video tue..

    ReplyDelete
  21. Gua tak mahu komen samada Bashir al Assad itu kejam atau tidak kerana gua tak pasti sumber maklumat tapi gua nak maklumkan di sini bahawa apa yg sedang berlaku adalah sunnatullah..yg telah tertulis di Luh Mahfuz. Analisis gua: Israel dan kuasa2 barat berasa khuatir akan pejuang2 yg ada di Syria kerana apabila jatuhnya rejim Bashar, maka puak2 mujahidin, yg dituduh ada kaitan dng al Qaedah ini, akan mengambil alih pemerintahan Syria seperti yg telah berlaku di Afghanistan selepas tewasnya Russia. Sekiranya ini berlaku, maka Israel akan tergugat kerana "musuh" mereka sudah berada di sempadan. Bashar bukanlah ancaman mereka..dia hanya sokong Hizbollah saja dan tidak ada kemampuan utk berperang dng Israel. Jordan juga risau akan konflik ini kerana khuatir merebak ke negaranya. Kuasa2 barat sedang berusaha utk menghalang Russia daripada membekalkan anti aircraft missile S300 (sistem yg canggih) kpd Syria kerana khuatir jatuh ke tangan mujahidin apabila Bashar tumbang. Dng sistem ini barat tidak akan berani utk menyerang Syria apabila dikuasai olih puak2 mujahidin ini.Ketika ini mereka berbelah bagi samada hendak membantu mujahidin atau tidak kerana tidak mahu Syria di kuasai olih pejuang2 ini tetapi dalam masa yg sama juga tidak mahu Bashar utk terus memerintah kerana bantuannya yg disalurkan kpd Hizbollah....cukup dulu setakat ini..wallahualam.

    ReplyDelete
  22. Lu ni wat la research Dulu Bhai ko faham Dulu shiah tu haper....irantu syiah ke x...Hezbollah tu syiah ke x...bashar ne shiah ke x.....wat research Dulu....pkai otak kt kpla tu...ko daaa taw sume Jwpn tu pas tu ko nilai sendiri ok.....

    ReplyDelete
  23. Bhai Anonymous July 29, 2013 at 3:06 AM...

    Ini la masalahnyer biler ader yang asyik dok bawak citer pasai syiah la ... sunni la.... payah.... sikit-sikit syiah la..

    Sampai kiamat pon tak selesai...

    Bhai... ko baca betul-betul semua komen gua... Isu di Syria nih sebenarnya takder kena mengena dengan Syiah ker.. Sunni ker... Itu sumer propaganda penghasut.... saper yang ikut saranan penghasut nih memang la bangang.... aper daaa...

    Aper yang gua citerkan aderlah hasil dari research dan pemerhatian kitorang di Agensi... terpulang...

    Samer gak kat Malaysia... sikit-sikit bawak citer Syiah sesat... Al Arqam sesat la... Macam la Sunni kat Malaysia nih takder yang sesat makan rasuah.... Hahahaha....

    Mudah sangat la lu orang diracun dengan propaganda media nih... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro c++ !

      Gwa dah lama tak melayari blog lu sbb sibulk perkara lain .
      Gwa pada prinsip sangat sangat setuju dgn ualasan dan jawaban lu bro. Lu duk paparkan isu goepolitik yg anih tukang komen lari dari isu sebenar .

      Semua tukang lomen ni duk kutuk syiah bebagai, gwa jadi meluat , dah lah seluruh mesjid , surau , akhbar , tv dan jabatan2 agama duk kutuk syiah, ni dlm blog lu pun mereka zahirkan kebencian terhadap syiah .

      Apa dosa puak syiah pada kita ni ! mereka ni kan mengucap dua kaliamah syahada - la ilah ailllah muhammadun rasullulah .

      Kita cuma berbeza dari segi mazhab aja , gwa tak berani nak tuduh syiah sesat ke kafir ke sbb gwa berpegang kepada tauhid syahadah .

      Gwa seboleh mungkin tak mau menghukum dgn caci maki sebegini rupa dlm hidup gwa - sbb kebenaran haqiqi milik Allah . Mengapa seluruh muncung senapanag dan meriam kita hala kan kat puak syiah sebagai musuh haqiqi sedangkan hindu , buddha , kristian zionis kita rela menjadi syabat kita .

      Mengapa kita harus berdepan dgn ' politics of fear ' mengenai syiah . sekiranya puak syiah sesat mengapa pula qari dari iran dijemput oleh kerajaan malaysia utuk turut serta setiap tahun dlm Tilawah Al Quran , jadi gwa terpinga dgn dual policies yg kita amalkan.

      Bagi gwa syiah dan sunni adalah fakta sejarah yg begitu panjang yg tak perlu kita hindari dan nafilan . Yg penting adalah syiah dan sunni harus bersaudara dlm persatuan walaupun terdapat perbedaan dianatara keduanya .

      Tak perlu kafir mengkafir , biarlah setiap kita memilih ikhtiar masing - masing . kedua-duanya sama-sama mengikut sunnah rasulullah dan sama-sama mencintai ahlul - bait
      nabi .

      Delete
  24. heran... kalu btol zionis dpt untung dengan jatuhnya bashar, nape amerika blom msuk campur gulingkan kerajaan yg memerintah mcm kat libya ngan iraq. harap agensi dapat terangkan lg, x pon wat artikel lain untuk terangkan mende ni.... kawan ni rakyat marhaen je, kurang paham sgt...

    ReplyDelete
  25. Salam sejahtera... Amerika ni balaci Zionis je bro... Syria ni pun bukan negara, mcm libya, iraq dll, yg diorang bole gulingkan senang2... Kita kena fahamkan dulu zionis tu ape negara Israel tu ape, Rothschild Trillionaire tu ape, baru kita boleh bukak mata kita, nampak kiri kanan...

    ReplyDelete
  26. Salam Bhai..

    rasanya lebih tepat jika menyebut Yahudi dari Israel sebab memang agenda Yahudi mewar2kan kepada dunia yang dia adalah Israel, bukan Yahudi.. jadi kita semua mengutuk Israel iaitu Israel ini adalah gelaran bagi keturunan Nabi2 kita.. manakala Yahudi tu adalah lebih kepada kaum yang memerangi Nabi.. boleh chek dalam alQuran macam mana Allah Taala menggunakan kalimah Yaa Bani Israil dan Lan Tardha ankal yahuudu walannasaara (saya terlupa ayat mana dalam alQuran)

    ReplyDelete
  27. heran, kenapa amerika belom serang syria lagi sedangkan admin kata negara haram yahudi akan tepok tangan bila basyar tumbang...... tak macam iraq dengan libya.

    ReplyDelete
  28. Statement apa nie?

    "hanya ader 2 negara (Syria dan Iran) jer lagi yang boleh menyekat Israel"

    Baca hadis shahih muslim ini bhai

    Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW :

    حدثنا منصور بن أبي مزاحم حدثنا يحيى بن حمزة عن الأوزاعي عن إسحق بن عبد الله عن عمه أنس بن مالك
    أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال يتبع الدجال من يهود أصبهان سبعون ألفا عليهم الطيالسة
    "Dajjal akan diikuti oleh 70,000 Yahudi dari kota Isfahan, mereka memakai Al-Tayalisah ". Hadis riwayat Muslim.

    Aku rasa nko ni ajen la C++

    Iran slalu dipotray a islamic superpower yg boleh menyaingi israel, tapi tahu ka anda, military power iraq n iran equally at par bro zaman sadam husin, boleh jer amerika n israel hapuskan iran mcm iraq. Tapi yg berlaku hanya sandiwara pentas sebagai gula2 halwa antara syiah n neo con nie

    Bahkan Rafshanjani kabo klu x kerana syaih, nescaya x dapek america/yahudi nie kalahkan iraq

    Iran sent missiles to syria bro, tp kemana? ke penduduk suni bro, bukn ke basar assad

    Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadis tersebut tak de kaitan dengan syiah,,anda keliru...peristiwa tersebut memang benar,,, yahudi telah berpindah ke israel kerana takutkan revolusi tahun 1979...bukannya hadis itu berbunyi syiah telah berpindah ke iran...janganlah kebencian kamu kepada suatu menyebabkan kamu bertindak tidak adil

      Delete
  29. amat sedih jika kita termakan permainan halus zionist.

    permainan yg mereka tanamkan ke dlm minda kita ialah 'pemberontak' adalah agen saudi dan US/Israel. Bashar sangat baik dan ditakuti US sama mcm iran.

    hakikat yg sebenar ialah bashar selama ini mengawal keujudan israel dan tidak pernah melawan israel. syiah adalah ciptaan yahudi dan ajaran dajjal akhirzaman. iran tidak pernah bermusuh dgn israel/US. mereka sekongkol secara halus utk menentang Islam.

    Marilah kita sama2 kaji ajaran dan jenayah syiah kpd Islam. Ini kerana pengetahuan dangkal tentang syiah menjadikan kita mangsa permainan 'US/Israel memusuhi iran'.

    Org yg paling afdhal utk kita dengar pandangan adalah ulamak2 sham sendiri terutama syria tentang syiah dan bashar. tk perlu nk berteori bukan2. mereka lebih layak dan tau keadaan sebenar di syria.

    dan ingat satu perkara .. US TAKKAN SERANG IRAN SEPERTIMANA MEREKA MENGHANCURKAN IRAQ DAN AFGHANISTAN. IRAQ DN AFGHANISTAN TELAH DISERAH KUASA KPD SYIAH OLEH US. KERANA ITU PEPERANGAN SUNNI-SYIAH MASIH BERTERUSAN DI AFGHAN DN IRAQ.

    bila laaaaaah kita nk sedar permainan syiah/iran/hezbosyaitan dan US/Israel ni dlm menghancurkan islam.

    sampai hati kalau ade kita yg masih pandang kecil pembunuhan kejam bashar/syiah kpd umat sunni syria. sedangkan kezaliman umno pun kita sudah menolak habis2an apatah lg kekejaman syiah yg dahagakan darah sunni di timur tengah.

    sedarlah umat Islam akan permainan halus dajjal sang raja pendusta.

    ReplyDelete
  30. dah nama blog pun cipan tenuk tapir mmg isi pun mcm tu la huhu..ko tau x iran tu yg buat propaganda,diorg tu sekutu israel n usa tapi berlagak mcm penyelamat islam..iranlah yg hantar askar ke syria tlg serang mujahidin.. bashar asad tu dah mmg sah2 sesat,bnyk bunuh rakyat sendiri tu dah mmg jelas..xkan xnampak2 lagi? dah bnyk video2 yg bukan dri press buktinye..org yahudi xmasuk campur sbb dorang bertepuk tangan tgk negara islam bergolak bunuh sesama sendiri,sng sikit kerja dorang.lagi 1 dorang ni syiah nusairiyah salah 1 mazhab syiah yg paling sesat sebab mendewakan raja yaitu bashar assad.! yg pergi sokong bashar tu mmg gile la..bawak bertobat la bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.bassar tu dajjal

      Delete
  31. agensi taik kucing la bhai...malaysia mana ada agensi...agensi bapak ko

    ReplyDelete
  32. gua kalo boleh nak lempang je lu bhai...lu merepek apa bhai? nak letak nama, malas..byk sgt nak kena buat..aky bukan reti nak benda IT ni..yang senang anonymous bleh click dah siap2 bagi..tp aku open nama aku je la..gua dari VAT 69 Komando no badan G/15068..lu cari la gua

    ReplyDelete
    Replies
    1. lempang jangan tak lempang. yoyo oorr mamat nih komando.

      asal pulak si abg sps ni nak cari abg komando nih... makin melaut dah komen kome sini... eee tekanan...

      _Rahimi

      Delete
  33. Agensi karut.banyak kesilapan cerita agensi ni.
    Ada ke nabi2 dulu dikata dr kaum yahudi??
    Yahudi itu satu agama,bagaimana nabi bolih dari agama yahudi??!
    Yang betulnya nabi2 dahulu dari bani(bangsa)israel.
    Bassar itu syiah dan syiah itu ciptaan yahudi,sebab itu syiah memusuhi dan menghalalkan darah ahli sunnah.
    Yahudi mereka bela dalam negara iran sendiri puluh ribu yahudi diasfahan,
    Yahudi cipta dan gunakan syiah utk musnah dan lemahkan islam,

    ReplyDelete
  34. bhai...lu ni dah sesat...lu ni agent mane...agent insuran..or agent pembantu rumah...info sahih konon...pirahhh mabuk ketum.

    ReplyDelete
  35. Lu memang bodoh cipan.
    1. Lu tak research dgn orang yg pi belajar kat sana
    2. Lu tak research sejarah politik
    3. Lu tak rujuk syiah/ sunnah
    4. Berlambak yahudi kat Iran
    5. Bila Amerika nak serang Iran dan Syria.. mereka ni penampan negara Israel
    6. Lu nak tiru Isham Rais.. keras direct... gua ok je
    7. Lu membodohkan diri... tanpa research... ikut nafsu kote lu dlm seluar...

    ReplyDelete
  36. Lu memang bodoh cipan.
    1. Lu tak research dgn orang yg pi belajar kat sana
    2. Lu tak research sejarah politik
    3. Lu tak rujuk syiah/ sunnah
    4. Berlambak yahudi kat Iran
    5. Bila Amerika nak serang Iran dan Syria.. mereka ni penampan negara Israel
    6. Lu nak tiru Isham Rais.. keras direct... gua ok je
    7. Lu membodohkan diri... tanpa research... ikut nafsu kote lu dlm seluar...

    ReplyDelete
  37. Lu memang bodoh cipan.
    1. Lu tak research dgn orang yg pi belajar kat sana
    2. Lu tak research sejarah politik
    3. Lu tak rujuk syiah/ sunnah
    4. Berlambak yahudi kat Iran
    5. Bila Amerika nak serang Iran dan Syria.. mereka ni penampan negara Israel
    6. Lu nak tiru Isham Rais.. keras direct... gua ok je
    7. Lu membodohkan diri... tanpa research... ikut nafsu kote lu dlm seluar...

    ReplyDelete
  38. Lu memang bodoh cipan.
    1. Lu tak research dgn orang yg pi belajar kat sana
    2. Lu tak research sejarah politik
    3. Lu tak rujuk syiah/ sunnah
    4. Berlambak yahudi kat Iran
    5. Bila Amerika nak serang Iran dan Syria.. mereka ni penampan negara Israel
    6. Lu nak tiru Isham Rais.. keras direct... gua ok je
    7. Lu membodohkan diri... tanpa research... ikut nafsu kote lu dlm seluar...

    ReplyDelete
  39. apa apa berita pun zaman sekaramg memang agak susah utk kita mempercayai nya diakhir zaman akan berlaku fitnah menfitnah tipu menipu akan berleluasa manusia akan jadi tak tentu arah minda mereka tapi satu jawapannya berpeganglah dgn al quran dan hadith nabi insyaalllah kita tidak akan tersesat dan terpesong.Jagalah lah makan minum mu dan rezeki mu dari benda haram seperti rasuah riba nescaya hati kamu akan dipelihara olih Allah

    ReplyDelete
  40. kongsi

    https://syria360.wordpress.com/2015/06/25/isil-created-in-langley-supported-by-tel-aviv-and-riyadh/

    http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/06/palestine-islamic-jihad-financial-crisis-money-iran-hezbolla.html

    http://www.electronicresistance.net/2015/05/%E2%80%8Bthe-mideasts-sunni-problem/

    http://www.electronicresistance.net/2014/10/from-zero-problem-with-neighbors-to-zero-neighbors/

    ReplyDelete
  41. Aku tak kesah u nak tulis apa2 pon...tetapi bila aku terbaca tulisan u ttg BASYHAR(lebih layak )- LAKNATULLAH .... aku jd panas bro......u kata u tau ttg segala macam propaganda barat....tetapi ngape u tak nampak apa yg dilakukan oleh TENTERA2 BASYHAR LAKNATULLAH terhadap rakyat syria...? Aku maleh komen lebih2 bro...takut2 nnti aku ..Kepanasan...tak pasal2 nnti aku panggil u ...dari bro jadi BROK....ariosss.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja