Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 May 2013

Celakalah

Bhai.....
  1. Celakalah mereka-mereka yang mengkhianati amanah rakyat
  2. Celakalah mereka-mereka yang menafikan hak rakyat
  3. Celakalah mereka-mereka yang menindas golongan mustad'afin
  4. Celakalah mereka-mereka yang menipu rakyat
  5. Celakalah mereka-mereka yang melupakan perjuangan rakyat
  6. Celakalah mereka-mereka yang bersekongkol dengan penzalim
  7. Celakalah mereka-mereka yang bersetuju dengan penzalim
  8. Celakalah mereka-mereka yang kini menjadi penzalim 
  9. Celakalah mereka-mereka yang mengejar daki dunia
  10. Celakalah mereka-mereka yang menjadi kaki dan tangan penzalim
Dan memang celakalah mereka-mereka yang meminta-minta agar dipanggil nama mereka dengan bergelar.... dengan pangkat dan kuasa.... dengan darjat dan kasta...

Dan memang celakalah mereka-mereka yang perasan bahawa merekalah penguasa dan paling berkuasa di dunia ini... dengan pingat berbagai

Celakalah mereka-mereka yang menjadi syaitan bisu... mereka yang alimin.... tapi tidak amalin ..

Celakalah para dewa-dewa dan dewi-dewi serta dewata raya yang bersekongkol dengan penzalim demi sesuap makanan, pangkat dan darjat... Yang lebih mementingkan kaum kerabat... yang memekakkan telinga mereka dari mendengar keluhan dan keresahan rakyat..

Celakalah mereka-mereka yang hanya fikirkan "perut dah gendut" sepanjang masa.

8 comments:

  1. Bhai, semenjak dua menjak ni, napa dgn lu bhai? Mcm frust menonggeng jer?

    ReplyDelete
  2. Bhai Anonymous..

    Gua tembak keliling.... BN dan PR ... UMNO dan PAS .... semua tabley pakai... semua pentingkan perut dan bawah perut.... celaka betul lar..

    Rakyat marhaen mustad'afin yang jadi mangsa....

    Celaka betul lar....

    (gua mewakili golongan mustad'afin ... golongan tertindas)..

    ReplyDelete
  3. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengkhianati Allah dan Rasul dan janganlah kamu mengkhianati amanat-amanat yang dipercayakan kepadamu, sedang kamu mengetahui.8-27

    manusia tidak ramai yang pegang amanah walaupun mulut selalu ucapkan
    kalimah Allah.manusia berhati hati pilih ketua

    ReplyDelete
  4. Salam C++

    Kesian kami yang mengharap perubahan

    ReplyDelete
  5. Ameen

    Semoga Allah melaknat mereka semua..

    - insan yang lemah

    ReplyDelete
  6. Bhai, gua pon sakit hati bhai...anak2 ramai bhai, semua tgh Q nak masuk U...Gua baru nak relax bayo hutang dgn mcm2 kad kredit lah, kereta lah, rumah lah...kalo dapat gua tak nak anak gua belajar dgn berhutang...Ingat tak dulu masa kita belajar...Paling cikai dpt dermasiswa...Tak apalah, duit gua utk hari tua dilaburkan utk anak2 gua belajar...Kena tunggu lagi, kalo menang? huhuhuhuhu...Lu frust mmg ada asas bhai...Sebabnya lu dah kompang betul2, sampai lebam tangan, jari & fikiran lu...Itu pasal, gua nak ajak lu melancung....huhuhuhuhu. Kalau modal kurang kita gi tg balai jer...Jamu mata....huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. Bagi pikiranmu, aku gila.
    Bagi pikiranku, engkau semua bijak.
    Maka aku berdoa untuk meningkatkan kegilaanku
    Dan meningkatkan kebijakanmu
    'Kegilaanku' dari kekuatan Cinta;
    Kebijakanmu dari kekuatan ketidaksadaran.

    ReplyDelete
  8. Bhai, jangan giveup...akupun kadangkala ada rasa sakit hati kat diaorang semua TAPI bhai, kita rakyat mesti pandai guna politician untuk pastikan rakyat dpt keuntungan. Itu sebabya bhai, kita toksah taksub dgn batang tubuh mana mana ahli politik...yg penting kita lawan ketidakadilan, tak kisah lah sape2 yg jadi kerajaan mesti jaga kepentingan rakyat.

    Sekarang ni kita tak ada pilihan, utk jatuhkan pemimpin negara yg durjana hanya ada PR..so walaupun ada antara depa ni orang PR yg macam sial...kita teruskan perjuangan kita!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja