Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 May 2013

Selesai...

Bhai... Tadi pagi gua pi layan soalsiasat kat Bukit Aman... Dan segala urusan soalsiasat setel sebelum masuk waktu Zohor... Hari nih gua Zohor di Bukit Aman jer... 

Takder benda pon... Cuma disoal siasat berkenaan isu kononnya gua ader kritik golongan bangsawan... Errrr... Ader ker gua kritik diorang... Atau ker diorang nih perasan yang gua kritik diorang... Hahaha saper makan cili dier la rasa pedas...

Satu lagi gua ditanya tentang isu Lahad Datu... Kononnya gua ader citer isu panas berkaitan keselamatan negara... Hahaha... Yang ini pon gua pakat gelak jer.... Bukan pasai aper... Gua cakap kat diorang ... Kalu kononnyer gua gugat keselamatan negara... Diorang kena tunjukkan bukti.... Tambah lagi gua tak pernah publish spesifik detail iinfo....

Dan lagi satu... Gua tak pernah publish gambar anggota keselamatan sedang beroperasi dalam keadaan tanpa balaclava...

Aper ppn... Gua skrang on da way balik Kemaman... Hahaha.. Lain Kali Lah!!! kalu mau soal siasat lagie....

17 comments:

  1. bhai,

    golongan bangsawan ni sapa? dewa jalan duta? oh, depa kan maksum, yang lu pun nak tegur, tengok sket la mansa lu dulu... eh, lu ada kritik dorang eh? seingat gua, lu dok kritik HA je? ke HA ni bangsawan yg dimaksudkan? ke guane?

    yang unit khas bertempur kat Lahad Datu tu, gua tengok byk je sumber media yang publish muka depa takde balaclava, tadak sensor. rilek je published. apa cer?

    So, apa isu sebenar ni? ke lu gi lawat kawan2 pekena kopi secawan dua je? ;)

    ReplyDelete
  2. Safe driving bro... berhenti rehat kalau penat. Ingat keluarga menanti di Kemaman.

    Langit8

    ReplyDelete
  3. Tahniah bro,bukan main gembira kena soal-siasat. Tahu ler ada latihan mantap heehee.....lagipun agensi belakang lu mesti backup punya

    ReplyDelete
  4. bro.. lu kutuk dewata raya kisah naga merah dgn harimau hitam kan.. komik

    ReplyDelete
  5. Dan katakanlah: "Ya Tuhanku aku berlindung kepada Engkau dari bisikan-bisikan syaitan.
    Dan aku berlindung kepada Engkau ya Tuhanku, dari kedatangan mereka kepadaku." 23 -97 n 98

    jika kamu rasa di ganggu iblis bacalah ayat ini .hafal ayat Quran ni jadikan amalan setiap hari.mudah tapi payah nak istiqomah.
    soalsiasat di akhirat sedang menanti setiap manusia

    ReplyDelete
  6. agak2 lu kena panggil lgi ke bro...atau lu kawtim baekk punya.

    ReplyDelete
  7. assalammualaikum

    tuan blog dan pembaca

    bhai tahniah kerana dapat menjawab dengan penuh markah bahahaha,
    apa2 pun gua dapat baca lu punya blog lagi, tiap2 hari gua dapat pencerahan dan berfikiran di luar kotak pemikiran.

    "beat the rest be the best"

    -PBB-

    ReplyDelete
  8. nelayanbimbang.blogspot.comMay 29, 2013 at 2:29 AM

    Alhamdullilah bro..rhat ckup2 dh smpai nant jauh prjalanan.

    ReplyDelete
  9. Bhai,"national security" isu godang tu...kalau betul lu dah buat... pada firasat pak belalang dah tentu tak sempat nak soal siasat... mesti lu dah kena cuci pakai clorox ke atau jenis pencuci yang ada kat pasaran...sekarang orang x makan cili bhai... depa makan cabai...

    ReplyDelete
  10. der... memula gua nak mintak maap kpd HHadi ngan geng2 pas... ok.. baru gua tau yg petindihan kusi tu di sebabkan oleh Azmin ali... so gua silap masa gua kritik tu... ok.. so gua mintak maap la der..

    kedua.. der.. gua cuba tuk pakai kasut tuk guru kita tu dalam seminggu dua ni.. so.. kalau gua pandang dari prespektif dia... patutla dia buat apa yg dia buat skang ni...

    der.. lu penah tak?? paham tetang sesuatu perkara yg besar dalam idup lu... berkenaan keimanan dan perjuangan?? dan lu sayang sangat kat 'sahabat' lu.. jadi lu pun terangkan secara detail menda tu kat kawan lu... agar lu ngan dia sama2 faham berkenaan ngan perkara tersebut.. sbb lu sayangkan sahabat lu...

    selepas lu terangkan dengan detail... lu tengok pembawaan dia dan pemahaman dia lain dari yg lu harapkan!! gua penah der.. penah merasai peristiwa tersebut.. dan gua akui, yg gua memang terkilan dan macam sedikit menyesal kerana apa yg gua harapkan rupa2nya dia tak paham..

    so bebalik kpd tok guru kita neh.. lepas dia kuarkan amanat dia... tiba2.. satu masjid ada 2 imam..ayah ngan anak berpatah arang.. silaturahim menjadi musnah.. so.. lu.. sebagai org yg bertanggungjawab ke atas kejadian tersebut semestinya merasa macamana der?? sedangkan lu punya pemahaman berlainan tentang perkara tersebut.. lain dari apa yg terjadi.. jadi lu punya pengikut yg taksub dan bodoh sesangat tu..mengambil tindakan yg melampau...

    jadi.. gua rasa gua boleh paham.. kenapa... hahahahaha... so sendiri makan pengat la der..

    dan pasal taksub dan malampau ni.. gua rasa gua kena sentuh gak la der.. pasal isu kalmah Allah.. walaupun gua tak gemar...

    ya kita harus perdebatkan isu ni.. sbb ramai di kalangan kita dah jadi pentaksub dan pelampau.. sepertimana geng2 taliban.. dan sepertimana gambaran salah tentang ISLAM ni berjaya di instill dalam kepalaotak orng2 yg tak kenal islam.. semuanya kerana butanya kefahaman kita tentang isu itu.. kita hanya dengar dan ikut NAFSU secara membuta tuli..

    sedangkan junjungan kita sendiri merayu kpd Allah tentang penggunaan kalimah Allah oleh mereka..

    firman Allah: "Dan (Dia lah Tuhan Yang mengetahui rayuan Nabi Muhammad) yang berkata: Wahai Tuhanku! Sesungguhnya mereka ini adalah satu kaum yang tidak mahu beriman!” (Surah al-Zukhruf ayat 87).

    so.. adalah invalid tuk kita sume katakan Nabi Muhammad tak tahu yg gereja menggunakan kalimah Allah... dan kalimah Allah dalam bahasa arab tu merujuk kpd tuhan.. dan atas sebab kitalah.. (termasuk aku gak) yg menjadi pentaksub dan PELAMPAU.. yg membuatkan imej ISLAM ni buruk..

    aku tanak behujah pasal baik buruk penggunaan kalimah Allah ni.. sbb Allah dah benarkan.. der.. Allah tu der.. Allah... tuhan yg buat enko.. dan tuhan yg buat aku.. lu sapa?? gua sapa?? adakah Allah tak tahu?? apa yg akan dan bakal terjadi?? sedangkan masa Nabi s.a.w. di israk.. dia telah di tunjukkan manusia yg di azab di dalam neraka... der.. masa tu dah ada ke orng dalam neraka der?? lu pikir bebaik? maknanya Allah telah pun menunjjukkan keadaan selepa kiamat kpd junjungan kita..

    so kpd geng2 pelampau kalimah ni.. jomlah kita kembali kpd yg HAQ...

    semestinya DIA lebih tahu kenapa Dia benarkan namanya di gunakan oleh orang2 kafir..

    ReplyDelete
  11. Bhai

    Alhamdulillah kira lu dah selesai menempuh masaalah kat Bukit Aman tu. Barulah dapat baca update update dan komen komen dalam blog lu ni.

    Ketenangan bukan senang nak dapat bhai. Kalau tenang kita happy walaupun miskin atau susah.
    Gua cuma SHARE pendapat gua, tapi Pertunjuk hanya Allah pencipta alam semesta yang Memberi.

    ReplyDelete
  12. Tolong lar jgn nak carik publisiti murahan dgn membuat cerita kena soal siasat kat bukit aman lar hapa lancau citer yg nak menaikkan diri sendry....bikin malu jer brader.Pls stop it! ntah ye ke ntah tidak..kalo betol mana gambo?suruh la org snap gambo?ada bran?ptuihhh ckp je lebeyyy ..kunun kunun rasa diri tu setaraf pejuang tulen cam Tian Chua,Isham Rais,Tamrin Ghafar,Safwan Anang,Adam Adli Weiiiiii mangkok! lu tu hanya blogger cabokkk yg menyuruk atas nama sejenis programming languange je insaf lar ..jgn la lagi memualkan pembaca dgn kisah bukit aman ,ajensi risikan fakap lar.Ptuihhh bajet bagus je.

    ReplyDelete
  13. Kemudian Allah menyuruh seekor burung gagak menggali-gali di bumi untuk memperlihatkan kepadanya bagaimana seharusnya menguburkan mayat saudaranya . Berkata Qabil: "Aduhai celaka aku, mengapa aku tidak mampu berbuat seperti burung gagak ini, lalu aku dapat menguburkan mayat saudaraku ini?" Karena itu jadilah dia seorang diantara orang-orang yang menyesal.5-31

    rioh pasai kalimah perintah Allah ramai manusia tak kesah pun
    manusia bukan tau apa pun asalnya semuanya diajar oleh Allah lepas tu belagak ja lebih.

    ReplyDelete
  14. Bhai/DeeDee sekalian...

    Hahaha... sebagai nak bagi perangat pengomen yang anti gua... betul... tulisan gua kat blog nih memang nak kasi gua lagi hebat.. lagi power... lagi masta... kira macam ujub, riaq dan takabbur la.... hahaha....

    Amacam... okeh tak?? Hahaha

    ReplyDelete
  15. Bhai, kalu tak nak puji diri sndiri...nak puji sapa? Lantak ler dia nak puji2 atau nak angkat2 diri atau nak buat apa...Kalu rasa menyampah, kita diam2 jerlah...Nasib baik komen pon boleh keluar...Tak gitu bhai C++...Wa caya lu...

    ReplyDelete
  16. Haahaa.....tu ler bhai lu asyik kondem Tuan Presiden 'KELAUT'. Tu yang machai berasap

    ReplyDelete
  17. yer lar bhai..lu memang power, masta, pasta (pon sedap dimakan)..
    en. rausyan halimi jgn ler jeles. kalau tak suka jgn ler "melintas" kat sini..takot kang kena "petir" bhahahaha...
    bhai gua memg taksub, ujub terasa riak & giler kat lu punyer blog..

    HAHH!! ade sesape x puas ati???!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja