Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 May 2013

Kalau Kita

Bhai... Kalau kita taksub dengan pimpinan... biler pimpinan belot dan pentjngkan diri sendiri... mesti kiter akan rasa tak best.. Tambah lagi dalam banyak kes... pimpinan selalu sangat belot dan buat taik...

Tapi...

Tapi kalau kita taksub dengan idealisma... Pastinya kita takkan disabotaj dan diperdajaikan oleh idealisma kita.... Sebab idealisma tidak bergantung kepada siapa pimpinan atau ketua...

Jadi... gua nak nasihatkan lu orang... Sebagai pejuang rakyat marhaen dan mustad'afin... Lu jangan sesekali taksub dengan pimpinan... sebab banyak pimpinan yang akhirnya jatuh dan belot hanya kerana daki dunia... walaupun di mulut diorang sentiasa berzikir dan berzakar tentang perjuangan..

Lebih baik lu taksub kepada idealisma... Itu lebih baik buat lu...

Aper-aper pon.... Janganlah "ke laut" .... Hahahaha... 

7 comments:

  1. bro, masa itu program black 505, mat sabu n husam musa bg ucapan. itu orang laut ada turun tak?

    ReplyDelete
  2. hahaha..

    gua pon taksub gak der.. gua taksub kat sorang pemimpin agung der.. dan gua taksoob ngan ilmu dan ajaran yg dia bawa der... sampaikan org2 yg di zaman sebelum dia pun nak ikut ajaran dia der...

    hahahaha.. lu tau gua pon tau... dah pg cek ke HB lu?? tinggi ke rendah...

    der.. apakata kita buat satu parti der.. parti ________ hahahahhaa.. lu semua letak je la apa nama pun der... hahahahaha

    ReplyDelete
  3. hahahaaha..

    gua dari blog fzt... hahahahaha... hahahahahahhahahahahahaha.... mau terputus urat kentut den... hahahahahahahahaa...a'ah kan...

    si tempang tu kita belom tibai lg der... tapi gua rasa gua punya kenyataan sebelum ni merangkumi semua pemimpin pakatan.. tak kira laa.. pas ke dap ke.. pkr ke... bila di tanya isu2 sensitip di hari2 AKHIR PILIHANRAYA.. JAWAB JELA NO KOMEN.. ni.. dapat mike... dah menyanyi2 la plak... dah tahu media massa dorang pegang.. lagi nak pg menyanyi2...

    dan kapal.. gua rasa elok lu pegi terjun lombong la... sama gak perangainya... bukan nak makin kuatkan PAKATAN.. nak rosakkan adala... cibabi sungguh...

    blah la wei.. kitorang.. gen lepas geng2 gen boomer.. tak perlu lagi orng yg bodoh cam korang.. kecik2 tanak mampos... dah besar.. dah lumpoh.. nak jugak menyusahkan orang len.. eh pegi mamposla wei... gua tak kenal dan tak penting pun tuk gua kenal lu... kalau LGE.. gua salute... lu memang amanah..

    ReplyDelete
  4. Bhai, kelaut satu hal hmm....kot2 sibuk networking utk "perpaduan ummah" hu..hu.. Gua langsung tak trust siserban nih!

    ReplyDelete
  5. ddlm hadis nabi brsabda;'arinal haqqa HAQQAN', yg brmaksud; terangilah/tunjukki lah kami akan kbnaran itu dgn erti'HAKIKI KBNARAN yg seBENAR2 nya..

    seseorg yg IDEALIS adalah seorg PENCINTA..PENCINTA kpd sbnar2 sbnar2 sbnar2 erti KBNARAN yg hakiki..yakni "HAQ"!

    AL-HAQ adalah nama TUHAN..
    utk mnjd idealis..CINTAI lah nama "NYA" itu dgn spenuh2 hati..
    sama2 kita mnuju kdestinasi itu..

    ReplyDelete
  6. Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan shalat, maka basuhlah mukamu dan tanganmu sampai dengan siku, dan sapulah kepalamu dan kakimu sampai dengan kedua mata kaki, dan jika kamu junub maka mandilah, dan jika kamu sakit atau dalam perjalanan atau kembali dari tempat buang air atau menyentuh perempuan, lalu kamu tidak memperoleh air, maka bertayammumlah dengan tanah yang baik ; sapulah mukamu dan tanganmu dengan tanah itu. Allah tidak hendak menyulitkan kamu, tetapi Dia hendak membersihkan kamu dan menyempurnakan ni'mat-Nya bagimu, supaya kamu bersyukur.5-6

    hidup perlukan jemaah kalau salah tolong betulkan

    ReplyDelete
  7. saje nak share...

    http://alhusseyn51.blogspot.com/2013/05/syabas-raja-berdiri-teguh-di-belakang.html

    COBOL

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja