Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 May 2013

Kesian Rakyat Malaysia

Bhai... Kalu UMNO/BN tabley pakai... Itu dah kira stendet... Memang dah azalinyer UMNO/BN tabley pakai.... bangang tak sudah... Tapi... Tapi biler Pakatan Rakyat terutamanya PAS dan PKR samer jer tabley pakai ... Camana tue aaaa... Kesian rakyat Malaysia jadi mangsa...

Kalu BN bodoh tue takper la... Nih PR pon samer bodoh... Aper la nasib rakyat Malaysia.. Kesian.... Kena main sana sini... Depan belakang atas bawah... Aper daaa...

Ader pemimpin pon bangang tak abis.. Dok berebut kerusi... Dok berebut jawatan... Dok berebut pangkat... Dok berebut kuasa... Dok berebut harta.... Aper daaa...

Boleh tak PR jangan jadi sebijik bangang macam BN... Boleh tak Anwar Ibrahim jadi jadi bodoh macam Najib Razak.... Agaknyer la kerana kebodohan macam nih la si mamak tulekek dari Kerala tue boleh jadi too powerful...

Agaknyer la pasai tue la si Mahathir Mohamed tue macam above the law... Siot jer lar... Hampeh...

Patut kena "lastik" jer sekor-sekor mangkuk nih.... Dari si mulut longkang Hadi Awang ... Sampailah ke Zuraida "Sundel Bolong", Azmin Ali dan Anwar Ibrahim... OKU berkerusi roda si banggali tue ... Tak payah "lastik" ... Tolak jer ikut turun bukit Genting Highland.... Hahaha

Yang mamak Kerala tue... Yang itu kiter campak jer kat kolam buaya kat Zoo Melaka tue..... Hahaha.. Itupon kalu buaya tue mau makan ini bangkai..... Hahaha


6 comments:

  1. Kenapalah kita belum ada pemimpin spt Khalifah Omar Abdul Aziz, atau Nelson Mandella, atau Mahatma Ghandi. Ya Allah, kalau tak ada yang serupa itu pun kami pohon supaya jauhilah daripada pemimpin seperti Hitler, Idi Amin, Assad, Mubarak, Mahathir, Najib.

    ReplyDelete
  2. Bro c-plusplus, jika pemimpin bertukar ganti...gua masih tetap akan menyokong pada pemerintahan yang berintegriti. Lu orang nak bercakar?..langsung tidak menjejaskan sokongan gua kepada pemimpin yang berintegriti...Gaduhlah sepuas-puasnya, memang itulah sikap manusia...Lu mahu lari, dipersilakan, kerana ramai rakyat yang akan tolong bukakan pintu dan terajang lu orang...!@#&^& *(@+ lu

    ReplyDelete
  3. Bhai,

    Nelson Mandela or Mahatma Ghandi takkan berjaya menjadi Presiden di negara mereka kalau SPR disana berketuakan mangkuk2 seperti di Malaysia. khalas.

    ReplyDelete
  4. lu bkn x tau...politik malaysia politik bodek dan puja. Politik yg tidak mengalakkan ahli2nya mengkritik pemimpin. Pemimpin politik hanya ingin mendengar yg baik2 dan indah2 saje dri ahli2nya.

    ReplyDelete
  5. apalah nasib rakyat negara ni...asyik kena tipu jerr...ke kanan gerenti kaki tipu n songlap duit rakyat, ke kiri jenis reti himpunan jerrr..apalah nasib rakyat...adakah kerna Malaysia ni dah kena sumpahan hantu jembalang yg umno pelihara selama ni...babi punya wakil rakyat pakatan rakyat & barisan nasional!!! rakyat sertai pru sbb sama2 nak warnai sistem politik negara yg dikatakan demokrasi...demokrasi jubo taik kamu semua wahai org politik tahi anjing...umno cara umno,pkr cara pkr,Pas cara pas...semuanya bersengketa, semuanya giler berebut kuasa...semuanya giler, bengong, jahat, munafikin & sewaktu dengannya. Aku snggup dicerca krna komen aku ini, kerna ini saja pilihan yg aku ada... kerna aku dah bosan bila tau pemimpin politik kat negara ni sama saja. Ingatlah wahai pemimpin BN & PR, rakyat tiada pilihan lain, jikalau ada pasti kedua2 wadah politik ini tidak akn aku sokong...mgkin bkn aku shj...ramai lg rakyat teramat kecewa, feedup dgn mainan org politik negara ini. Aku harap admin akn smpaikn sumpahan ku ini pd manusia2 berkenaan...bagi aku jika benar berlaku penyelewengan dlm pru 13 lepas, usahlah wakil rakyat yg dah menang tu terima jwtn jd yb...usahlah terhegeh2 dtg masa angkat sumpah nanti...jkalau betul kamu wahai pmimpin politik, jkalau benar kau semua ini pejuang rakyat, jkalau benar kau semua rela mati utk negara, jkalau benar kau ini pejuang Islam,jkalau benar kau semua pejuang bangsa x kira bangsa apa pun krna Malaysia ni diasaskn dgn sistem kehidupan sdemikian, jgn terima jwtn yg bakal engkau dapat itu...itu hak rakyat..jgn ingat gaji yg engkau dpt itu dan apa2 sj kelebihan yg bakal kau perolehi akn rakyat halalkan, suaplah harta haram yg engkau perolehi diatas jerih perit keringat rakyat negara ini kat bini dan ank2 engkau. Pasti bagi diri aku, dpn Allah nanti setiap sen hartaku yg engkau gunakan akn aku tuntut.!!!Rakyat pilih kamu semua sbb janji2 manis engkau mahu jd hamba rakyat...kau snggup buat itu, engkau sanggup buat ini...tp semua omong2 kosong belaka. Aku malu mempunyai pemimpin mcm engkau semua!!!rakyat bkn mahu mendgr dengketa engkau sesama sendiri berebut jawatan. Apa tujuan engkau semua berebut? adakah kerna sudah berangan2 Apakah ini yg dinamakn pejuang Islam? apakah ini yg dinamakn pejuang rakyat?...kamu semua x layak nk jd yb n pemimpin..

    ReplyDelete
  6. najib bini rosmahMay 10, 2013 at 10:36 AM

    Amin...
    Moga Allah makbulkan doa orang yang dizalimi, dikhianat, ditipo dan ditindas...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja