Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 May 2013

Perhimpunan Haram, Makruh Dan Halal

Bhai..... Pakatan Rakyat khabarnyer akan mengadakan perhimpunan aman di Stadium Kelana Jaya malam nih (8 Mei 2013) sekitar pukul 8.30..... Persoalan yang timbul di kepala gua aderlah...

  1. Aderkah perhimpunan  aman ini akan diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram hanya kerana ianya tidak mendapat permit dari Polis?  Dari segi teknikal memang ianya haram jika tidak mendapat permit, tetapi jika mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012 berhimpun didalam stadium adalah dibenarkan.
  2. Aderkah perhimpunan aman ini akan diklasifikasikan sebagai makruh?
  3. Atau aderkah perhimpunan aman ini akan diklasifikasikan sebagai halal...

Kalu halal.... aderkah JAKIM bersedia untuk memberikan pengesahan dan memberikan sijil halal..... Jika makruh pula, dimana nas hukum perkara nih.. Jika haram.... aderkah ianya kerana najis mughalazah..... Dimana dalil qa'ti perkara nih....

Hahaha.... dah jadi macam haiwan ternak la plak... hahaha

8 comments:

  1. Lantak la nak hukum apa pun, jangan hukum gantung dah la.

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  2. Bhai

    Kita hidup dalam keadaan akhir zaman.
    Boleh dikira zaman Empire Dajjal, dimana halal jadi haram, haram jadi halal, Ulamak jadi Ularmak.
    Faham aje le.

    ReplyDelete
  3. Bhai,

    sorry, komen perpindahan tapak ke stadium malawati adalah silap. pehimpunan TETAP diadakan di STADIUM KELANA JAYA,8.30 MLM ni. sekian dimaklumkan.

    org ramai juga digalakkan berbaju hitam tanda protes ke atas SPR.

    jumpa disana...sana...sana....

    ReplyDelete
  4. Hahaha bhai

    ni bukan haram mengikut syariah islam tapi haram civil :)

    Sama macam bersyukur kepada BN.. iaitu berterima kasih kepada BN

    ReplyDelete
  5. Mentang2lah lu ahli PAS seumur hidup, asyik nak bagi hukum saja hahaha...

    ReplyDelete
  6. Kalau pembangkang buat semuanya haram. Penipuan dlm pilihanraya adalah wajib bagi umno/bn utk menang. Penipuan pun halal bagi umno/bn betul ke?

    Hakikatnya majoriti rakyat Malaysia tolak umno/bn tetapi dgn bantuan bangla, myanmar, pilipin pun, umno/bn kalah undi popular.

    Semua wakil rakyat umno/bn yg menang cara tipu haram elaunnya. Akibat makan elaun haram wakil rakyat dan keturunannya hidup tak berkat sebab itu anak2 org kuat umno kebanyakannya gagal ke universiti kecuali ijazah beli dari uni. swasta. Setiap yg haram akan bawa ke neraka, nauzubillah......Semoga Allah tunjukkan kebenaran.

    ReplyDelete
  7. Bhai/DeeDee Semua...

    Hahahaha.... stendet la gua punya ayat sarkastik... hahaha... aper-aper pon... kalu tanya ngan Harussani.... mesti hukumnyer HARUS ..... hahaha

    ReplyDelete
  8. Kalu ditanye ke Harus-sini haramjadah-sana.. mungkin dia akan hukum haram ler kot ! ho ho ho

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja