Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 December 2014

Kenapa Rakyat Anti Raja Dan Sultan?

Bhai/DeeDee semua...

Sebelum puak-puak pembodek dan pengampu para Sultan dan Raja-Raja Melayu nak mengkategorikan tulisan gua nih sebagai menghina golongan Sultan dan Raja-Raja Melayu... Dan konon diklasifikasikan sebagai hasutan.... Mari gua habaq mai sama lu orang....

Jangan tanya pasai aper orang sumer (rakyat) makin benci dan menyampah serta anti ngan Sultan dan Raja-Raja Melayu sebelum lu tanya Sultan dan Raja-Raja Melayu aper yang diorang sumer buat selama nih yang bagi manfaat kepada rakyat.... Cuba habaq mai... Cuba la stori... Aper manfaat yang pernah dibuat kepada kepentingan rakyat sumer...

Yang menggadai harta dan nyawa mempertahankan negara nih daripada penjajahan sejak dulu lagi bukanlah dari golongan Sultan dan Raja-Raja.... tetapi para rakyat biasa... Rakyat Marhaen yang cedera dan terkorban... Cuba habaq mai nama Sultan atau Raja-Raja Melayu yang terkorban berjuang menentang penjajahan.... Tak payah nak sembang la... Gua cukup hafal sejarah tanah air nih yang real punya... Bukan yang fabrikasi punya yang ader dalam library sekarang nih...

Dikala rakyat susah payah makan ubi kayu semasa penjajahan Jepun, ader tak golongan Sultan dan Raja-Raja Melayu hidup susah... Makan ubi kayu... Kebuluran..... Takder bhai... Diorang sumer duduk enjoy dalam Istana dengan layanan kelas A daripada penjajahan Jepun... 

Jangan tengok dalam buku sejarah yang ader sekarang nih... Semua banyak fabrikasi... Macam citer konon Maharaja Lela dan Dato' Sagor dok menentang JWW Birch yang kononnya menjadi lead kepada gerakan rakyat... walhal yang sebenarnya diorang bengang ngan JWW Birch sebab tabley dah nak kutip cukai kepala dan mempunyai hamba abdi..... Tahun 1910 dulu British haramkan hamba abdi di tanah air tercinta nih...

Itu belum citer pasai Sultan dan Raja-Raja Melayu yang dok jual Pulau Pinang dan Temasek kepada Inggeris ... hanya kerana tamakkan antara 8 hingga 12 ribu dolar Sepanyol... Giler siot murahnya jual negeri... Itu lagi ader Sultan yang kononnya menangis pasai hilang Pulau Pinang ..... Ader jugak yang perasan keturunan Sultan dok menangis pasai ilang Temasek...

Lagi satu.... Yang suruh kejar, tahan dan tangkap serta seksa Tok Janggut tue bukanlah pihak British tetapi Sultan Kelantan sendiri... siap gantungkan jenazah Tok Janggut kaki keatas dan kepala kebawah selama seminggu.... Tak celaka ka gitue... Memang celaka... Ini sejarah la bhai... Sejarah yang betul tak menipu...

Yang jual Selangor kepada British pon bukan rakyat... Tetapi para Sultan dan Raja-Raja Melayu serta kerabatnya... Itu belum lagi yang dok gila amik anak dan bini orang buat gundik di Istana ... Gua boleh listkan kalo lu orang nak tau... Hahaha... Malah ader dalam fakta sejarah yang mengatakan bahawa Sultan Mahmud yang dibunuh semasa dijulang orang oleh Laksamana Megat Seri Rama di Kota Tinggi Johor dulu tue aderlah Gay...

Itu belum lagi biler sampai masa kini... Biler rakyat nak suarakan sesuatu... hantar memo... hantar surat... ader tak Sultan dan Raja-Raja Melayu amik pot dengan turun sendiri menerimanya... Takkan la para Sultan dan Raja-Raja Melayu tak baca paper... tak tengok TV... tak masuk Internet... Bodoh la kalu gitue tak tau aper yang berlaku dalam negeri dan negara...

Kurang-kurang Sultan Alauddin Riayaat Shah at least pernah la menyamar jadi pengemis untuk tau aper yang berlaku dalam negeri... Dier amik contoh Saidina Umar r.a punya kerja satu masa dulu... Sultan dan Raja-Raja Melayu sekarang mana nak buat benda camnie... Baik diorang layan VVIP kat kelab-kelab dan pi obersi...

Ader kes dulu... Biler rakyat jelata nak mari jumpa Sultan... Boleh plak time tue la Sultan nak pi main kuda la kat luar negara... Macam dah takder hari lain dah... Itu menunjukkan bahawa Sultan tak prihatin... Memang mementingkan diri sendiri dan bukannya mementingkan rakyat jelata... Kalo dapat sampai tepi pintu keter pon bukan Sultan dan Raja-Raja Melayu nak bukak tingkap tanya apa hal... Lagi tak amik pusing ader la...

Tak payah jauh la... Ader satu Sultan tue buat Istana dier kat kawasan bukit kat tepi laut tak jauh dari kawasan sekolah... Harga Istana dikhabarkan mencecah 1 Billion.... Tapi disimpang jalan masuk ke Istana tue punya banyak la rumah rakyat jelata yang macam nak roboh pon ader... Yang macam reban kambing pon ader... Ader Sultan nih pandang dan tanya khabar rakyat dier biler dier lalu keluar kat jalan tue naik kereta... Oh ... Baru gua tau pasai aper kereta Sultan dan Raja-Raja Melayu bercermin gelap... Bukan sebab takut ader yang kena tembak... Tapi pasai takmo nak amik pot masalah rakyat...

So jangan marah la kalu rakyat jelata dah makin menyampah dengan Sultan dan Raja-Raja Melayu serta kerabat-kerabatnya.... Pada rakyat... Sultan dan Raja-Raja Melayu nih cuma tunggul ja... Stakat nak bagi gempak supaya kaum Cina dan India serta lain-lain tabley nak naik atas kapla ja... Konon pasai jadi last line untuk Ketuanan Melayu... Guna untuk bagi pingat ja... Guna untuk bagi hadiah dan anugerah... Bukan gua sajer-sajer kata... Tapi itu aderlah realiti.... 

Kalo Sultan dan Raja-Raja Melayu tak percaya.. Pi la menyamar masuk kelompok rakyat... Dengar sembang rakyat.. Sure boleh tau... Betul.. Kalo stakat dengar dari mulut balachi pembodek dan pengampu memang la tak sampai punya real cerita...  Jangan jugak tanya para mufti... Sebab mufti pon dok jaga dier punya elaun, pangkat dan pingat ja...

Pi la Sultan dan Raja-Raja Melayu ilang sekejap dari Istana dan keluar menyamar jadi pengemis... Boleh dengar macam-macam citer rakyat.... Hahaha...

Tambah lagi takder satu perangai Sultan dan Raja-Raja Melayu nih yang boleh dijadikan contoh... Tolak tepi la seorang dua yang cuba nak bagi nampak bagoosh... Tambah lagi biler rakyat tahu bahawa Sultan dan Raja-Raja Melayu sebenarnya tak layak nak jadi Ketua Agama Islam pasai banyak sangat terlibat ngan maksiat... arak la... zina la... judi la....  

Aper yang gua cakap nih realiti... Bukan nak menghasut pon... Kalo Sultan dan Raja-Raja Melayu nak orang hormat mereka... Mereka kena la pandai hormat rakyat... Sebab kalo rakyat takder... Maka tiadalah jawatan Sultan dan Raja-Raja Melayu tue...

Sebab rakyat tak mati dan tak susah pon kalo takder Sultan dan Raja-Raja Melayu... Sebab rakyat survive pakai usaha sendiri manakala Sultan dan Raja-Raja Melayu sekadar makan tanggung berak cangkung hasil dari cukai rakyat...

So.. Sultan dan Raja-Raja Melayu serta kerabat-kerabatnya tak perlulah nak sombong mender pon.... Rakyat tak hadap pon.... Rakyat tak heran pon.... Betul... Tarak percaya ka???

Jadi kalo nak rakyat hormat... Silalah hormatkan rakyat... Jangan lu orang ingat rakyat terutamanya orang Melayu tue sebodoh dan sebebal Hang Tuah... Cukup-cukup la perasan bagoosh... cukup-cukup la ngabiskan duit rakyat joli sana sini buat mahligai sana sini... buat maksiat sana sini...

Biler mahasiswa dan rakyat nak jumpa dan serahkan memorandum... Biler rakyat nak jumpa dan bagitau masalah rakyat..... Bawak-bawak la turun dan jumpa serta amik sendiri... Ular yang menyusur akar takkan ilang bisanyer... 

Kalo tabley nak terima nasihat... Tak payah la jadi manusia...  Sebab hanya manusia ja yang boleh terima nasihat... Ayam, itik, kambing dan lembu mana boleh kiter kasik nasihat... Tak Gitue... Tatau la pulak kalo dah sama spesis yang empat gua sebutkan tadi... Aiyo...

Ader paham ka?? Kalo tak paham memang la bodo tukil.... Aiyo... Tak dapek den nak nolong aih...

TAMBAHAN : Nasib baik la bomoh Orang Melayu kalo ader ilmu santau pon maleh nak buang karan menyantau para Sultan dan Raja-Raja Melayu nih...  Kalo tidak agaknyer dah lama ader yang kojol kena santau... 

Lagi satu ... Semenjak ilmu agama dah makin ramai yang paham... Maka takder saper dah nak buat angkat sembah dah..  sebab itu sumer syirik... boleh jatuh aqidah... syirik tue dosa yang Allah Taala takmo nak ampunkan la wei...

19 comments:

  1. gua LIKE 1,000,000,000 kali

    ReplyDelete
  2. 2nd that !

    Mengikut rakaman sejarah HANYA sorang aje Raja yang terkorban semasa menjalankan tugas demi negara & untuk rakyat ... seorang aje ..iaitu Raja-gopal !

    hohoho ... tu pun terpaksa dikorbankan lepas dibela begitu lama, hingga gemuk !

    Mana nak dapat macam Sultan Salahudin "Saladin" al-Ayubi tu lagi zaman la ni ?? Banyak pun 'mekap' aje lebih ..perabihkan boreh ajo... konon pejuang rakyat, mesra rakyat ... poraah !

    "Raja bayang Tuhan (Allah s.w..t.)" ...Raja Adil, Raja disanjung ! Bertaqwa, Adil, Berakhlak mulia, Berkarismatik, tawaduk, zuhud, ... do just that then count me in !

    ReplyDelete
  3. meyemak je raja2 ni..tak de pn tak pe..yg tau nye elaun bln2..nk jaga rakyat haram..bedaulat konon..tak de pranan langsung..tau nye wat maksiat..

    ReplyDelete
  4. Tuan Blog, Salaam, adanya raja2 melayu menjadi satu sebab ramai rakyat menjurus kepada syirik, iaitu dosa paling agong apabila memberi jolokkan 'yg maha mulia' kepada ma'nusia2 ini. PERKATAAN 'tuanku' pun cukup untuk menunjukkan kebangsatan bangsa hamba ini. Bahasa menunjukkan bangsa.

    ReplyDelete
  5. Baik punya komen. Saya suka..saya suka.. saya suka.

    ReplyDelete
  6. Yang ni aku setuju sgt2, Bagi aku Sultan/Raja ni hanya boneka, siapa angkat dia jadi Sultan/Raja pn tau...yang sanggup korbankan nyawa ialah rakyat, yg gadaikan darah, harta, tenaga adalah rakyat, dengan tujuaan Sultan / Raja hidup terus memboyat perutnya...rakyat dapat ape? nothing...cukai bayar, tp rakyat yg susah rumah nk roboh, ade Raja/Sultan dtg bantu? p mampos sama rakyat la kalo dia nk bantu

    ReplyDelete
  7. rocky the great brown unused dick says: huwaaaa ha ha ha ha ha lu memang klaka la.. lu punya geng tules Nampak macam sewel tapi genius nak mampoz mcm si Sozcili & Libang Libu ha ha ha ha tapi ape2 hal kalo boley wa mao malaishia ni ade surang sultan jek iaitu sultan Kelantan yang sekarang nih.. negara2 lain besar macam mane pon ade sorang raja jek, tapi malaishia seluas kangkang anak tenuk nih ada dekat 9 urang; inda boley gitu bah, rugik kita

    ReplyDelete
  8. Sejarah yang tanpa fabrikasi tu mana nak dapat? Mana nak baca?
    Kalo bleh list kan perangai sultan2 tu ok gak,,, bleh orang ramai tahu yang sebenar

    ReplyDelete
  9. terigt cerita sejarah yg sebenar tidak diceritakan..Sultan Jaafar Mad Azam Syah dibunuh dgn cara yg kejam dan hina pd thn 1876 di gurun, kedah oleh puak thai & inggeris. lps tu 5 tahun conquer kedah dan musnahkan 15 istana dan segala sejarah yg sebenar. selepas itu raja thai melantik tali barut kita untuk dijadikan sebagai sultan kedah(konon2 the real one) dan beliau menulis balik sejarah kita (yg skang budak2 skolah dok belajar tuu.) dan stat dr situlah sejarah kita yg sebenar telah digelapkan selama-lamanya. bagaimanakah perkara sebegini bole berlaku? kerna ORANG2 KITA JUGAK YG BERKOMPLOT. SEBAB?? SEBAB GILAAA KUASA. RAJA2 DAN SULTAN2 YG ADA KINI BUKANLAH DR KETURUNUN RAJA YG SEBENAR. FAKE!!!! ALLL ARE FCKIN FAKE!!!!

    ReplyDelete
  10. Aku setuju dengan pendapat FaqirulkhoirDecember 14, 2014 at 7:30 PM . Bukan sahaja gelaran 'Yang Maha Mulia' yang boleh menyebabkan syirik, tetapi perkataan seperti "Ampun tuanku, beribu-ribu ampun, SEMBAH patik harap diampun", "mencemar duli" dan sebagainya juga boleh menyebabkan syirik kepada ALLAH.
    Perkataan-perkataan tersebut seperti menganggap atau mengangkat seorang Sultan itu seperti Tuhan, sedangkan Sultan hanyalah manusia biasa. Perlu dingat MANUSIA BUKAN TUHAN. Perkataan sembah itu hanya untuk ALLAH bukan kepada manusia. "Mencemar duli" pula seperti menganggap Sultan itu terlalu MULIA sedangkan tingkahlaku kebanyakan Sultan adalah sebaliknya. Mencemar duli juga seperti menganggap rakyat ini kotor dan hina. Ini sebenarnya sudah melampau.
    Oleh itu, jika seseorang Sultan itu benar-benar orang yang beriman, buanglah atau ubahlah segala perkataan, istiadat, gelaran yang membawa kepada mengagungkan diri sendiri yang akhirnya menyebabkan syirik kepada ALLAH.
    A'uzubillahi Minzalik.

    Wallahu A'lam.



    ReplyDelete
    Replies
    1. anon December 15, 2014 at 11:03 PM harap dapat buka kamus dbp carilah makna perkataan sembah...

      dah jumpa mari sini buat komen baru best, kan?

      Delete
    2. Secara umumnya, atau secara automatiknya, orang ramai akan faham perkataan sembah itu adalah khas atau permanen untuk yang maha kuasa iaitu ALLAH walaupun perkataan sembah itu diberikan maksudnya yang lain untuk menghalalkan penggunaannya kepada manusia. Sembah ini secara automatiknya orang ramai akan faham ia sujud mengadap yang maha berkuasa, memperhambakan diri kepada yang maha ESA iaitu ALLAH S.W.T.
      Oleh itu, berilah apa-apa makna sekalipun untuk perkataan sembah itu supaya dihalalkan penggunaannya kepada manusia, ia tetap tidak akan mampu mengubah persepsi bahawa penggunaan perkataan sembah itu hanya untuk ALLAH dan jika manusia menggunakannya untuk mengagungkan diri sendiri ia tetap menyebabkan syirik kepada ALLAH. Dan tempat orang yang syirik adalah NERAKA JAHANAM.

      Wallahu A'lam.

      Delete
    3. Abihtu apa yang patut kita buat?

      Delete
  11. Bro, pengganas dari Australia yang nak bunuh orang tu mesti ada kaitan dengan Malaysia kan kan kan?

    ReplyDelete
  12. releks aa bro...

    bagi aku hang tuah bukan bebal...

    dia cuma anggap sultan sebagai simbol jek...

    sebab kalau sultan tiada akan adalah pulak orang lain yang jadik raja...

    lepas raja pun tiada akan adalah pulak orang lain yang jadik maharaja...

    lepas maharaja pun tiada akan adalah pulak orang lain yang jadik maharaja diraja dan sebagai...

    kitaran ini takkan habis-habis dan pasti semakin bertambah kerugian di pihak rakyat...

    mungkin sebab itulah hang tuah merelakan dirinya diperhambakan sang sultan asalkan saja rakyat jelata tidak dianiaya raja, maharaja, maharaja diraja dan sebagainya.

    ReplyDelete
  13. tak tak takkk...aku sayaaaaangggg raja aku....hahaha

    ReplyDelete
  14. aku pun sayaaaaaaang raja aku......Ctt kau ,kau jangan lah berkata sedemikian...all bullshit

    ReplyDelete
  15. Setau gue..yang nama nya sultan itu adalah tuan kpd manusia2 melayu lain yg giler kentang nak ada sultan or raja..begitu juga kpd agung, menteri beso, menteri buduh, perdana menteri etc..gue..udah lama tak punya segala mcm gelaran seperti itu sebagai tuan or org atasan gue!! Kalu itu org yg di sebut seperti di atas makan nasi ulamnya PETAI..dan gua pon makan nasi ulamnya PETAI..MAKA..KENTUT itu udah pastinya berbau PETAI juga..manaaaa mungkin bau Domino Pizza or Shang Ri La LAsagna dong??

    ReplyDelete
  16. Habis sapa nak jadi raja? Raja Lawak?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja