Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 December 2014

TNB Pun Main Politik?

Bhai/DeeDee semua...

Pelik bin ajaib... Mana taknyer.. Negeri Kelantan aderlah yang paling teruk kena banjir dah lebih seminggu... Tapi TNB cuma bekalkan 1 unit janakuasa mudahalih ja.. Tapi Pahang yang baru 3 - 4 - 5 hari kena banjir dapat 45 unit janakuasa mudahalih... Humangaih... 

Agak-agak la wei... Gua percaya mesti ramai yang pelik punya... Takkan pasai Pahang tue negeri Najib Razak... Takkan sampai bantuan janakuasa pon nak main politik gak..  Takkan la TNB Kelantan takder janakuasa mudahalih dalam simpanan dioranh... Takkan la kot... Tak logik... Punya la besar Kelantan takkan la ader 1 unit ja...

Gua paham kalo bekalan minyak diesel tak cukup dan terhad.. Gua paham kalo janakuasa mudah alih susah nak digerakkan sampai sana... Tapi ratio 1:45 tue memang tak masuk akal.. Sungguh tak masuk akal... Tak logik sungguh... Giler aaaa.... Takkan la takder planning pra-banjir... pra-bencana... Giler siot...

Negeri lain yang terjejas teruk pom tak dapat sampai 45 unit janakuasa mudah alih... Paling banyak pon 19 unit janakuasa mudahalih.. Nampak sangat pengagihan dan planning TNB macam ader campurtangan ghaib... Awat... Kalo tak sediakan banyak di Pahang... Nanti TNB tabley nak dapat peluang naikkan tariff elektrik ka... Aiyo..

Wei TNB.. Awak tue dulu diujudkan ngan duit rakyat... Bukan dengan duit BN pon... Jadi tolong aaa berjasa kepada rakyat... Awak tue GLC... Dan pemilik kepada Kerajaan Malaysia aderlah rakyat... Bukannyer orang politik.. Bukan Najib Razak.. Bukan pula Anwar Ibrahim... Bukan jugak Hadi Awang atau Lim Kit Siang... Dan sure bukan milik Mahathir Mohamed...

Tolong aaa... Lu TNB kerja ngan rakyat... So berperangai la elok-elok sikit... Tolong la jangan 'bermain ikut rentak politik' ... Tolong la...


6 comments:

  1. hangpa tunggu la si aziz tu jadi pm..
    semua unit janakuasa mudahalih duk dlm bilik tido dia !!!
    sungguh waa ckp sama lu !!

    ReplyDelete
  2. dah sampai masanya rakyat Kelantan memikirkan satu referendum sama ada nak jadi sebahagian Malaysia atau tidak...minyak kelantan Persekutuan curi, hak perlembagaan kelantan dinafikaN...semua segi dianaktirikan ...perlu ke menjadi Malaysia...

    ReplyDelete
  3. Aziz TNB ni ialah contoh terbaik seorang hambabdi politik yang sanggup menganiayai rakyat kelantan yang sedang bergelut dgn kesan banjir. Pengampu ini tidak fikirkan dosa pahala atas sikap diskriminasi nya terhadap rakyat Kelantan asalkan dapat memenuhi nafsu bodoh @ bodeknya! Sangat wajar kalau mangsa banjir mendoakan supaya Aziz ni beri balasan yg setimpal atas penganiayaan yg dilakukan... bagi aku..Aziz...kau ni memang haramjadah!

    ReplyDelete
  4. Lu tak paham konsep negara musuh, negara sahabat. Dulu pelajar2 di Mesir yang terkandas dalam konflik dibawa pulang kerana mereka berada di negara musuh.

    ReplyDelete
  5. Entah la bhai... gua rasa macam ada yang tak kena kat mana2 la

    ReplyDelete
  6. Bhai, latest news sebijik lagi flight missing... kakau kompom sudah 3 in a row. tak pernah jadi lagi kat mana2 negara 3 tragedi kapal terbang setahun... something fishy somewhere... semoga Allah lindungi kita semua dan bagi petunjuk ke atas kita. truth will prevail insyaallah...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja