Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 September 2019

Berani Boikot Kah?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua gelak jer layan media sosial nih.... Hahaha... mana taknyer... sembang lebat kempen boikot bagai tue....

Sembang langit pon boleh runtuh.... setakat sembang lar...

Lain dari tue tak beraninyer.... tak berani boikot pon..... Hahaha... ader berani ka boikot bank kapir?? Tutup semua akaun bank yang ader.... hahaha ... sembang jer la... hahaha



### ... lagu tue gua yang pilih dan upload dalam server. itu ja nak khabor

19 comments:

  1. Kaki klepto, korup samun pelbagai, rasuah keliling pinggang, kaki fitnah pelbagai tak mau boikot pula. Malangyu sungguh

    ReplyDelete
  2. Lu takmau boikot lu punya pasal.
    Apa lu nak tulis lu punya suka
    Rakyat melayu islam dah buat keputusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keputusan? Kahkahkah. Dah boikot semua bank yang dimiliki dan ada saham kafir tu? Kakhkahkah.

      Delete
    2. Rakyat mahu Islam ala pasno?kaki fitnah,penyamun..lagi mahu boikot!!!hehehe

      Delete
  3. Pasal apa x kempen boikot kerja dgn kapir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100%, konon nak boikot barang bukan melayu Islam tetapi kerja pun dgn org bukan Islam. Sembang aje lebih, kalau berani berhenti kerja dgn org bukan Islam tu dulu baru boikot. Ekonomi melayu Islam belum kukuh utk kita bersaing dgn mereka, bersainglah dgn sihat dan belajar bab bisnes dgn mereka dulu.

      Abuamir

      Delete
  4. Pelan pelan kayuh la bhai... Lu beranak pun tak terus boleh berlari.

    Berapa sen Lu dapat ni... atau berapa kilo Kunyit lu dapat.

    ReplyDelete
  5. Bagaimana pula melayu2 islam yang kerja kat kilang2 dan perniagaan non muslim ni? Nak suruh depa semua berhenti kerja ke? Atau ke nak tunggu sampai boikot tu berhasil "membengkrapkan kilang2 non muslim tu maka semua pekerja2 melayu pun hilang pekerjaan mereka?

    Selepas kilang2 dan perniagaan non muslim tutup dan bengkrap, melayu2 yang dok hilang kerja mereka tu sapa nak tanggung? PAS? Dusuki? Hj Hadi? UMNO? Sedangkan Utusan Hairan pun tutup sebab UMNO dan orang2 kaya UMNO tak nak tolong, inikan pula nak tolong melayu2 yang mereka takda kena mengena. Korang ingat orang2 kaya dalam UMNO akan kuar duit mereka untuk tolong melayu? Ibarat pungguk rindukan bulan je lah!

    Satu hal nya melayu2 ni jenis otak lembab, singkat serta lemah IQ. Every action has an equal and opposite reaction! Hal boikot2 ni ada kaitan dengan ekonomi! Melayu2 ni nak dengar saranan tok2 guru mereng yang bodoh ekonomi lagi kuat adu domba ni? Melayu2 ni kononnya nak memperkasakan ekonomi Islam tapi masih lagi menyokong sang2 penyamun dan balaci2 serban mereka? Gila ke apa? Sang2 penyamun serta balaci2 serban mereka lah yang merosakkan ekonomi negara. mMmboikot barangan buatan malaysia keluaran non muslim hanya akan merosakkan dan merundumkan ekonomi negara dan bakal membuatkan ramai pekerja2 melayu hilang pekerjaan! Ini yang dikatakan "Bodoh tak boleh diajar, Pandai tak boleh di ikut"! Geng2 melayu bodoh ni sepatutnya mampus masa kecik2 dulu sebab sekarang ni hanya menyusahkan orang lain je!

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
  6. Ctt, bukan boikot! Beli barang barang keluaran muslim, terutama barang makanan yang tidak mendatangkan was was bila kita makan, tak kan itupun tak boleh nak dilakukan, mencari yang halal itu wajib,secara tak langsung kita membantu pengusaha pengusaha muslim,ALLAH MAHA MENGETAHUI

    ReplyDelete
  7. Tabong aji pn melayu pelingkop

    ReplyDelete
  8. pulau ynag mana perlu dipulau
    kalau negra islam tak jual minyak kat negara kapir
    negara kpair boleh bergerak ka
    bab bank itu tnaggung jawab pemimpin
    kalau pemimipin pun jiwa biji sawi dalam bab islam
    apa nak diharap

    tahap iman setiap orang tak sama
    walau dalam kp ugama islam

    ReplyDelete
  9. Biarlah dorang nk boikot. Yg ko menggelupur kenapa. Org nk cari produk muslim halal. Ko nk kondem kenapa. Sakai.

    ReplyDelete
  10. Boikot la dunhill, saat , vape. Dah la tak ada sijil halah dah bukan Islam lagi

    ReplyDelete
  11. Aku tak pernah boikot barangan buatan negara TETAPI aku tetap utamakan barangan halal buatan bangsa dan agama aku sendiri.
    Bila lagi nak bantu barangan bangsa dan agama sendiri?

    ReplyDelete
  12. Melayu Islam tak sebodoh walaung dan barua2 penyamun. Jgn pikir rakyat Malaysia seperti kamu walaupun Melayu dan Islam. Eamai lgi yg cerdik dan rasional bukannya mudah termakan propaganda hasutan politik. Tak perlu cakap rakyat Melayu. Cakap je hang sorang dan pentaksub seperti hang memadai.usah malukan bangsa Melayu dan Islam. Mrk lebih tahu apa yg terbaik utk kehidupan mrk.yg penting penyamun2 dan lobai putarbelit agama perlu ditendang jauh2 dr Putrajaya. Merosakkan agama dan Negara sahaja.

    ReplyDelete
  13. boikot rokok dan vape. Dah sah tak ada org islam buat rokok

    ReplyDelete
  14. C++ 20 hari lu hilang, mana lu pergi, dunia dah celaru, PM menunggu dah buka mulut, PM 7 nak selesaikan kerja baru nak serah jawatan...nak serah pada siapa?...wa rasa tak ada yang betul betul layak dan boleh diharap...apa pendapat C++???, Wa rasa kempen BMF, bukan pada semua bidang, yang penting beli barangan keluaran muslim terutama yang berkaitan makanan, supaya kita dan ahli keluarga makan makanan yang pastinya halal tanpa was was secara tak langsung kita membantu ushawan muslim..betul tak??

    ReplyDelete
  15. bodoh sapa tak dapat bezakan kempen dahulukan produk muslim dan boikot produk kapiaq.. awat masa kempen beli barang buatan Malaysia dulu pakat boikot gak ka barangan negara lain.. kalau dah bodoh tu mesti PH..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja