Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 January 2013

Pengalaman Gua Dengan Masjid Episod 1

Bhai dan DeeDee sekalian.... gua memang dah lama nak tulis satu siri cerita tentang pengalaman gua dengan Masjid ... tapi gua tak tau nak amik kes pengalaman yang maner... Aderkah gua perlu buat dua siri... satu siri pengalaman gua dengan Masjid yang pengalamannyer tak best.... atau satu siri pengalaman gua dengan Masjid yang pengalamannyer best....

Bukan takder pengalaman yang best... tapi masalahnyer... pengalaman yang tak best tue lebih banyak dari yang best.... hahahaha... tak kisah la kat mana... cuma yang menjadi kemusykilan kat gua aderlah... pengalaman dengan Masjid yang tak best tue cuma berlaku kat Malaysia jer... tapi kalu pergi ke tempat lain (meaning that kalu pergi ke negara lain... takder plak kena camnie)... aper daaa..

Siri pengalaman gua dengan Masjid nih aderlah bertitik tolak daripada pendedahan siri pengalaman gua dengan Gereja dulu...  selepas gua selesai menulis pengalaman gua dengan Gereja tue.. gua rasa seeloknyer la gua tulis satu siri tentang pengalaman gua dengan Masjid pulak...

Aper-aper pon.. pada episod satu nih... yang hanyalah episod pembuka gelanggang... ala... episod pengenalan.... hahaha... so gua nak tanya lu orang la...  lu orang nak gua citer pasai satu siri pengalaman gua dengan Masjid yang pengalamannyer tak best ker... atau satu siri pengalaman gua dengan Masjid yang pengalamannyer best....

Mintak bagi respon skit... sebab tak syok la kalu gua main tibai pilih antara dua nih... nanti ader orang kata gua sajer jer nak perlekehkan dan perlecehkan Masjid dan AJK Masjid jer.... hahahaha...

Aper-aper pon... siri pengalaman gua nih gua nak bagitau la kat lu orang... ianya bertujuan untuk mendidik dan membuka minda kiter semua... bahawa kiter semua aderlah da'ie ... dan dalam berdakwah... kena guna cara lembut... kena bermain dengan emosi.. kena guna akal... jangan guna hati.. dan yang paling penting skali... jangan perasan bagoosh.... (tolak tepi gua... sebab gua memang selalu perasan bagoosh ... hahahaha... ujub, riaq dan takabburnyer gua nih... hahahaha) .... Dan satu lagie.... ingat... Islam itu Ad-Deen... satu cara hidup... so tunjukkan cara hidup terbaek sebagai Muslim walaupun dihadapan binatang sekali pon.....

P/S: Jangan sesekali mencerca dan menghina binatang malah seeloknya jangan memaki hamun orang dengan mengambil nama binatang.... sebab binatang (waima anjing dan babi sekalipun) senantiasa berzikir kepada Allah Taala (dengan caranya)....

4 comments:

  1. Bhai Haryz...

    Und Dar Whei... hahaha... underway... hahaha

    ReplyDelete
  2. 2-2 sekali boleh ambik pergajaran

    ReplyDelete
  3. Kalau ikut orang2 motibasi kena cerita baik2 punya dulu lepas tu baru tibai sepuas hati ek?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1