Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 January 2013

Politik Adalah Permainan Persepsi

Bhai.... Gua fedup... Penat... Rasa macam buang masa jer... Baik buat benda lain... Tapi nak buat aper aaa...

Politik adalah permainan persepsi... Sebab itulah sebaik mungkin orang politik akan berlakon baik... Berlakon zuhud... Berlakon prihatin terhadap masalah rakyat... Berlakon jadi juara rakyat... Walhalnya semua itu aderlah lakonan semata-mata... Semuanya kerana mau isi tembolok, perut dan nafsu diorang...

Setiap kali pemimpin buat kerja celaka, kerja taik, kerja cam sial, kerja lahanat.... Bukan diorang yang membersihkan segala kekotoran yang diorang tinggalkan tue... Bukan diorang atau ahli keluarga diorang...

Tapi yang jadi balachi... Jadi kuli batak... Membersihkan semua taik diorang nih adalah blogger.... Bukan blogger yang dibayar oleh malaun tue... Tapi blogger bebas... Blogger yang percaya pada sistem, blogger yang percaya pada parti....

Blogger yang dibayar oleh malaun tue pulak... Samer perangai dengan malaun itu sendiri... Tabley pakai... Tak kira la belah mana sekalipon... BN atau PR... Samer jer perangai macam lahanat...

Aper daaa.... Sebab tue la gua selalu bagitau... berserban dan berjubah belum tentu alim, zuhud dan bersih dari segala sifat buruk... Malah lebih teruk lagi mungkin ada... Memalukan bila mana orang yang mengaku Islam lagi "hina" @ teruk perangainya daripada orang kafir....

Sebab tue la juga gua selalu guna istilah KAPIR... Sebab KAPIR adalah orang yang mengaku Islam... tapi lebih hina perangai dier dari orang Kafir...

Artikel ini gua tujukan kat dua-dua fraksi parti politik yang ader kat Malaysia nih... Terutamanya kepada orang yang berlakon zuhud dan alim.... Boleh blah la lu orang...

Hampeh...

4 comments:

  1. Bhai...Cipan !
    Itulah kehidupan hari ini!!! paras rupa bukan ukuran !!! Kebenaran akan menjelma satu hari nanti !!!

    Jebat: Penentang Segala Kepincangan

    ReplyDelete
  2. Bhai c++. Persepsi aku ..politik malaysia ni dah sampai tahap gutter politic. Umno mmg lah bangsat. Tapi aku tak percaya pada PKR. DAP lagi sial..agama islam jd mainan aja. PAS hanya kuda tunggangan ..kalau org Indonesia sebut...macam kambing congek.
    Racism dah sampai tahap kritikal.
    Aku tak tau nak undi sapa.

    ReplyDelete
  3. gua boikot je PRU. hahaha...tengok dulu PR letak sape calon, kalau calon yg sama bertanding dlm PRU12, mintak maap, gua sanggup pegi kebun dri pegi ngundi...hahaha...

    ReplyDelete
  4. Bhai Jebat...
    Hahaha... rupa paras la yang kiter cari ... rupa macam Lisa Surihani ker... hahaha

    Bhai Lobo...
    Lu undi gua jer.. Gua nak bukak Parti Chop Duit (cetak duit) ... hahaha

    Bhai BunBinBan...
    Gua samer macam lu... cumanyer... kali nih gua nak malukan itu Orang Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus yang kat Perak itu .... ala kaki Johny Walker tu....... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja