Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 January 2013

Pendidikan Percuma Jika Subsidi Gas IPP Dimansuhkan

Bhai.... Ismail Sabri nih cakap macam orang takder akal... Hahaha... Lawak aaa dier nih... Sebenarnya tak perlu pon subsidi barang keperluan ditarik balik pon dah boleh bagi pendidikan percuma... Aper yang perlu aderlah... Simple jer penyelesaiannya...

Kalu Kerajaan Malaysia brani mansuhkan subsidi gas kepada IPP pun dah kira boleh cover semua perbelanjaan pendidikan negara... Boleh bagi pendidikan percuma... Tapi itu lar... Adr masalah kat situe... Kalu subsidi gas kepada IPP dimansuhkan... Mau rasanyer kroni BN yang pegang IPP tue terjun bangunan... Hahaha... Sebab tak mampu nak bayar harga gas tinggi ...

Kalu lu nak tau.. Bisnes IPP la paling untung... Kos penjanaan disubsidikan... Cuma bayar murah jer... Pastu jual elektrik yang dijanakan pada nilai tinggi.. Walaupun TNB tak nak guna bekalan tue... TNB kena beli jugak.... Hahaha... Bisnes kapitalis cam haram paling untung..

Sebab tue la Mokhtar Bukhari tue boleh jadi kaya giler... Semua pasai bisnes songlap... Sama macam Rozali Ismail... Kedua-dua diorang nih sebenarnya bukan pandai bisnes pon ... Diorang cuma ader kabel yang betul.. Dan diorang sanggup nak jual diri diorang dengan setan... Hahaha ... Setan yang dikenali....

Dan nilai yang terbabit dalam subsidi gas untuk IPP nih berjumlah berbilion ringgit.

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1