Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 January 2013

502 Tahun Dahulu

Bhai... 502 tahun dahulu.. Kerana tipu daya dan permainan helah dari Raja Mendaliar dan Si Kitul... Melaka lenyap daripada peta dunia sebagai sebuah kerajaan berdaulat... Bercempera lari segala isi istana dan kaum kerabat.... Semua kerana serangan Portugis dengan dibantu oleh pembelot dari Jawa yang mendedahkan rahsia ilmu pertahanan pendekar Melaka...

Semuanya kerana Mendaliar dan Si Kitul... Habis rosak satu empayar... Yang lawaknyer... bangsa Mendaliar dan Si Kitul ijilah jugak yang kekal sampai hari ini (502 tahun sesudahnya) menguasai politik Malaysia... Bangsa yang asalnyer datang dari Benua Kalingga ... Ada yang singgah dan menetap di Pariaman pada persisiran pantai sebelah barat Sumatera tidak jauh dari Bangkinang (ibu negeri Kerajaan Melayu Kampar)... Ada yang terlajak sampai dan menetap di Kedah Tua dan memudik ke selatan sampailah ke Melaka...

Asalnya mereka kebanyakan beragama Hindu dan berkasta paling rendah... Iaitu Kasta Paria... Jadi sesampainya mereka ke sebelah sini... Di tanah Bani Jawi... Ramai yang memeluk Islam semata-mata mau mengelak dari isu kasta... Maka jadilah mereka ini dikenali sebagai Keling atau Mamak... Keling itu adalah sinonim dengan perkataan Kalingga.. Sebab dahulunya wilayah India, Pakistan dan Bangladesh itu dikenali sebagai Kalingga...

Okeh... Semua orang tahu sejarah.. Jadi gua tak mo nak citer lebih pasai nih... Aper yang gua nak citer aderlah tentang pengaruh Kalingga nih dalam senario politik Malaysia... Semenjak 1982 apabila kaum Kalingga menguasai politik di Malaysia... Mereka terus menerus mempergunakan pelbagai instrumen yang ada untuk memperkukuhkan kuasa mereka.. Malah dengan kuasa yang ada pada tangan kaum Kalingga ini... Mereka telah berjaya menukar identiti daripada penggunaan anak lelaki @ anak perempuan kepada menjadi bin @ binti.

Ini bagi mengesahkan bahawa mereka adalah Melayu... Hahaha... Walaupun mereka diatas kertas menjadi Melayu... Tetapi mereka masih tidak dapat memisahkan diri mereka daripada identiti dan jatidiri seorang Kalingga... Mereka tetap berbahasa Tamil dirumah malah menu makanan dan minuman mereka juga kekal dalam identiti Kalingga.

Dan kini selepas 502 tahun, virus Kalingga ini sekali lagi cuba merosakkan Malaysia dengan belit dan helahnya... Takkan la kita setelah 502 tahun tetap lagi ditipu dan diperdaya oleh mereka-mereka ini... Betapa bodohnya orang Melayu yang senantiasa ditipu oleh bangsa yang berasal dari Benua Kalingga...

Hahaha... Ini mukaddimah dari gua.. Nanti ader masa gua tulis lagie.... Hahahaha...

P/S : Tolong la buang jauh-jauh penyakit ini aaaa... Hahaha

3 comments:

  1. Assalamualaikum Bro;

    Sambungannya nanti lu tolong bagitau sejarah Melayu yang suka menjadi BODOH dan diperbodohkan.

    Apa maksud kata2 "Hang Tuah" dengan Takan Melayu Hilang Di Dunia... atau maksudnya dengan kebodohan orang2 Melayu maksudnya adalah sebaliknya.

    hahahaha...

    ReplyDelete
  2. Geng madeliar dan si kitul ni, mana2 dia pegi, dia boleh jadi bangsa tu...hahaha..pegi cina dia jadi cina, pegi amerika dia jadi negro, hahaha..apa nak buat, mmg di lahirkan jadi sesumpah dan membelit...tapi cuma di tanah melayu je dorang di iktirafkan jadi melayu bkn kerana berbahasa melayu tapi kerana berbaju melayu dan bersongkok....hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja