Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 January 2013

TNB Untung Besar Sebab Tekan Pelanggan?

Bhai... Ramai orang bising pasai bil elektrik yang macam bangang jer pengiraan dier.. Ramai yang kena teruk lepas ditukar meternya... Bagi gua ... Gua guna elektrik 3 phase... Dan sekarang nih bil elektrik dan macam kat kedai runcit...

Kalu dulu 3 tahun dulu... Bil gua cuma RM100++ .... La nih dah cecah RM400++ ... Walhal takder pertambahan peralatan elektrik pon... Giler aper... Itu yang gua tak paham.... Tambah plak bil skrang nih dier kira 200 unit pertama... 100 unit kedua... 100 unit ketiga... 100 unit keempat ... Dan 100 unit kelima...

Pening... Kalu dulu cuma 200 unit pertama... 200 unit kedua dan 200 unit seterusnya.

Yang jadi mangsa adalah pelanggan utiliti nih... Rakyat biasa.. Yang kaya dan untung aderlah Mokhtar Bukhari dan IPP yang lain... Diorang pakai gas untuk janakan elektrik... Tapi dapat subsidi berbilion ringgit... Pastu elektrik yang dijanakan mesti TNB beli... Harga plak tinggi nak mampus TNB kena beli...

Kalu TNB kaya dan untung... IPP mestilah lagi berganda kaya dan untung... Macam haram jer kan...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja