Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 July 2014

Cakap Serupa Keling?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Sori... Tajuk artikel ini bukan berbau perkauman ker penghinaan ker... Tapi sekadar merujuk kepada satu peribahasa Melayu lama yang merumpamakan sikap berbolak-balik @ berdolak-dalik seseorang manusia tue...

Gua baca dan tengok aper yang berlaku dalam kes MB Selangor... Dan gua cukup tak terkejut bila Presiden PAS buat perangai "cakap serupa keling" dalam isu nih..

Dulu pon pernah gak Presiden PAS buat camnie masa isu "Kerajaan Perpaduan" @ "UG" .... Sampai ader la sorang mamat tue kena belasah kat Masjid Rusila biler nak tanya soklan "kenapa Presiden PAS cakap serupa keling"

Jadi biler perangai "cakap serupa keling" yang sama dibuat skali lagi.. Memang tak terkojot... Hahaha... APTB la ini macham.... 

Aper pon... Gua bukan la sokong sangat keputusan nak tukar MB Selangor kepada calon Nepotisma ... Tapi gua tetap beranggapan... Kalu dah semua bersetuju diperingkat mesyuarat... Dan dah diputuskan akan ader satu lagi mesyuarat untuk perkara nih... Jangan la plak ader yang "cakap serupa keling"... Pusing-pusing berbelit-belit... Kejap cakap setuju kejap cakap tak setuju...

Kalo dah maleh nak datang mesyuarat dan cuma antor wakil jer... Maka terima jer la aper keputusan yang wakil tue buat... Kalo takmo terima aper wakil tue buat keputusan ... Lain kali masuk la mesyuarat...

Jangan la asik dengar kokokan ayam KFC jer.... Hahaha... Itu pasai la Terengganu cuma sepenggal.. Itu pasai la di Kedah cuma sepenggal...  Hahaha

Cuba tengok balik kat Kelantan... Kawan sumer takder kecoh masa isu tukar MB dan bagi kuasa penuh kat PAS buat keputusan sendirik...

Anyway... Aper pon dengan perangai "cakap serupa keling" nih... Memang sampai biler pon orang akan ingat... Cukup ingat ... Macam la kes fill khuda dan Lenin/Stalin dulu.... Sebijik macam Obama dalam isu MH17 .. Buat tuduhan tanpa bukti.... Hahahaha

Hahaha....

Ingat-ingat la "monyet" ... Jangan diulang lagi... Hahahaha

UPDATE : Nampaknyer ader Machai jenis jumud dan tak reti baca serta fahamkan aper point yang gua tuliskan kat sini... Hahaha... Kesian... Itulah dulu sekolah maleh.. Tue yang jadi "lembam" tak faham point aper yang gua tulis.... Hahaha... Aper-aper pon terima kasih la sebab rajin baca blog gua walaupun lu orang tak paham sepatah haram pasai "bengap nak mampos"... Hahaha

Aper lu ingat gua takot pi Rusila ka?... Hahaha... Dah berbelas kali gua solat Jumaat kat sana.... Hahaha... Aper ader hal... Saf depan lagie.... Hahaha... Atau masa gua pegi sana lu orang "ngelat" solat Jumaat... Hahaha... Lawak siot...

Samer macam bos lu orang yang ngelat pi mesyuarat... Tapi memandai buat keputusan tanpa bincang dalam syura... Hahahahaha...

*** artikel ini sengaja gua tulis untuk bakor lu orang... Hahahaha.... Selamat Hari Raya Aidilfitri aaaa.... 

13 comments:

  1. Rasa rugi pulak ngundi ustad2 ni, kalau tak pandai politik, belajarlah.. tak tahu nak ngundi diorg lg tak. perangai pun sama dgn umno. Dah takde respek lagi kat dia, sayang sekali, jangan sampai dosa dalam jawatan mengikis pahala seorang ahli agama. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  2. lu lupa bab letak calon kat kd. dah setuju kemudian khianat.
    dia kata guna penilaian sendiri dan penilaian orang luar. dia kan baru baik dari sakit. mesyuarat pun tak boleh hadir. tup tup boleh buat penilaian pulak! brp lama penilaian itu, ada bukti ke? atau mcm obummer, tuduh org tanpa bukti.
    skrg ni ulama pun boleh menipu, mungkir janji dan khianat. yg lagi pelik dia masih disanjung.

    ReplyDelete
  3. kalau ulamak boleh tipu bukan ulamak entah berapa banyak menipu
    jangan terburu buru nanti tertipu

    ReplyDelete
  4. Lu cari sakit.x walaa.kah kah kah.haram pijak rusila..
    Pasal tak fakih.nasib lu la c++

    ReplyDelete
  5. agaknya hadi ni stim pil kuda kut

    ReplyDelete
  6. Lu nih tertinggal bas kut kalu bodoh pun jangan dok menunjuk yang lu pandai nak nilai benda yang lu sendiri tak tahu. Takyah nak ungkit kes Terengganu dan Kedah untuk menunjukkan yang cukup pandai. kalu tak tahu dok diam-diam atau sembunyi macam kes di Rusila. Lu tahu ker apa citer tentang dapat perintah sepenggal pasal ada macai-macai tikus perosak macam lu ler dalam parti. Bodoh betul ler lu bila nak bandingkan dengan Kelantan kerana Kelantan majoritinya PAS tetapi Selangor kongsi sama banyak dan MB dari PKR adalah TS Khalid dah muktamad disetujui oleh DAP dan PAS. Bila MB milik PKR lu ingat senang-senang boleh tuker ker, bodoh sungguh ler dan elok sangat ler lu sama alkusen, tarik beca, aduka3suku dan sewaktu dengan lu.

    ReplyDelete
  7. Komen pun nak kena kelulusan ker bro. takyah berblog kalu pengecut dengan komen-komen

    ReplyDelete
  8. lu pun cakap serupa keling jugak...cakap ikut sedap mulut busuk lu saja....piiirahhhh mabuk ketum

    ReplyDelete
  9. hiyah, ape mendalah korang nie... ni salah satu benda yg menghalang org Islam kat sini maju, tersgtlah fuedalnya.. reti tak sikap fuedal ni camne.. terlebih puja org bile naik jadi ketua tahap gaban. ape? kena ade kes ke baru boleh tukar? skrg kuasa dan tanggungjawap utk MB kat selangor jatuh pd PKR. pastu PKR bincang dah setuju utk tukar MB [suka ati depa, hak depa] pastu bincang dan setuju dlm PR... so ape drama2nya, tukar jea.. kalau betul agus utk Pkr dan PR dan kalau salah first kena jawap PKR

    ReplyDelete
  10. gerakan anti najib/rosmah,

    jgn salah paham yea, sokongan keatas pas 2-3 PRU ni atas sebab org suka sgt dgn PAS yea. dan jgn silap islam=pas. salah satu faktor besar org tak sokong bn sebab dah meluat dan jelak dgn bn tapi ingat dan paham yea kalau pas sama peel dgn bn, nasib yg sama akan menimpa ke pas. kaji betul kat selangor camne ye pecahan undi die, pas dpt byk undi dari bukan islam hasil darimkeja sama dgn pR... biarla pkr buat percaturan, yg hadi pimgile buat statement rasmi tapi sifat pribadi, ape karut punya kes... ko ketua, mane bole buat camtu.. saje2, org kata byk sgt main, tak serious. rasa bukannkhalid je kena tukar...

    ReplyDelete
  11. Umno ni syaitan dikenali. Tapi lagi hina syaitan yg bertopeng kopiah, jubah...
    Fread.

    ReplyDelete
  12. tapir ni pn sama, sembang pn 2x5 cam keling lg nk kate org, kalo TGHA tu ckp cam keling, dia tkde dlm kedudukn skrg, TGNA pn kluar knyataan sependapat dgn TGHA..So TGNA tu pn smbang keling jgk ke?...dh slh mengaku jela, tkyh la nk selindung kononnya ayat metafora, kias fansuri bagai....ape pnye tapir la lu ni..maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  13. a) trojan horse or b) munafik

    pilih 'a' kalau lu nak berteori konspirasi or pilih 'b' kalau lu tak sayang mulut.

    hahaha

    nanti sok raya, mintak maaf la, apa ada hal. pas tu tikam belakang lagi. macam tak biasa........

    hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja