Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 January 2013

Buat Apa Kecoh Pasal Mengedar Bible

Bhai... Orang kiter.. Orang Melayu kiter... Cukup pantang biler dengar orang kafir dan kuffar menjalankan kerja dakwah diorang... Cukup bengang bila dengar penganut agama lain berdakwah... Terutama skali biler dengar mubaligh Kristian berdakwah...

Pelik... Pasai aper gua kata pelik... Sebab bagi orang Kristian... Diorang anggap kerja dakwah nih kerja mulia... Kerja yang semua penganutnya dituntut buat... Kira macam wajib... Bukan lagi sunat muakkad... Jadi tak terkejut la kalu diorang nih rajin buat kerja dakwah nih... Bukan sebab diorang akan dapat duit berbagai... Tapi pada diorang... Ini semua kerja suci... Holy work...

Tapi ... Kiter... Orang yang mengaku Islam nih... Cuba tanya diri sendiri lar... Berapa kali dalam sebulan lu orang buat kerja dakwah kepada massa... Kepada orang yang bukan Islam... Berapa kalikah dalam sebulan kiter pi lepak-lepak ngan penganut agama lain... Sambil kiter berdakwah... Tunjukkan bahawa Islam itu aderlah Ad-Deen... Tunjukkan kepada dioranh bahawa Islam agama terbaek... Agama yang diredhai Allah Taala...

Cuba tanya diri sendiri... Dalam setahun ... Berapa kali lu orang yang mengaku kuat agama nih turun padang.. Pi kawasan orang Asal.. Lepak dengan diorang... Hidup bersama dengan diorang sambil buat kerja dakwah.... Cuba tanya diri sendiri... Dalam 10 tahun lu orang hidup... Sudah berapa banyakkah naskah tafsir Al Quran yang lu orang sedekahkan kepada massa... Sedekahkan kepada penganut agama lain... Dalam 10 tahun tue... Berapa kali lu orang duduk depan sekolah missionary untuk bagi kepada pelajar sekolah tue tafsir Al Quran...

Gua tak citer pasai institusi zakat dan baitulmal yang "cukup kemut" nak kuarkan modal bagi kerja dakwah fiisabilillah nih... Dan memang terbukti institusi nih dikuasai oleh mereka-mereka yang "cukup kemut" dan berkira kalu bab dakwah nih...

Gua cuma citer tentang lu orang jer... Lu orang pikir la sendiri... Sepanjang usia lu orang ... Berapa banyak masa lu orang habiskan untuk kerja lagho "Maharaja Lawak" atau "Akademi Fantasia" berbanding dengan kerja dakwah... Lu tanya diri sendiri la... Berapa ramai dah lu orang berjaya Islamkan... Berapa ramaikah kawan-kawan lu yang bukan Islam dah dapat penerangai terbaek pasai Islam dari lu... Lu tanya diri sendir la...

Lu orang tak payah la nak hipokrit... Tunjuk baik konon pejuang Islam berbagai... Tapi dalam sepanjang hidup lu... Tanya tengok ader berapa kali lu buat kerja dakwah... Bhai... Kerja dakwah nih kerja suci.. Ader macam-macam cara... Kalu nak belajar pendekatan gerila untuk kerja dakwah nih... Lu orang boleh jumpa gua... Gua takder hal ajar... Sebab benda nih tKder dalam silibus JAKIM, PERKIM, PAS, UMNO dan Tabligh....

Benda nih pernah dan sentiasa dibuat oleh satu kumpulan nih... Kumpulan yang lu orang sendiri kata sesat... Walhal... Lu orang sendiri pon tabrani nak buat kerja dakwah sebegini... Tau la yang hidayah tue cuma Allah Taala jer mampu bagi... Tapi kalu penganut takmo nak buat kerja dakwah.. Tak jalannyer wei...

So... Sebelum lu orang bising bagai pasai para mubaligh Kristian buat kerja dakwah diorang secara agressif.... Lu buktikan dulu yang lu orang sendiri boleh buat aper yang mubaligh tue buat dengan lebih baik dan lebih berkesan... Tak payah la nak guna undang-undang semata-mata nak tutup kelemahan lu orang dalam bab kerja dakwah nih....

Jangan salahkan orang kalu lu sendiri takmo nak buat... Hahahaha.... BTW... Bukan nak riaq atau bangga... Tapi gua memang amalkan cara gerila untuk dakwah nih... Dan ianya terbukti berhasil mengislamkan beberapa orang kafir dan kuffar waima sami agama Hindu pon dah pernah gua Islamkan..

Dan hari nih ... Sami tue aderlah mubaligh Islam yang paling agresif dalam kerja dakwah dier... Nama dier gua simpan... Tapi kalu lu oranv bijak... Lu orang boleh perasan... Baca artikel kat blog gua nih... Gua ader pernah citer nama dier... Alhamdulillah...

By the way.... Ader pihak dah pon buat laporan polis pasai kes mengedarkan Bible kat sekolah... Gua dalam mode memerhati jer... Ader masa nanti gua akan ulas... Oh yer... Ketua Agama maner pergi aaaaa... Sudah bisu, pekak dan buta ka????

5 comments:

  1. Gua nak berdakwah style UFB... tapi tak berapa nak berani...

    Cobol

    ReplyDelete
  2. Bhai LibangLibu...
    Thanks... harap diperpanjangkan kat orang lain supaya mendapat manfaatnya...

    Bhai Anonymous...
    Hahaha... takper... slow-slow... lama-lama lu akan dapat keberaniannya... hahaha

    ReplyDelete
  3. setuju dan amat setuju. gua penah berkawan rapat dgn kumpulan tu, tabligh dan lain2. Tapi gua rasa cara kumpulan yg di katakan sesat( gua reserve sesat x sesat ni) yg terbaik.

    ReplyDelete
  4. As salam tuan ...wa.....dahsyatlah lu punya cerita , gua terkesn beb ! Bagai satu tamparan hinggap kat pipi dah jntung hati gua ,bila u tanya dlm 10thn dah berpa rmai kami dakwakan.....adussss....sorang pun xda beb ! Malu sehhh !! Gua setuju sangat bro kata2 lu..Alhamdulillah...moga memberi kesedaran kpd gua dan s

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja