Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 September 2014

Kalaulah Hadi Awang Jadi PM...

Bhai/DeeDee semua...

Kalaulah Hadi Awang jadi PM...

1. Keputusan yang dibuat oleh Malaysia boleh berubah setiap 10 minit.

2. Ketua Setiausaha Negara mesti pening nak keluar arahan baru yang asik kontradik dari arahan lama setiap masa.

3. Jet Kerajaan Malaysia "Global Express" mesti akan lebih banyak berada di atas udara berbanding di darat pasai PM kuat melancong... Ada masalah jer dalam negeri terus PM ilang pi luar negara.. Konon ader meeting berbagai... Hahaha

4. Mesti TPM lebih banyak handle meeting yang sepatutnya PM yang handle... Tapi biler-biler masa keputusan meeting yang TPM handle akan diover-rulled oleh PM.

5. PM mesti akan lebih percayakan nasihat dan cakap Obama (Presiden USA) berbandig nasihat dan cakap dari rakyat Malaysia.

6. PM akan pasti lagi kuat gunakan Akta Hasutan dan ISA untuk kenakan kepada sesiapa yang tak ngam ngan dier.

Hahaha... Gua ader banyak lagi nak tulis... Tapi lain kali aaa... Hahaha

Ader paham ka?

23 comments:

  1. First/....Bhai.. ha ha ha..

    Ko tak rasa ke Cipan..ni Gerakan menjatuhkan Ayoh Cik,,Sebab Muktamar dah Dekat Nih...atau cara untuk melemahkan PAS kerana buat masa nih cuma rasa Hormat dari warga PAS terhadap Ayoh Cik menguatkan PAS..Jadi adalah Grukha-Grukha Ameno dan PKR dalam PAS cuba melemahkan PAS dari Dalam..supaya PAS jadi lemah dan Parti mereka jadi kuat....ha ha ha...

    Jadi sebenornya, PAS dah jadi mangsa keadaan yang mana puak-puak Ameno dan PKR cuba mengucarkacirkan PAS. ..ha ha ha..

    Orang ateh Pago Lihat...Bukan Orang ateh Pegar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi siapa yang menyokong PKR sama seperti menyokong Ameno? Phui!

      Delete
    2. Begitu wala' rupanya pengikut Parti Islam (Naungan Suruhanjaya Reid) ini kepada para pemimpin mereka. Agaknya kalau diminta pinjam bini buat 1 malam pun diberi asalkan dijanji syurga oleh "Tuan Guru", maklumlah wala' kan? Bukan itu sahaja kalau Din Ayam menantu Tuang Presideng nak pinjam bini mereka 2 malam pun tak mengapa asalkan wala' kepada pemimpin kan? Sudah-sudahnya jadilah cerita Guru Yahya atau Ayah Pin sebab terlalu wala' kepada manusia yang penuh dengan hasad dengki walaupun mulut tak henti berkuliah dengan nama Tuhan. Melayu ini memang suka menjadi hamba rupanya, patutlah negara ini terlalu ramai Raja berbanding keluasan jajahan, sebab Melayu memang suka ditipu apalagi menggunakan nama "Islam".

      Delete
    3. Kesian dah terlalu byk yg coment berasaskan otak udang...semuanya berdasar dendam kesumat n mewarnai kehidupan mereka seharian. 1- percaya kafir dari percaya ulama...izin bini sendiri zina dgn orang lain... Islam/Pemimpin di hina n di perlekeh...konsep wala di permainkan....taubat lah anda semua sebelum terlambat...marah politikus yg menjadi punca segalanya...khasnya UBN yg tak henti memecahkan PR n hemogani peribadi hangpa yg tak pernah solat subuh dan murtad jalanan yg tak segan makn di mc donald n penggemar tonjol mata tengok nyonya pakai seluaq pendek macm hangpa semua

      Delete
  2. dan makin ramai la yg di murtadkan sbb x wala kat PM....hahaha

    ReplyDelete
  3. Takder mendernyer ini keje..umnoq...kelemahan kiter adalah seperti bijak xbole diikut..bodo xbole diajar...keputusan slalu flip flop..cakap xserupa bikin...banyok laihhh..

    ReplyDelete
  4. Kalau Hadi Awang jadi PM,
    In Sha Allah dia tak letak jawatan bagi pada Bini dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau umno/bn tak menghalang DSAI pada setiap langkah dia maka tak perlulah DSWA menjadi wakil rakyat pun apatah lagi MB, begitu juga nurul izzah.sepatutnya DSAI yg jadi calon MB selangor tapi umno/bn berMATI-MATIAN menghalang. jika DSAI calon MB adakah sultan akan tak perkenankan juga? cuba fikirkan kenapa umno takut sangat kepada DSAI dan bukan SESIAPA (manusia) lain di malaysia ni. adakah sebab projek?

      Delete
    2. Iya, betul - hanya kepada menantu dia saja.Bini duduk rumah diam2. Pompuan tak perlu masok campur. Menantu yang penting.

      Delete
    3. hahahaa....bagi pada bini xok...bagi pada menantu ok .......hahhahaaahaahaahahahaaaaramjadah.....

      Delete
  5. elok admin buat cadangan anggota kabinet hadi...

    ReplyDelete
  6. "Tidak putus-putus dirongdung malang"tajuk novel oleh Prof.Alishabana.Hadi Awang pula tak putus-putus mencari malang.Dengan kesah Din ayamnya,pil kuda nya...sampailah kesah u-turn dalam hal MB selangor.

    ReplyDelete
  7. bhai...tu pun kalaulah...kalau je lah...nak jadik realiti, memang takkan mungkin la...hohoho...

    ReplyDelete
  8. Kalu Hadi Awang jadi PM baq hang,
    Rakyat di sektor perikanan dan penternakan ayam akan bergumbira....

    ReplyDelete
  9. hadi awang kalau jd PM mesti ramai org melayu dikapirkan nya sesuka ati. disokong pulak dgn penyokong taksub dan dewan ulamak angguk2 geleng2.

    ReplyDelete
  10. Senarai terkini ahli parlimen Melayu Singapura

    1. Abdullah bin Tarmugi (Sarjana Muda sains Sosial, Universiti Kebangsaan Singapura; Diploma Lepas Ijazah Universiti London)

    2. Halimah bt Yaacob (LLB, Universiti Kebangsaan Singapura; LLM, Universiti Kebangsaan Singapura)

    3. Hawazi bin Daipi (Sarjana Muda Sastera dengan kepujian, Universiti Kebangsaan Singapura; Diploma Pendidikan, Institut Pendidikan)

    4. Dr Mohamad Maliki bin Osman (Sarjana Muda Sastera, Universiti Kebangsaan Singapura; Sarjana Muda Sains Sosial dengan kepujian, Universiti Kebangsaan Singapura; Sarjana Sains Sosial, Universiti Kebangsaan Singapura; PhD, University of Illinois at Urbana Champaign)

    5. Muhammad Faishal Ibrahim (Sarjana Muda Sains, Universiti Kebangsaan Singapura; Sarjana Sains, Universiti Kebangsaan Singapura; PhD, University of Manchester Institute of Science and Technology)

    6. Dr Yaacob Ibrahim (Sarjana Muda Kejuruteraan Awam Universiti Kebangsaan Singapura; PhD, Stanford University; Post Doc, Cornell University)

    7. Zainuddin bin Nordin (Diploma Kejuruteraan Elektronik, French-Singapore Institute; Sarjana Sains, ESIEE)

    8. Zainul Abidin M Rasheed (Sarjana Muda Sastera dengan kepujian, Universiti Kebangsaan Singapura)

    9. Zaqy Mohamad (Sarjana Muda Kejuruteraan(Elektrik dan Elektronik), Universiti Teknologi Nanyang/ESIEE; Sarjana Sains, Universiti Teknologi Nanyang/Carneggie Mellon University)

    ReplyDelete
  11. Korang ni apa buat kat sini haaa ? Cer, jangan ngata, mengutuk orang la weih! Tambahan orang sehebat TGHH, Must-stopA tu semua sapa banding korang & gua ?

    Depa tu kalau jadi PM, TPM 1 benda gua gerenti TGHH boleh buat punya...iaitu negara kita akan lebih maju dalam sektor perikanang. Maklum le jiwa Tuang Presideng jiwa rakyat nelayang weih pasai depa berdua minat & paham sangat apa patut buat untuk memajukan lagi nasib nelayang sana nun !

    ReplyDelete
  12. Ulama dicerca...tu tanda kiamat makin dekat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama suka fitah, tipu tu yg tanda nak kiamat. Guna agama utk kepentingan perut n bwah perut

      Fread

      Delete
    2. Ulama' ke kalau memfitnah pil kuda, memungkiri janji, bermulut celupar dan bermuka- muka. Pemerintahan diberi kepada yang bukan ahlinya dan faqeh dalam pentadbiran. Bila merasa kemewahan dan kerusi empuk kuasa, terus riya' dan takabbur. Menipu tak tuntut jawatan MB tapi hantar calon cuma suka-suka, ko ingat ni ke PAS yang aku harapkan selama ni? Memang itu tanda kiamat makin dekat bila lebih ramai ulama' yang cinta dunia dan dah tak takut mati. Ulama' adalah pewaris nabi sebab itu Ulama' dihormati dan dituruti selagi dia buat apa yang dia cakap.

      Delete
  13. Cari stereng lock, dan pukul lah kereta nyer

    ReplyDelete
  14. kenapa la korang taknak wala' pada bung nuar tu...dia sembang mana pernah tipu...kah kah kah...sedara dia pun semua percaya pada dia..tak percaya? try cari sedara dia belah permatang pauh tu...kah kah kah...jujur ooo dia tu dari zaman UMNO sampai masuk PKR..kah kah kah..eh...bung tu ahli PKR nombor keahlian berapa?? kah kah kah...hancingggggg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kankah Politicians, salah satu kerja mereka adalah membelit rakyat. Janji dapat kuasa....betultak? tak caya?

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja