Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 September 2014

Demi Allah...

Demi Allah, Tuhan Sekalian Alam... Tuhan yang menghidupkan dan mematikan sesuatu yang bernyawa...

Sebagai makhluk... Tiadalah ketakutan selain daripada ketakutan atas murka Allah Taala... pertama dan kekal selamanya...

Kalaupun ada rasa takut atas kemurkaan diperingkat manusia... hanyasanya jika terdapatnya murka Rasulullah dan ibubapa...

Selain dari tue... Aper jadahnyer takut pada murka manusia tambah-tambah murka pemimpin.... takder efek...

Sembahan pula hanya selayaknya buat Allah Taala... Tiada sembahan kepada manusia kerana itu adalah syirik... Rasulullah s.a.w pun tiada siapa yang sembah walaupun dier aderlah Rasul Allah... Nabi Adam pon hanya disuruh sembah oleh Allah Taala kepada para jin dan malaikat...

Kepada mana-mana Ostad, Ulama dan Mufti yang dok takut sangat-sangat kat pemimpin tue... ianya sebab diorang dok jaga sampul tebal... Kalo lawan pemimpin tue... nanti bukan dapat sampul tebal.. silap-silap miss soru... Susah la nak bayar Golf GTI punya monthly payment...

Diorang nih beriktikad bahawa pemimpin nih la yang bagi rejeki... Nauzubillah... aper nak jadilar...

Islam tak perlu ader ketua... Sebab Islam itu kekal sepertinya sampai hari kiamat tanpa ketua... Kalo ader yang mengaku bahawa dier dan keturunan dier aderlah ketua dalam Islam... sohih itu adalah satu kesesatan yang nyata... sohih itu satu penipuan agama yang sengaja diada-adakan... sohih itu satu cara untuk memperbodoh-bodohkan umat Islam...

Rasulullah s.a.w bukanlah Ketua Agama Islam.. Khalifah Empayar Islamiyah pon bukanlah Ketua Agama Islam.... Islam bukan seperti agama lain yang ada ketuanya ... Imam pon cuma ketua dalam solat semata-mata... Itupon kalo berjamaah...

9 comments:

  1. Sdr. C++

    Hang sindir sapa ni?
    Orang tua yang sedang sakit pula, kekadang fikiran dia terbabas!

    ReplyDelete
  2. Salam Bhai, Gua pernah jadi Ketua Darjah dan Ketua Kampung ....tahulah juga tugas-tugas tu.Tapai jadi Ketua Ugama ni Gua tak taulah apa tugas sebenarnya.Khutbah tak pernah sekali pun.Jadi Imam solat pun tak pernah nengok...tapi gambar kat Hard Rock Cafe tu adalah pernah tengok ...

    ReplyDelete
  3. Dulu gua ketua tapi gua x boleh sbb gua pilihkasih. Gua resign. Skang gua jadi ketua dan kuli. Gua hepi. Ulamak tugas dia antaranya menegur umarak jika umarak tersasar. Berkata benar walaupun pahit. Tapi skang ni, ulamak x berani. Yg berani skang bkn dri kalangan ulamak tapi rakyat bese2 je.

    ReplyDelete
  4. Bro, aku setuju dgn bab pertama yg ko cuba sampaikan... tapi pada hal kedua, ia pada aku tidak betul... pabila islam tiada ketua yang mampu menyatupadukan ahlinya, pabila islam tiada yang mengetuainya maka sebab itulah jadinya islam sekarang ni... terpisah kepada beberapa mazhab, terpisah kepada pelbagai ideologi... islam jadi begini pabila semua hendak ikut ideologi masing2... ko kata camni, aku kata camni... peranan ketua adalah membetulkan saf jemaah agar dalam satu hala tuju... tapi bila kau kata imam hanyala ketua dalam solat semata-mata, maka ianya amat menyedihkan... ade sebab kenapa seseorang itu dilantik menjadi imam, ade sebab kenapa Allah letakkan die menjadi imam... tapi bila kau kata die hanya imam dalam solat semata-mata, ia sudah salah... jgn taksub sgt dgn pandangan kita, jgn pikir kita aje betul... berhati-hati dalam berhujah, takut kita menjadi ape yang kita kata.......

    ReplyDelete
  5. eleh cakap lebat konon tak takut kepada pemimpin, tp pandai hentam pemimpin takut pula nk tunjuk muka... ckp x serupa bikin... kalau berani sgt tunjuk la muka & nama sebenar... itu kalau berani la... tp mesti xberani punya sbb lu pn sama penakut kah kah kah

    ReplyDelete
  6. rocky the unsatiable flesh vibrator says: cara TGNA cakap tu menunjukkan:
    1. dia seorang manusia biasa jugak macam Hassan Ali & Kak Long Kiki CDM25;
    2. dia seorang manusia Melayu yang ada sedikit perasaan hormat pada institusi Raja (walaupon dia sendiri berketurunan raja Kelantan);
    3. pendapat dia sendiri dibuat dalam keadaan terlalu berhati2

    Jadik, wa rase, terimalah keadaan ini sebagai bukti kelemahan biasa beliau. Setakat ini, beliau maseh dihormati rakyat (kecuali Tun Dr M & Brahim Ali) atas ilmu dia. Wa pon walau bukan satu parti tapi tetap hormat dia sebagai orang tua, ulama dan pendokong Islam.

    ReplyDelete
  7. Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

    belajar la jadi ketua pada diri dan ahli keluarga

    ReplyDelete
  8. demi tembolok,fulus & bawah perut kot ! kahkahkah ! ABU !

    ReplyDelete
  9. takut sangat kat KETUM dan Lim Dynasty tu taraf apa pulak bro???

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja