Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 August 2012

Pengalaman Gua Dengan Gereja Episod 4

Hahaha... sambungan dari semalam.... sori aaa lambat skit up...

Sekitar pukul 7 tue... gua dengar pintu bilik gua diketuk lagi... masa tue gua dah nak bersiap nak chow... nak blah la dari Gereja tue... nak sarapan dan cari bas.... hehehe... gua pon bukak pintu .. gua dah tau dah.. paderi cina tue la yang ketuk gua.....

Gua tanya.. aper hat.... dier cakap... jom la pi sarapan... dier dah sediakan sarapan dah.... pergh... sekali lagi ader makan... rejeki... rejeki... gua pon kater... kalu makanan tue ader benda haram gua takmo makan... Paderi Cina tue kata... wei.. takkan dier nak perdajaikan gua punya makanan... hahaha.. tak kuasa katanyer..... gua gelak jer...

Kitorang pi tempat makan malam tadi tue... gua tengok ader air kopi O panas dalam plastik dan dua bungkus nasi lemak.... pergh... gua tanya dier... nih nasik lemak beli kat mana.... Paderi tue kata... dier beli kat makcik jual nasik lemak depan rumah tumpangan yang gua cuba nak sewa semalam tue.... oooo.. sebelah gereja jer...

Gua pon basuh tangan dan bukak bungkusan nasik lemak tue... sambil tue... gua tadah tangan berdoa... sajer jer gua nak menyakat mamat Paderi Cina tue... gua sajer jer baca doa makan dalam bahasa Inggeris... doa mohon rezeki dan makanan yang baik dari Allah seperti mana yang lu orang biasa tengok dalam TV tue... ala.. yang dalam citer omputih tue...

Masa gua kat sekolah rendah dan menengah dulu... biasa la.. paderi akan baca doa nih.. doa makan...kitorang sumer kat dewan makan akan tadah tangan.... pada gua... kiter paham aper yang dibacakan... dan kita niatkanlah kepada Allah... dier nak niatkan kepada aper tue lantak dier la... hahaha...

Gua baca doa yang agak panjang gak.... mamat Paderi Cina tue pun tadah tangan dier gak... gua takder hal... setiap kali gua berhenti baca satu ayat doa... dier akan "ameen" kan... sampailah kepada penghujung doa makan pagi tue... paderi cina tue "ameen"kan doa makan gua... Masa tue... dalam hati gua... lu ahli kitab.. gua ahli kitab... lu akan dibicarakan ikut kitab lu... gua akan dibicarakan ikut kitab gua.... lantak pi la lu.... hahaha

Then gua makan... sambil tue.. gua tanya dier.. persal gua doa tue dier aminkan.... dier kata... ala... doa makan.. doa yang baik.. mensyukuri nikmat yang Tuhan berikan.... betul... tang yang itu gua stuju.... hahaha... gua pon makan la.... macam biasa... dalam hati berdoa agak makanan dan minuman tue tak disyihirkan....  kalu lu nak tanya gua pasai holy water... ala... benda tue tak perlu pon dier nak campurkan dengan makanan atau minuman kiter... kalu kiter lemah iman... tak payah holy water pon boleh murtad... tak perlu ader Bible berkuasa solar pon kalu iman nipis... sure boleh murtad....  HahahahasanAli....

(alamak... terpaksa bersambung subuh nanti aaaa... sori... hahaha)

6 comments:

  1. DeeDee Cromirama...

    Hahaha... nak buat camana.. director suruh cut... hahaha

    ReplyDelete
  2. aiseh...cerita soal paderi ni macam gempak je ni? adakah si paderi sedang menanam agenda? kita tunggu di next episod. hehhee

    ReplyDelete
  3. The lamps are different but the Light is the same -DSAI LSE Mac 2010

    KLIK Mahathir pertahankan PATi Muslim Sabah?

    ReplyDelete
  4. Cerita macam ni amat menarik.

    Aku teringin nak videokan. Nak buat dokumentari. Bagaimana kita muslim boleh menteladani preacher2 macam ni.

    Cth aku p buat2 p approach gereja mana2 sambil pakai spycam. Rekod semua percakapan & layanan depa terhadap muslim.

    Pastu approach masjid pulak. Bule rekod segala macam keletah pak lebai kat sana.

    Atau dah ada org buat macam ni? Kalau luar negara tak aci la, nak yg locally made punya.

    ReplyDelete
  5. Bhai Taufik...

    Bahaya bhai... FINAS mesti tak bagi terbitkan... dan Hassan Ali mesti akan mengamuk... nanti dier kata kiter nih pendakwah Kristian... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1