Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 August 2012

Ku Klux Klan

Bhai.... Lu tau dak tentang KKK... Ku Klux Klan.... Diorang nih motif utama penubuhannya aderlah untuk memastikan ketuanan bangsa berkulit putih di Amerika Syarikat..

Diorang nih mengganas sana sini... Tapi takder satu tindakan pon yang dikenakan kepada KKK nih... Sebab diorang dah pegang telur banyak pihak... Sampaikan para Polis, Sheriff (bukan Sarip Dol aaa), hakim dan kerajaan pon diorang dah pegang telur... Semuanya pasai ketuanan kulit putih...

Sampaikan berlaku satu perang saudara diantara pihak Selatan dan Utara yang mulanya dicetuskan dan diperhangatkan oleh Ku Klux Klan...

Dan hasil daripada perang saudara tur... Amerika Syarikat telah menjadi satu kuasa besar dunia... Walaupun begitu ancaman perkauman masih ada sedikit-sedikit lagi... Jadi... Isu dan sentimen perkauman nih biasanya akan dibangkitkan oleh puak-puak yang merasa terancam dari segi komersial...

Diorang yang kuat sentimen perkauman nih biasanya dibesarkan dalam satu kelompok puaknya sahaja.. Dan diorang nih pqling kurang berintegrasi dan berkomunikasi dengan kaum lain... Pasai tue la diorang cukup takut untuk berhadapan dengan persaingan.. Pada diorang... Semua kena disediakan... Dan diorang tak pandai nak usaha sendiri.....

So... Isu perkauman, rasis dan ketuanan nih memang akan selalu dimainkan oleh mereka-mereka yang tak pandai nak bersaing dan orang-orang yang penakut.... Takut untuk menerima hakikat yang diorang tabley nak hidup sendirian... Survive sendiri-sendiri... Jenis yang tabley nak berenggang dari bawah ketiak mak bapak diorang... Hahaha

Tak kisah la kat Amerika Syarikat ka, kat England ka, kat Peranchis ka .... Diorang nih sumer jenis penakut dan tak berani bersaing.... Hahaha.... Kesian kat diorang nih...

Hahahaha.... Gua bermetafora lagi .... Kat dalam kereta sambil menunggu wife gua beli selipar anak yang putus kat rumah kenduri tadi.... Hahahaha

4 comments:

  1. di mesia pun ada satu parti sekutu apco,kuat punya perkauman & saseng lagi ! ketuanan jangan cakap berani mati punya ! ABU saja penyelamat !

    ReplyDelete
  2. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

    ReplyDelete
  3. Porkida, perkasa, pemuda umno tu di kira KKK melayulah ye? Tapi sesuai juga guna PPP?

    Dianggotai oleh melayu2 yg gagal dlm pelajaran.

    ReplyDelete
  4. Bhai Amuraria...

    KKK dah pupus bhai... samer gak la nanti ngan geng-geng yang samer macam diorang kat Malaysia nih... hahaha

    Bhai/DeeDee Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO...

    Chanteq....

    Bhai Waris...

    PPP ... Hahaha.. itu kan parti Kalingga... hahaha... so diorang nih mempertahankan Ketuanan Melayu ker Ketuanan Kalingga.... hahaha

    Diorang memang fail la bhai... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja