Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 August 2012

Cakap Macam Mamak

Bhai... gua cuma tak suka sikap mamak yang biasanyer hipokrit... kalu kat depan media.... berabuk cakap Omputih... kalau ngan kengkawan... mamak nih nampak lebih terra berbahasa Melayu dari orang Melayu... tapi biler kat rumah,.... pergh... cakap Tamil tue... hahahaha....

Hahahaha... hancusss.. hancuss... tak kira la yang takder pendidikan tinggi ka.. atau ader pendidikan tinggi.... tak kira la yang jual chendol ka atau yang jadi KSU... hahahaha.... aper la gua melalut nih... hahaha...

Gua cuma nak tekankan satu peribahasa baru.... "cakap macam mamak" bermaksud sikap putar belit mengalahkan ular tedung seluar.... hahaha... ngarut.... keji sungguh lar... hahaha.... tapi nak buat camana.... dah peribahasa tue gua yang buat... suka gua la...

"Cakap Macam Mamak" tidak semestinyer hanya diadaptasikan kepada golongan mamak semata-mata... tapi.. boleh gak digunakan kat mana-mana SOTAN ker... KINGKONG ker... DEWA ker... Orang Politik ker... ataupun paling cikai pon terhadap Orang Korporat @ Keparat.... hahahaha

Nih ader satu contoh "Cakap Macam Mamak" .... biler panggil meeting lari.... ilang... tak dapat dikesan... tapi pandai plak bagi statement kat media yang kononnyer dier bersedia duduk semeja.... macam haram kan.... memang la "Cakap Macam Mamak" ... hahahaha  ....  spesis ini aaa. kalu jumpa kat mana-mana ... ketuk kapla Mahathir dulu.... hahaha....

Ini orang aaa.... boleh percaya ka???

2 comments:

  1. Gua tak suka gagak-gagak hitam dari afrika mai malaysia..buka sebab dia hitam tapi dia penipu...

    ada jugak benda hitam baik contohnya kurma...hahaha. www.anakkedah.com

    ReplyDelete
  2. Mamak ni spesis dia,dia pentingkan Keluarga dia,kroni dia dan suku sakat dia je..memang celaka..dan budaya mamak ni memang tegar dalam UMNO.

    Lagi satu spesis,jenis Melayu keturunan arab tu..yg ada nama syed dan syarifah tu..jenis ni belagak bangsawan skit,berlagak berketurunan mulia,kuat kroni..jenis ni arab melayu ni..banyak dalam Umno jugak.

    cisss...so Melayu jati tak ada apa2 dalam Umno..jadi pencacai je.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja