Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 August 2012

Infrastruktur Awam

Bhai.... mungkin ader yang akan pangkah aper yang gua akan bagitau nih... tapi biasa la... gua tak kisah.. nak bantai gua kena ader fakta bhai... hehehe... Gua takmo nak citer pasai rasuah ker.. kroni ker... sebab aper yang gua nak citer nih.. aderlah berkaitan dengan aper yang rakyat marhaen tengok hari-hari.... rakyat marhaen yang majoritinya berada diatas pagar.. tidak menyebelahi mana-mana parti politik (peratusan diorang nih sebenarnya agak tinggi la)

Kalu Terengganu nak berjaya mendepani masa depan... Terengganu kena ader kemudahan infrastruktur awam yang baik... jalanraya.. jambatan...landasan keretapi...pelabuhan... lapangan terbang.. stesen bas ... dan pelbagai lagi...

Jalanraya skrang nih sedang diperbesarkan untuk menjadi 2 lorong sehala ... insyaAllah .. bermula dari sempadan Negeri Terengganu sehingga ke Kuala Terengganu.. Gua stuju benda nih... sebab Terengganu nih sebenarnya aderlah kawasan industri yang utama... ramai orang cuma tak perasan jer... hahaha

Cuma jambatan jer dibanyak lokasi masih berkualiti cap ayam.. kecik... selorong... giler aper nak bawak lori besar-besar lalu situe... hahaha.. yang ini Kerajaan Negeri kena pertingkatkan...  Bab landasan Keretapi tue dah cantik dah.. memang dah ader landasan dari Pelabuhan Kuantan ker Kerteh... cuma la nih... landasan nih tak digunakan dah... tak tau pasai aper Petronas tak nak guna dah.... dulu alasan buat kerana nak elakkan lori tangki dari sibuk atas jalan..... la nih ntah...

Aper kata diubahsuai dan digunakan landasan keretapi nih untuk operasi Komuter dan juga kargo macam biasa... Koc keretapi yang tersadai di Tapah, Perak tue rasanyer boleh digunakan lagi... ala.. yang dulu diguna untuk laluan Taiping ke Ipoh....

Dan terbaek kalu dapat dibuat satu lingkaran jalinan landasan keretapi yang menghubungkan dua buah pelabuhan utama di Malaysia iaitu Pelabuhan Klang dan Pelabuhan Kuantan... gua cadangkan KTMB buat laluan nih dan menggunapakai sistem landasan berkembar.... kalu boleh pastikan memanfaatkan sistem elektrik untuk koc-koc penumpang.

Pelabuhan dah chanteq dah... memang dalam... cuma kemudahan marina jer kureng disediakan.. patut kemudahan marina di Kuala Kemaman disediakan untuk memudahkan manfaat kepada industri pelayaran ... Tentang lapangan terbang... chanteq dah ... kat Kerteh tue FireFly dah singgah dan beroperasi ... cuma landasan jer kena dipanjangkan.. dan kemudahan bas untuk transit ke bandar Kerteh kena diperkenalkan dan diperkemaskan... Chanteq lagi kalu dapat laluan keretapi lalu kat tepi lapangan terbang nih sampai boleh buat satu stesen keretapi disini... mudah la orang nak naik kapalterbang...

Stesen bas... yang ini ader... tapi kemudahan out... hancuss... tambah lagi kemudahan bas henti-henti yang boleh dikatakan macam takder jer... servis out.. yang ini kena diperbaiki dengan ekstremnyer... hahaha .. yang lain-lain gua akan kupas lain kali aaa...

Jadi.. ader benda yang Kerajaan BN di Terengganu dah buat dan sedang buat... pada gua yang itu baik... (gua tak citer pasai rasuah dan kroni aaa)... tapi kena dipertingkatkan... cuma harap kalu Kerajaan BN Terengganu nih tumbang lepas PRU13.. dan diganti dengan Kerajaan PR (PAS)... harapnyer Kerajaan PR (PAS) tak amik tindakan bodoh macam selalu tue hingga menghentikan semua projek infrastruktur yang sedang dirancang dan dilaksanakan.... itu jer..

Lu orang nak kata gua bodek BN pon lantak pi la... gua citer benda realiti la bhai...


3 comments:

  1. jangan runtuh mcm stadium tu sudah ikikiki

    KLIK Brain drain meningkat

    http://merahdanbiru.tumblr.com/

    ReplyDelete
  2. gua bab landasan keretapi ni gua setuju sgt. Gua kat Pahang ni berangan kalau ada landasan keretapi takkira komuter ke apa ke yg menghubungkan daerah di Pahang ke KL/Selangor dan Pahang ke Terengganu/Kota bahru. Gua bab lain yg lu sebut gua tak berapa pandai sbb gua kerja cari gali ubi kayu je...hahaha

    ReplyDelete
  3. Bhai New Hope...

    Stadium runtuh tue pasai Ultraman bergaduh ngan raksaksa sepit kat sana... hahaha

    Bhai BunBinBan...

    Chanteq.... gua pon rasa best kalu ader keretapi dari KL ker Kuantan..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja