Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 August 2012

CTOS Dan CCRIS Patut Kena Dakwa Dibawah BAFIA

97. (1) Tiada pengarah atau pegawai mana-mana institusi berlesen,
atau mana-mana biro luaran yang ditubuhkan, atau mana-mana ejen
yang dilantik, oleh institusi berlesen untuk mengusahakan mana-mana
bahagian perniagaannya sama ada sepanjang tempoh jawatannya, atau
sepanjang tempoh pekerjaannya, atau selepas itu, dan tiada seorang pun
yang kerana apa-apa jua sebab mempunyai dengan apa-apa cara akses
kepada apa-apa jua pun rekod, buku, daftar, surat-menyurat, atau apaapa dokumen lain, atau bahan, yang berhubungan dengan hal-ehwal
atau, khususnya, akaun, mana-mana pelanggan tertentu institusi itu, boleh memberi, mengemukakan, membuka, menzahirkan, menyiarkan,
atau selainnya mendedahkan, kepada mana-mana orang, atau membuat
suatu rekod bagi mana-mana orang, apa-apa jua pun maklumat atau
dokumen yang berhubungan dengan hal-ehwal atau akaun pelanggan
tersebut.

(www.bnm.gov.my/documents/act/bm_bafia.pdf)

Hahaha.... maknanyer... semua Bank dan Institusi Kewangan tabley la senang-senang nak kasi info pelanggan dier kat CTOS atau CCRIS... sebab ianya menyalahi BAFIA...

Aper macam kalu CTOS dan CCRIS nih kiter semua rakyat Malaysia dakwa bawah BAFIA... amacam...

Sebab dah sah dan jelas CTOS dan CCRIS nih menyalahi BAFIA... hahaha...

4 comments:

  1. Salam C++
    Yong baru berkira2 nak dakwa CTOS ni. Yong tengah cari lawyer. Sebab apa? Sebab CTOS telah malukan Yong. Katanya Yong ader hutang kereta sebanyak RM43,000. Haramjadah betui. Itu loan dari Bank masa beli kereta pertama Yong zaman Hang Nadim. Dah lama selesai. Bank tu pun dah acknowledge loan Yong dah selesai! Yong setuju kita ramai2 dakwa CTOS. Bior dia bankrap!

    ReplyDelete
  2. DeeDee Yong...

    Gua pon memang berhajat nak dakwa CTOS nih... tapi gua nak dakwa BANK dulu.. pasai dedahkan info gua kat CTOS.... itu salah tue..

    ReplyDelete
  3. x silapnya kes ctos/ccris dah timbul beberapa tahun lepas tapi pihak bank buat selamba bodoh je masih guna ctos/ccris nih.

    ReplyDelete
  4. Bhai BunBinBan...

    Tue la pasai... menyalahi BAFIA aper... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja