Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 August 2012

Betul ...

Bhai... La nih.. Geng Rusila yang mendominasikan dan menyokong kuat UG tengah dok ucapkan sayonara kepada PAS Selangor dan PAS Perak.... hahaha... Geng Rusila nih khabarnyer memang kuat dan karat hijau PAS... yer la ... Geng Rusila nih kan ker pegang PAS Terengganu.... malah Geng Rusila nih kira macam paling "atas" lar kalu dalam hirarki PAS.... hehehe... semua orang kena hormat dan respek diorang.... diorang nih dah cukup ditarbiahkan oleh guru diorang...

Betul... gua stuju dengan komen diorang yang mengatakan bahawa PAS Selangor dan PAS Perak akan sayonara ... akan terbongkang dalam PRU13... betul... gua stuju... memang nampak sangat PAS Selangor dan PAS Perak akan terbongkang... Keterbongkangan PAS Selangor dan PAS Perak bukan disebabkan diorang tak kuat buat kerja... bukan disebabkan diorang tak uruskan PAS Negeri dengan baik... tapi...

Tapi disebabkan komposisi pengundi Melayu di Selangor dan Perak yang terpecah tiga.... satu bahagian memang akan menyokong dan mengundi PAS/PR.... satu lagi bahagian akan kekal tegar menyokong dan mengundi UMNO/BN  ... dan satu lagi bahagian orang Melayu nih diorang akan ikut macam lalang.... diorang nih follow mana Hassan Ali dan kengkawan dier nak bawak.... hahaha... yang ini... pening skit.... sebab diorang tak konsisten nak undi saper... tapi dalam banyak keadaan ... diorang pastinya akan sokong UMNO/BN ...

Orang bukan Melayu di Selangor dan Perak plak....... Mostly kalu pengundi bukan Melayu yang taksub dengan DAP... surely diorang takder masalah nak undi calon PAS atau PKR kalu kawasan tue memang takder calon DAP.... yang ini memang dah jadi dasar dah..... cuma pengundi dari kalangan bukan Melayu nih senang skit... diorang cuma terpecah dua jer.... bukan macam Melayu.... hehehe...

Sebab tue la gua nak bagitau lu... PAS Selangor dan Perak besar kemungkinan kecundang kalu dua daripada 3 bahagian orang Melayu nih tak undi PAS...... hehehehe...

Tapi... lain senarionyer kat Terengganu... Geng Rusila dengan konfidennyer berani mendabik dada banyak kali dah.... dalam beberapa statement diorang pon diorang tegaskan benda nih... diorang cakap dengan bangganya.... yang 100% undi orang Melayu di Terengganu akan pasti dapat kat PAS Terengganu....dan orang Melayu di Terengganu semuanya menyokong PAS Terengganu....Dengan peratusan Melayu yang lebih dari 80% di Terengganu... Geng Rusila akan mendapat lebih dari 80% undi keseluruhannya... dan PAS Terengganu akan berjaya membentuk Kerajaan Negeri selepas PRU13...

Hebat.... Hebat calculation PAS Terengganu yang dikuasai oleh Geng Rusila nih... yer la... pasai aper semua orang Melayu kat Terengganu akan menyokong PAS Terengganu... aderlah disebabkan agenda Kerajaan Perpaduan yang dipelopori oleh Geng Rusila dan PAS Terengganu... Pengundi Melayu yang selama ini mengundi UMNO/BN mesti akan mengubah undi mereka kepada PAS Terengganu...

Pasai tue la PAS Terengganu kekal menjadi parti dominan di Terengganu... pasai tue la PAS Terengganu akan menjadi contoh kepada PAS negeri lain... Kekalahan 2 penggal PAS Terengganu selepas memerintah cuma selama 1 penggal hanyalah kesalahan teknik mainan SPR sahaja... semuanya pasai pengundi hantu... yer la... kalu PAS Terengganu kalah pon selama nih.. semua undi Majoriti yang UMNO/BN dapat hanyalah datangnyer 100% dari pengundi hantu... sebab pengundi Melayu di Terengganu dari dulu lagi memang mengundi hanya Parti PAS sahaja.....

Hahahaha.... lawak la Geng Rusila nih....

Ops... nak tambah skit... berapa nisbah penyokong UG yang ader dalam Majlis Syura Ulama PAS berbanding penentang UG.... hehehe... korang siasat la.... dari situ kalu lu dah dapat tau berapa bilangannyer... (total ahli Majlis Syura Ulama PAS la nih kalu tak silap gua 14 orang... sori la kalu silap kira sebab kalu ikut perlembagaan PAS... ahli dier sepatutnya tidak boleh lebih dari 17 orang) ... jadik... mesti boleh baca aper kesudahan ngan Nasharuddin Mat Isa..... hehehehe

8 comments:

  1. Geng Rusila ka.. Geng Rusia bro...

    PAS Ganu... kecoh jer lebih, dapat Terengganu satu penggal pun tak terjaga... lagi ada hati mau tawan Terengganu..

    Dalam Parti PAS... Geng Rusila yang paling bangang dan syok sendiri...

    ReplyDelete
  2. c++,

    harap2 tak jadi sejarah (pasT), ha ha ha.

    ReplyDelete
  3. http://sentiasa.blogspot.comAugust 29, 2012 at 11:35 AM

    jmput mai rumah 1hb sept. 1200 - 430ptg ada knduri skit- m/cahaya

    ReplyDelete
  4. Bro,ko selalu kritik puak UG dan RUSILA..adakah anda dari golongan ERDOGANS yg sering disebut blogger2 UMNO?

    ReplyDelete
  5. Bhai Isa...

    Hahaha... nak buat camana.. dah idola diorang camtue... hahahaha

    Bhai Hussin,

    Hahaha... sejarah akan berulang la bhai.... hahaha..

    Bhai M/Cahaya...

    InsyaAllah.. dekat jer rumah lu nih...

    Bhai Zack...

    ERDOGAN tue aper aaa... gua tak belah mana-mana... yang betul waima dari UMNO sekali pon gua akan kata betul... yang salah waima dari PAS sekalipon akan gua kata salah... Gua bukan kaki bodek dan ampu.. Gua tak terikat ngan wala' yang tak bertempat...

    ReplyDelete
  6. tak de lah aku pelik..puak UG lah,Puak Rusila lah,Puak Anwarinas lah,Puak Erdogans lah,tak masuk lagi syiah dgn wahabie..konpius plak aku dgn PAS ni.

    ReplyDelete
  7. Nak tau tak siapa yang letakkan label label itu..... puak UG telah menfatwakan adanya Erdogan, Parasit, Anwaris, Syiah serta lain lain dan perkenalkan wala' membabi buta kepada kalangan puak Rusila serta budaya cacian kpd org menolak mereka sekalipun telah diputuskan keputusan dlm muktamar.

    ReplyDelete
  8. Bhai Zack...

    Sebenarnya PAS nih cuma ader satu jer puak... Puak yang ok.. puak yang asal... cuma la nih ader puak-puak yang cuba nak bekerjasama dengan UMNO... jadi biler puak ini disekat agenda dier.. maka keluar la caci maki dan statement serta terminologi macam-macam dari diorang.... hahaha

    Bhai Ahmad...

    Betul tue... lu dah jawab soklan Zack tue...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja