Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 August 2012

Politik Berbuka Puasa

Bhai... lu tau dak skrang sudah jadi trend di mana-mana yang berbuka puasa jadi agenda politik... Gua tak kisah la belah mana pon yang buat... tak kira la BN ker.. PR ker... samer jer... sudah jadi macam politik dah buka puasa...... mmmm ... dah jadi macam mempermainkan majlis berbuka puasa yang digalakkan tue dalam Ramadhan kali nih...

Aper nak jadi lar... nampak sangat la macam ader agenda ... kalu tersembunyi takper la.. ini agenda terpampang depan mata... cheyy... nampak sangat la tak ikhlas nak anjurkan majlis berbuka puasa...

Anak yatim jadi mangsa.... Orang fakir jadi mangsa... Orang miskin jadi mangsa.... malah sampai ader yang buat majlis berbuka puasa beragenda politik sambil menjemput warga asing..... wei.. warga asing nih dah dapat IC ker.... mungkin warga asing nih akan mengundi dalam PRU13 ....

Lu ingat boleh dapat pahala ker buat majlis berbuka puasa yang nampak terang-terang beragenda memancing undi.... wei... kalu tak ikhlas.... silap-silap dapat murka dari Allah Taala lar.... hampeh punya worang.... siot jer...

3 comments:

  1. err hehehe..Bro..off topic skit..Bro nak bro buat satu artikel tentang satu tabiat Melayu Umno leh tak?

    iaitu budaya menunduk dan mencium tangan orang2 ATASAN..wa benci betul lah warisan budaya ni..ini warisan pada zaman dimana orang2 melayu sangat memuja dan menghormati bangsa arab di tanah melayu pada zaman dahulu..benda ni pernah dikritik hebat dahulu tapi cumanya budaya ni just beralih kepada bangsa melayu balik..apa kejadahnya melampau2 hormatnya tu? ke nak bodek tahap pencacai?apapun aku sangat benci dgn budaya tunduk melampau dan cium tangan ni..GELI DOWH!

    ReplyDelete
  2. Assalam bro.
    Memang betul apa yang lu kata tu.Hampir setiap hari gua dpt undangan utk berbuka dari VVIP yang konon nya meraikan anak2 yatim tapi gua tak hadhir kerana gua pasti ada yang tak kena dengan cara anak2 yatim diperkudakan untuk kepentingan politik mereka.

    Ada lebih baik gua tak pegi dari merosakan majlis orang nanti.Setakat ini gua cuma hadhir majlis bbuka Tun Faisal/UMB dan DS Sharizat yang gua tak ada komplen.

    Majlis lain gua cuma baca dan lihat melalui apa yg dipaparkan maya saja.Kalau lu tanya gua secara iklasnya...banyak yang tak kena.

    ReplyDelete
  3. Bhai Zack...

    Tekper off-topic... takder hal... yang itu lu nak kupas ker gua nak kupas... tentang budaya cium tangan tue... Kalu gua nak kupas.. kena tunggu episod gua ngan gereja tue solosai... hahaha

    Bhai APA..

    Tue la pasai... makin hari kat sana sini makin bercambah benda-benda menunjuk-nunjuk nih... aper la diorang nih... nak tunjuk baik ker mender... yang jadi mangsa aderlah orang yang kurang berkemampuan... kesian betul lar...

    Gua stuju komen lu tue... ngarut jer depa nih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja