Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 August 2012

Cerdik Tidak Boleh Diikut...

Bhai.... Kalu puak-puak gerombolan UMNO/BN berperangai cerdik tidak boleh diikut... Bodoh tidak boleh diajar... Gua tak berapa heran sangat.... Sebab itu dah jadi trademark diorang... Dulu, Kini dan Selamanya... Hahaha...

Tapi.. Biler sikap yang sama gak berlaku dalam Pakatan Rakyat ... Mmm ... Gua tak tau nak kata aper lagie....

Ini pada gua aderlah masalah genetik... Maybe sebab dah lama terasuh dengan minda sebegini... Sampaikan dah tabley nak membuka minda tue.. Semua dah jadi macam robot... Tiada sikap kritis dan analitik... semacam langsung tidak mahu menggunakan akal sendiri...

Tapi.. Gua rasa aaa ader kemungkinan ianya disebabkan oleh didikan... Kalu dah didikan cuma hanya setakat mendengar dan mengutip... tapi tidak diajar membuat kajian... Itulah masalahnyer...

Kalu guru yang mengajar terkhilaf... Ataupun ader agenda sendiri... Langsung tidak dipedulikan... Sebab para pelajar cuma mendengar dan mengutip sajer... Menerima sajer bulat -bulat... Takder penyelidikan... Malah sampaikan bertanya kepada guru pon takut....

Sindrom ini kalu dibiarkan berterusan.. Bakal menyebabkan Pakatan Rakyat kekal menjadi pembangkang tegar di Malaysia.... Hahaha... Bak kata orang Negeri Sembilan .... "tak dapek den nak nolong" .... Hahahha

4 comments:

  1. Salam C++
    Saper yang miker kenen nih? Ader lagi ke kerajaang perpaduang nih?

    ReplyDelete
  2. tak dapek den nak nolong

    memang ni penyakit umno yg dah makin merasuk puak2 pakatan
    brading longkang yg dah macam tak ada beza antara bn vs pakatan

    apa tok2 guru depa buat? ada tok2 guru depa kesah penyakit ni?
    depa hanya bertaqlid utk jatuhkan umno dulu
    lain2 isu kira halal la janji umno tumbang

    mungkin tok2 guru depa sibuk siang malam bertasbih bertahmid dipentas politik
    sampai terbiar anak anak semaian depa yg makin membusuk ni

    ReplyDelete
  3. bhai c++.

    bukan apa, depa dok bimbang hilang jawatan. parti kalah tak apa, ruang perpaduang ada. pihak belah sana sedang menunggu menyambut salam peraduang. itu pung kalau pihak belah sana menang cukup makan. kalau menang kuat, tersengeh2 laa, hidung tak mancung pipi tersorong2.

    depa tak leh ubah ikut cita rasa dari kalangan yang dilihat menggugat kedudukan depa. depa buat tak apa. contoh, kerajaan perpaduang. amanat haji hadi entah kemana, hadarah islamiah hj hadi entah kemana. tup2 timbul 'melayu-islam', 'islam-melayu'.

    dalam sejarah islam tak pernah dengar pun istilah 'arab-islam, islam-arab; parsi-islam, islam-parsi', india-islam, islam-india...

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  4. DeeDee Yong...

    Gua rasa Yong dah boleh teka dah... hahaha..

    Bhai Taufik...

    Tue la pasai... sampaikan sahsiah dan akhlak pon kureng ditekankan kat anak murid... tue yang jadi masalah tue..

    Bhai Hussin...

    Stuju.. gua stuju ngan pandangan lu.. memang pon sebijik feel diorang macam tue...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja