Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 August 2012

Sudahlah Samseng, Takabbur Pulak...

Pergh... bhai... tak sangka gua... hahahaha... geng-geng berkopiah, berserban dan "kunun"nya kaki tazkirah nih makin hari makin panas.... hahaha... yer la.. semenjak gua dedahkan sikap sebenar diorang nih... sikap diorang yang kureng sahsiah, akhlak dan adab kelaku... makin meroyan diorang nih... hahaha..

Dulu... diorang setakat samseng jer... ala.. setakat samseng kampung dusun jer... samseng kalu geng diorang ramai... cher kalu sengsorang... mau kecut telur... hahaha.... lu bayangkan lar.... 100 orang kerumun 3 orang... aper cer macam tue... hahaha... kire Feri "Pulau Undan" lar... hahahaha

La nih... sudahlah samseng..... takabbur pulak ... hebat... hebat.... hahahaha

Gua bukan takmo takut nak komen kat blog diorang... tapi rasanyer tak perlu dah kot... sebab setiap kali gua bagi nasihat suruh pi belajar ngaji balik... diorang cemuhkan... itular... rasa ilmu dunia dan akhirat dah banyak dah tue.. hasil dari kelas tazkirah bos depa kot... hahahaha....

Susah bhai... setakat samseng tue.. boleh lagi dinasihatkan... biasanyer orang samseng .. biler dah kena belasah oleh orang lain.. baru dier insaf.. tapi.. kalu orang takabbur nih.... pergh... payah bhai nak insaf... hahahaha

Anyway... syiok nyakat diorang nih... hahahaha....

11 comments:

  1. tak payah buang masa dok layan depa. depa sedang meninjau sejauh mana musuh depa memiliki maklumat berkenaan topik yang diutarakan. depa sangat memerlukan komen dengan harapan komen2 dapat membantu depa mengemaskini bank maklumat depa. justeru penulisan mereka tidak jelas dan tidak disokong dengan fakta. maki hamun adalah cara untuk menutup kelemahan diri...

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  2. Bhai Hussin...

    Betul tue... gua takkan mudah-mudah nak kasi info kat diorang.. hahaha... diorang nak info cari sendiri la... hahahaha

    Tak tau la... lagi nasihat.... lagi makin merapu... diorang rasa ilmu sudah cukup tinggi la tue... hasil tazkirah dan tarbiah... hahahaha

    Biaq pi kat depa...

    ReplyDelete
  3. Bro, nak tanya sikit. Apa beza ilmu dunia dan ilmu akhirat?

    Kalau kita tuntut ilmu dunia kerana Allah tak dapat apa2 pahala ke? Siapa pulak yang bagi kepandaian akal manusia berfikir untuk mencipta dan mendalami ilmu dunia tu?

    Kalau setakat hafal ilmu feqah tapi tak reti nak mentadbir itu yang menjadi masalah... sebab dia orang cuma HAFAL macam HAFAL nak lulus periksa tapi hakikatnya BANGANG serupa umno jugak.

    Serupa jugak hafal quran tapi tak amal apa yang ada dalam quran sebab tak reti.Cuma HAFAL je...

    Gua prefer jika pas lahirkan genius agama. Hafal quran, faham apa yang dihafal serta praktikkan apa yang Allah tuntut.

    Gua ada belajar sikit-sikit dan tok guru gua ada menyatakan bahawa majoriti umat Islam bersyahadah, bersolat, berpuasa, berzakat dan pergi haji tapi mereka tak tau kenapa mereka kena buat semua tu.

    Mereka buat hanya kerana ikutan dan budaya. Kalau tak buat tak Islam. Tapi kenapa Islam tuntut buat semua tu mereka tak reti nak jawab.

    Hablun minallah hablun minannas. Makna yang gua faham cantik di sisi Allah dan cantik si sisi manusia.

    Puak-puak tu gua nampak cantik di sisi Allah tapi di sisi manusia nampak bangang terlampau serupa umno jugak.

    Betul ke apa yang gua cakap ni? Gua pun ilmu tak lah tinggi mana beb sebab gua tak sekolah pondok. Sekadar mencari pencerahan je.

    ReplyDelete
  4. Bhai Waris...

    Firstly.. takut gak gua ngan soklan lu tue... berat oooo... itu sumer berkait dengan ilmu hakikat dan ilmu makrifat... huh...

    Sebenarnya .. kiter nih ramai yang baca Al Quran hari-hari... sedap tarannum dier.. bacaan dan lagu yang chanteq... tapi... isi dan tafsir.. kureng... malah kiter kureng amalkan aper yang ader dalam Al Quran tue..

    Tak kira la yang berlilit serban dier ka.. atau yang pakai kopiah jer... samer jer...

    Selagi mana kiter tak kenal siapa kiter... aper tujuan kiter dihidupkan.. aper perakhiran kiter.. aper kaitan manusia lain dengan kiter... selagi itu lah kiter akan banyak mengarutnyer..

    Satu benda lagi... kiter nih biasa tengok orang ikut luaran... fizikal... comot.. kotor.. rambut panjang... rugged... tapi kiter tak pernah tau hati budi... bersih ker idak...

    Kadang-kadang tue.. yang selebet dan ranggi tue lagi zuhud daripada yang smart bergaya berjubah berserban.... lagi bersih hatinyer..

    Kalu nak tau orang yang dalam ilmu akhiratnyer... biasanyer kalu orang nasihat something berkaitan dengan Allah Taala... dier akan ikut tanpa banyak songel... itu jer...

    Wei bhai.. Gua dulu skolah Missionary St Micheal lar... hahaha

    p/s: hari nih GU dan EU ader sikit untung dalam 40 pips ... hehehe

    ReplyDelete
  5. Hehehe... gua dah untung 50% ++ tapi masih ada floating. Tunggu dia konar je.

    Kalau esok konar 50 pip++ maka anak bulan akan jelas kelihatan. Lusa RAYA!!!!

    ReplyDelete
  6. Bhai Waris...

    Pergh... 50 pips tue... satu pair ker dua pair... hahaha...

    Gua pon ader floating skit nih... maybe esok ader reversal... hehehe

    ReplyDelete
  7. Rasa nya dah puas menyakat kat laman FZT tu..cukup dan tak mau layan lagi dah.... mangkok mangkok tu memang betul lah bongkak tak ketahuan hala. Rasanya ilmu taklah hebat macamana pun, cuma menguji sikit sikit intelligence mereka itu.

    ReplyDelete
  8. 6 pair bro... EU, GU, AU, UChf, UCad, UJ. Gua trade guna EA cantek punya dah 6 bulan acc steady je walaupun kadang2 jantung letak atas meja... hehehe

    Bagi email lu. Nanti gua hantar setting

    ReplyDelete
  9. Bhai Ahmad...

    Hahaha.. kekadang tue gua kesian kat diorang... diorang nih tak tau yang diorang nih bermasalah... kesian... Aper-aper pon syok tengok lu kasi diorang berpikir skit... cari jawapan atas soklan lu kat diorang.... hahaha

    ReplyDelete
  10. Bhai Waris...

    Pergh.. enam pair tue... penat ooo nak tengok... oooo.. pakai EA ker... hahaha.... gua pakai manual trade jer... folo MACD, Fibo, Stochastic dan Dolly V13 jer...

    emekl gua cipantapirtenuk [at] gmx . com

    ReplyDelete
  11. jenguk fzt, nak tahu pula yang dibebelkan. betul lah apa yang disebutkan di atas, depa bukan tahu semua maklumat. contoh saya petik:

    "taskforce 2010 ditubuhkan tahun 2010 tahun pak lah bukan jadi pm, apa lagi selepas ini nak dikelentong."

    depa cuba nafikan pertemuan dalam gelap lalu dijaja tf2010 ditubuhkan pada tahun 2010. sedangkan paklah lah orang yang menubuhkannya! kantoi... jadi bolehlah dirumuskan bahawa ftz wujud demi membersihkan puak2 mereka bagi mencapai agenda muktamar pemilihan 2013. tp pas adalah orang pertama yang diserang, heh heh heh.

    untuk menutup fungsi sebenar ftz maka disentuhlah berbagai topik/isu. dikritiknya grup royalti bukannya najib kerana mahu tubuhkan panel royalti. begitulah cerdiknya depa...

    setuju sangat dengan komen waris di atas bab menuntut ilmu...

    wallahu'alam

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja