Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 August 2012

Mengamuk Lagi Lar...

Hahaha... Lepas nih kiter semua ader chan la nak tengok puak-puak UG mengamuk lagi lar.. Mesti mengamuk sakan punya ... Mesti akan salahkan PAS Reform... Hahaha

Kalu korang sumer nak tau lar... Sebenornyer UMNO bukanlah satu-satu parti perkauman Melayu yang ader dalam Malaysia nih... UMNO walaupun dier nampak sempit perkauman dier... Tapi... Dier bagi chan gak cina macam Ridhuan Tee dan mamak macam si Merican ker Naina ker join UMNO..

Once dah join UMNO... Diorang nih akan jadi lebih Melayu daripada orang Melayu.... Hahahaha

Tapi sebenornya PAS pun kuat perkauman Melayu nyer.. Malah PAS Terengganu (Geng Rusila) lagi karat perkaumannyer... Pada mereka Melayu lagi utama... Hahaha... Pasai itu lar diorang pon ader pandang serong kat muslim lain yang bukan Melayu... Hahahaha..

Pasai tue la... Yang paling kuat mempertahankan ketuanan Melayu dan kesultanan nih memang datang dari puak-puak ini... Dan diorang nih langsung tak mahu terima perubahan kearah kebaikan... Taksub mendewa... Hahaha... Nak buat camana... Diorang dulu mengaji kitab yang katakan bahawa Allah turunkan manusia ke bumi ini untuk menjadi raja-raja... Hahahaha

Bukannyer Allah turunkan manusia ke muka bumi ini untuk menjadi Khalifah.... Hahaha... Raja dan Khalifah ader banyak bezanyer... Tapi yer la.. Puak-puak pentaksub nih mana tau nak bezakan... Sebab itulah diorang rasa perlu PAS bergabung dengan UMNO atas dasar ketuanan Melayu...

Tak percaya... Tanya lar Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa, Hadi Awang, Azizan Razak, Harun Din dan ramai lagi... Hahahaha

P/S .... Mesti ader yang kata gua buat fitnah dalam bulan posa nih... Hahaha... Sebelum nak tuduh gua... Cuba tanya Hadi Awang dulu... Betul dak aper yang gua cakapkan nih... Mesti dier kata tak betul... Tapi banyak tindakan dier menceritakan sebaliknyer.... Hahahaha

6 comments:

  1. tapi,aku tak berapa bersetuju dgn kau..kalau pun ada ahli pas yang lebih kemelayuan dari umno dan menjalankan pergerakkan untuk bersatu dengan umno bukankah itu langkah yang baik?

    Adakah bro berpegang kepada superiority pas dan ego?maaf bro..cara pemikiran sebegini terlampau sombong dan menyebabkan perpecahan umat melayu semakin besar dan tak akan pernah pulih..ingat bro..nak kuatkan diri..kena kuatkan majority dulu..kalau majority pun berterabur..macamana nak buat another step?

    Kita jangan terlalu mengambil kira pandangan minoriti terhadap kita..kuatkan dahulu majority..Korang Pas terlampau memikirkan pendapat minoriti..lihat dalam Pas sendiri ada macam2 anasir..geng anwarinas lah,apa lah..ini pendapat aku bro..Aku nak Bangsa melayu ni bersatu..kalau bersatu..setakat nak buat hudud tu..jeling mata je.

    ReplyDelete
  2. Bhai Zack...

    Gua takder hal pon samer ader orang nak bersetuju ataupon tak bersetuju... yer la.. semua orang ader pandangan sendiri...

    Cuma aper yang gua rujukkan dalam artikel tue aderlah... mengenai masalah keMelayuan melampau yang tidak selari dengan konsep Malaysia dan Islam...

    Sampaikan... kalu yang bukan Melayu atau Bukan Islam tue.. walaupun sama-sama dalam satu negara .. diorang nih sanggup menggelarkan sebagai Kafir Harbi la dan sebagainyer..

    Malah sikap Ultra Melayu nih kalu okeh takper... tapi masalahnyer tak okeh... banyak yang bangang ...

    Susah...

    Lagi satu bhai.... bangsa Melayu nih terkenal ngan sikap PHD... (sori Yong)... jadi... inilah racun sebenar yang pada gua paling bahaya kalu Melayu bersatu... sebab sesama Melayu nanti diorang akan buat PHD..

    Lagi satu... puak-puak nih lebih mengutamakan Melayu dari Islam... dan ini satu penyakit gak...

    Hahaha... aper yang gua melalut nih... hahaha

    ReplyDelete
  3. Aku paham Bro,dekat Malaysia ni kita ada 3 problem.

    1)golongan Ultranasionalis

    2)golongan radikal Agama

    3)golongan liberalisme

    Macam kebetulan kan?ngam2 ada 3..itulah biang permasalahannya..yang berselindung diatas Nama parti yg berlainan.

    Aku lebih tekankan "balance" diantara ketiga2 Fahaman ni agar menjadi suatu fahaman yang sederhana..Malangnya sangat sukar..seperti cuba mengabungkan sunni,syiah dan wahabie.

    ReplyDelete
  4. standard rusila:

    sua stopa ali kata Pas sedang memantau perkembangan seterusnya apa yang akan dilakukan Nasharuddin."

    sampai bila nak pantau pun tak tahu. almaklumlah satu kapal...

    ketua dppp nasarudin tantawi pula menyeru nasha supaya insaf dengan apa dilakukan kerana ia boleh merugikan parti dan menggembirakan musuh.

    dia cadang ap bachok harus tampil berbincang jika terdapat apa-apa yang tidak disetujuinya.

    sayang sungguh pemuda pada nasha sehingga tak nampak keburukan hasha terhadap pas...

    nak buar camno...

    ReplyDelete
  5. Bhai Zack...

    Hahaha.... Threesome tue... hahahaha...

    Bhai Hussin...

    Tue la pasai... bukan sekali dah penyakit nih... dah berkali-kali... tapi macam tue la... kiter perhatikan.. kiter perhatikan...

    Susah... kalu pegangan UG tersemat dalam hati...

    ReplyDelete
  6. 'siapa yang berjuang di atas dasar assobiyah bukan dari kalangan ku' hadis.

    bab bersatu ni, nabi saw serta para sahabat ra tidak berjaya satukan umat arab. sampai ke hari ini umat arab berpecah belah sehingga bunuh membunuh.

    di bawah panji2 islam penyatuan pelbagai puak dan bangsa berjaya disatukan.

    kenapakah penyatuan melayu begitu ketara dimainkan sekarang? ia merujuk kepada kuasa. umno tak sanggup hilang kuasa yang telah dipegangnya sejak merdeka. kenapa umno, yang berada ditampuk kuasa ketepikan penyatuan ini? kerana dia mendapat sokongan majoriti orang2 melayu. kenapa melayu masih ditakuk lama malah hilang 'ketuanan' di bawah umno?

    modal2 btn tidak payahlah dibawa masuk ke sini.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja