Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 August 2012

Bila ATM Mula Berpolitik

Bhai... selama nih ... gua dan ramai lagi cukup respek sama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pasai diorang tak berpihak bilamana ianya berkaitan dengan isu politik di Malaysia nih... Malah selama nih mereka mengambil sikap berkecuali... seperti yang sepatutnya....

Memang patut pun Angkatan Tentera Malaysia mengambil sikap berkecuali... sebab sebagai satu cabang perlaksanaan kuasa yang menjadi benteng utama negara... sewajarnya mereka tidak berpihak.. dan mengambil sikap berkecuali..  Ini adalah asas kepada pembentukan mana-mana angkatan tentera .... sebab Tentera adalah dibawah kuasa Yang Dipertuan Agong...

Jadi... Jika Yang Dipertuan Agong tidak boleh berpihak... begitu jugalah Angkatan Tentera Malaysia.... tapi tak tau la pulak sekarang nih Yang Dipertuan Agong sudah mula berpihak...sudah mula tidak berkecuali... sudah nampak condong kepada satu arah caturan politik... Benda macam nih bukan lagi pelik di Malaysia... sebab... dalam banyak kes.... ader pihak telah menggenggam telur ...... (ini metafora)

Bila Angkatan Tentera Malaysia telah mengambil sikap tidak mahu menyertai sambutan Kemerdekaan yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Selangor, secara otomatiknya... gua nampak bahawa Angkatan Tentera Malaysia kini telah berpihak.. kini telah tidak lagi berkecuali...

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sudah tidak dapat membezakan antara isu politik dan isu kenegaraan... Malah ATM telah terbawa-bawa sentimen politik dalam urusan negara.... Ini adalah satu perkara dan tindakan yang tidak rasional.. dan ianya amat memalukan...

Bukan sahaja memalukan anggota yang masih berkhidmat, akan tetapi juga bekas anggota yang telah tamat perkhidmatan... Bagi yang masih bersetia dengan slogan ATM iaitu bersetia kepada Raja dan Negara, maka sewajarnya tindakan memulaukan sambutan Kemerdekaan anjuran Kerajaan Negeri Selangor aderlah tidak sopan dan menyalahi tatacara perkhidmatan......

Tindakan ATM mula berpolitik ini perlu dicela.. dan para pegawai atasan ATM disarankan untuk membuat permohonan maaf kepada semua anggota, bekas anggota dan rakyat Malaysia umumnya,.

Sila rujuk di SINI.

3 comments:

  1. ini perkara serius,nanti aku cuba bawakan perkara ni kepada komuniti pertahanan soal ni.

    Maybe ATM lebih tumpukan kepada sambutan peringkat Nasional berbanding peringkat negeri..tak apa chil out dulu.

    ReplyDelete
  2. Bhai Zack...

    Amacam... ader feedback tak? Gua masih lagi tak bersetuju ngan tindakan ATM boikot sambutan kemerdekaan kat Selangor tue...

    ATM wajar tidak berpihak...

    Panglima ATM perlu memohon maaf secara terbuka kepada semua warga ATM, bekas warga ATM dan rakyat Malaysia...

    ReplyDelete
  3. Panglima tentera yang perut buncit tu memang pun..
    Kami dalam tentera semua dah tau...
    Dulu kaki tonggang...
    Masa pangkat biasa dulu kaki betina...
    Sekarang kaki membodek pulak.....

    Siapa yang tak kanal satu2nya panglima ATM yang perut buncit tu....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja