Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 August 2012

Marah Betul

Bhai... Semalam... Berduyun-duyun panggilan tepon gua dapat... SMS lu jangdn citer la... Tak larat nak layan... Semuanyer penuh ngan nada marah... Marah kat gua pasai gua citer tentang Harun Taib...

Bhai.... gua tak memandang rendah ilmu agama yang Harun Taib tue ader... Even ilmu agama yang Hadi Awang dan Nik Aziz ader pon gua tak pandang rendah... Bab itu gua respek... Tapi biler bab maslahat umum, bab strategi politik, bab public relation... Yang itu yang gua pertikaikan...

Macam dalam kes Nasharuddin Mat Isa... Isunya pada gua bukan pasai dier bergambar dengan Najib Razak... Gua tak hal pon kalu bab tue.. Even kalu dier nak bergambar dengan DEWA kat Malaysia atau kat Arab Saudi tue pon gua takder hal...

Cuma... Cuma jangan ikut perangai DEWA ... Sebab perangai DEWA nih biasanyer macam cilanat... Bukan tak ader DEWA yang cuba untuk tidak memprojekkan dirinya menjadi DEWA... Tapi bilangannyer aderlah kecil... Atau kiter boleh klasifikasikan sebagai kes terpencil... Hahahaha

Bhai... Orang macam Nasharuddin Mat Isa nih... Biler dalam muktamar... Tambah lagi biler ader pemilihan... Diorang akan bawak watak lain... Tapi dalam masa lain... Dier bawak watak lain... Kat Muktamar.. Dierlah yang kuat menyokong tahalluf siyasi... Tapi sebenarnya itu semua lakonan semata-mata... Cuma untuk dapat perhatian dan sokongan para perwakilan... Masalahnyer ramai perwakilan nih kalu bab fekah nombor satu.. Tapi bilee kena bab siasah... Hancusss...

Sebab itu la dah lebih 50 tahun PAS asyik kena main dan kena kencing dek UMNO... Sebab ramai sangat pimpinan yang lembab pemikiran diorang kalu dalam bab siasah nih... Memang fail kalu bab pentadbiran negeri... Yer la... Diorang lebih tekankan kepada konsep wala' dan thiqah sampaikan takder langsung ahli yang berani nak menegur kalu pimpinan buat salah dalam mentadbir ...

Sebab itu lar biler bab pentadbiran siasah nih.. PAS memang hancur... Balik citer pasai peluang PAS kat Terengganu... Skrang nih rata-rata ingo yang gua dapat... PAS Terengganu macam tak mo bekerjasama ngan PKR dan DAP... Malah dalam bab penbahagian kerusi untuk PRU13... PAS Terengganu khabarnya siap kutuk PKR bahawa PKR tak perlulah nak letakkan calon di Terengganu pasai PKR tak kuat langsung...

Walhal... Kalu lah takder orang PKR, DAP dan yang atas pagar undi calon PAS itu hari... Diorang ingat Calon PAS boleh menang macam tue jer... Hahaha..

Yer la... PAS Terengganu nih terlebih konfiden... Takabbur... Hahaha... Takper... Kiter biarkan diorang takabbur terus macam nih... Diorang nih berlakon jer nak dapatkan sokongan lu orang sumer.. Walhal in realiti diorang kaa diorang tak maukan bantuan lu orang... Diorang kata cukip la undi orang Melayu untuk buat diorang menang...

Iniler sebenarnya sikap diorang PAS Terengganu... Kat depan cakap PAS For All... Tapi kat belakang... Diorang dah jadi sebijik macam UMNO... Memang patut pon diorang gunakan slogan PAS GANTI UMNO.... Hahaha

Aper pon.... Yang pasti.. Artikel hia semalam sudah sampai dalam perhatian ramai pimpinan PAS Terengganu... Bagooshla... Senang skit nak terdedahnyer puak-puak UG yang jadi pokke la nih...

3 comments:

  1. Hahaha... biar pas kalah pilihanraya asal Islam menang... Ntah bila Islam menang kat malaysia ni aku pon tak tau.

    Yang aku nampak asyik kalah je...

    Mengamalkan Islam kat beijing lagi bebas berbanding kat malaysia.

    ReplyDelete
  2. Nasib baik lu jolok sarang tebuan pakai complete mask dengan overall superman. Mereka nak sengat tak boleh tapi elok lu bakar saja sarang tebuan tuh...kita buat umpan mengail atau memancing. Anak tebuan ini kegemaran baung...ha..ha

    ReplyDelete
  3. Bhai Waris...

    Ayat skema tue ... dah lama dah gua dengar... dan memang sinonim ngan UG... hahaha ... pasai tue la kalah memanjang... macam mana nak buat hudud kalu asik kalah... hahaha

    Bhai Ahmad...

    Baung ngan toman suka la bhai anak tebuan nih.... hahaha...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja