Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 April 2019

Cerita Adib

Bhai/DeeDee semua...

Pertama sekali... gua tak layan provokasi.... Hahaha... pada gua provoasi tue kerja bebudak jer...  hahaha.... biarkan....  sama macam kes kalu malam-malam kiter dengar ader bunyi orang main guli ka... pindah perabut ka.... itu semua provokasi... lantak depa la....hahaha... gua takder hal....

Keduanya.... jin ader dimana-mana.... dan pada pendapat gua... Adib bukan hilang asbab jin ka... bunian ka.... dia asalnya tersilap jalan... tersesat... tapi lagi lama dier teruskan perjalanan ... lagi jauh dier sesat... dan dalam kepenatan tu... minda akan mengelirukan dier.... dengan air yang kurang ... dier akan penat.. dan penat boleh menyebabkan halusinasi...

Kalu mengikut hari dan ketahanan manusia....  kalu dier masih bersikap positif dan tak panik... gua rasa dier masih hidup... air dan makanan boleh dapat dalam hutan... kena bijak dan pantas tindakan..... maksima kita boleh bertahan tanpa makan tadi ada air adalah 21 hari... itupun dah jadi lemah sangat...

Apa pun kalu dier makan buah-buah hutan atau daun-daun kayu yang ada dalam hutan... dier boleh survive... tapi....

Tapi kalu dier ader cedera.... agak payah sikit la....

By the way... hasil dari gua pergi itu hari berdasarkan gerak hati dan bacaan-bacaan lain.... maaf cakap la... tak dapat bertemu dengan tanda-tanda seperti yang gua harapkan,.... dah dari pengalaman gua... Adib maybe dah termasuk dalam kawasan hutan yang lebih dalam menganjur ke Banjaran Titiwangsa malah melewati kawasan Cameron Highland....

Tapi pelik aaa.... takder orang asli yang terserempak dengan dia......

Apa pun... kita doakan ader miracle la..... mana tau dier dapat balik bulan posa ni.... InsyaAllah... teruskan berdoa...

24 comments:

  1. Acap la tuan.. bkn adib.

    ReplyDelete
  2. Bhai, jangan kompius kes Adib vs Acap...

    ReplyDelete
  3. Apa bhai melalut nii. Acap ke Adib?
    Adib dah ke alam lain tak buleh jumpa dah.
    Letih sangat kot. Rileks...

    ReplyDelete
  4. Bkn adib tuan tp acap..adib tu bomba yg kena pukul mati tu..

    ReplyDelete
  5. Adib dah meninggal la. Tggu kputusan rci. Apa daa

    ReplyDelete
  6. cop.....
    ni cerita Acap ke cerita Adib (bomba)?

    ReplyDelete
  7. Adib ke Acap,konfius gua..

    ReplyDelete
  8. Acap la... Jgn dok tambah provokasi dgn guna nama adib!

    ReplyDelete
  9. Bro, bukan Adib tp Acap.
    Awat hang ni, hal sebesar ni pun hang boleh silap.

    ReplyDelete
  10. Adib ni sapa pulak.. salah nama ni.

    ReplyDelete
  11. bossku nama yg hilang kat hutan ACAP bukan ADIB.....

    ReplyDelete
  12. Gua ingat Lu Cuntfius yg mana Acap yg mana Adib ni. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  13. Gua ingat Lu Cuntfius yg mana Acap yg mana Adib ni. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  14. Bro..yang hilang Acap,bukan Adib...

    ReplyDelete
  15. Dan bahwasanya ada beberapa orang laki-laki di antara manusia meminta perlindungan kepada beberapa laki-laki di antara jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan.

    Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya

    Tidak ada sesuatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; Dan barang siapa yang beriman kepada Allah, niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya.
    Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

    manusia hanya mampu meneka sana sini
    dan mengharap harap

    adib cerita lain
    إنا لله و إنا إليه راجعون

    ReplyDelete
  16. Adib - Bomba
    Acap - Runner sesat

    ReplyDelete
  17. Lama sangat hilangnya...nama orang pon dah lupa...acap la bro...bukan adib, adib bomba tu...

    ReplyDelete
  18. Acap tu ..bukan adib yang sesat kan?

    ReplyDelete
  19. Ko nie kurang minum air dh jadi halusinasi ke apa. Ko cari acap ke adib. Adib mana pulak yg hilang. Mabuk ketum ke. Acap yg hilang woii

    ReplyDelete
  20. Sejak C++ keGopeng lama tak timbul timbul, sunyi sepi, ingatkan sama macam Libang Libu panjat pokok tualang tak turun turun hilang ghaib, namun apapun Allah yang menentukan segala galaNya.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja