Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 April 2019

Baru Je Balik

Bhai/DeeDee semua...

Gua baru je balik dari menyelesaikan tugasan kat luar negara.... Lokasi.... arah timur...

Tugasan... menyelesaikan dan membersihkan sampah sarap negara..... terpaksa panggil gua balik buat kerja-kerja camnie... sebab diorang nak ianya dilakukan secara professional, bersih dan "senyap"...

Apa pun.... kalu ikutkan dah maleh nak buat benda ni... tapi yer la... kontrak sign sampai mati... huhuhu....

Malaysia??? Hahaha.... biarkan la mangkuk budak kecik dari selatan tu nak sembang ke apa ka.... dier bukan boleh buat apa pun...  abis kuat suruh geng dier bekap dier.... hahaha....

Babai...

10 comments:

  1. Prof baru je balik ye... modal lapuk nak jual rating ye...

    ReplyDelete
  2. Lama xde, ingat sambut hari tenuk sedunia..

    ReplyDelete
  3. sebab diorang nak ianya dilakukan secara professional, bersih dan "senyap"..

    bersih dari sudut kehendak bos
    belum tentu bersih dari sisi Allah
    dah rujuk pakar ugama ka ada dosa dak buat kerja macam ni

    apa cerita pi kawasan jin cari budak tu
    tak kan tak da cerita sikit pung

    Katakanlah: "Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam

    Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa

    ada bloger kata kita kena ikut quran
    kalau ikut quran saja macamana kita nak buat amal ibadat puasa ni
    mesti ada orang ynag tunjuk


    ada bloger bongok nak tunjuk pandai
    hanya berdasarkan terjemahan quran tanpa rujuk hadith Nabi

    apa kira pung jnagn lupa
    ketika dua orang malaikat mencatat amal perbuatannya, seorang duduk di sebelah kanan dan yang lain duduk di sebelah kiri.

    disana nanti jawaplah sendiri sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awas...

      betul tuan ada blogger mamak dan satu melayu tak mengaku Islam yg banyak hina agama Islam tapi taada tindakan dari jakim atau lain2 agensi.mereka bebas hina agama Islam.

      Delete
    2. Awas...

      betul tuan ada blogger mamak dan satu melayu tak mengaku Islam yg banyak hina agama Islam tapi taada tindakan dari jakim atau lain2 agensi.mereka bebas hina agama Islam.

      harap pihak berkuasa ambil tindakan sewajarnya.

      Delete
  4. Ingatkan baru balik dari Gua Tempughong!

    ReplyDelete
  5. Budak kecik itu telah berjangkit wabak dari datuknya dulu...quajag pulak lagi

    ReplyDelete
  6. cerita budak hilang
    itu hari jadi ka pi ngan grup b aman

    kontrak sign sampai mati

    kalau tak mati bila dah cukup tua abehlah

    manusia sibuk belakon dipentas dunia
    ikut perintah Allah atau iblis n geng
    samapi masa taula nasib masingmasing

    kerja yang kita buat selama ni
    bersih atau kotor

    ReplyDelete
  7. Sembang meletop2. Acap dh jumpa ka belum. Kejap nak cari acap kejap pegi timur. Mana satu ko nie. Hampeh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja