Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 April 2019

Kenapa IOI Untung Tapi FELDA Rugi?

Bhai/DeeDee semua...

IOI beli kilang pemprosesan minyak sawit menjadi produk akhir di Europe.

Jadi minyak kelapa sawit mentah dari ladang IOI tiada masalah sekatan untuk masuk ke Europe bagi kegunaan kilang IOI disana.

IOI tak beli hotel, tapi kilang.

Bijakkan IOI..... hahaha

8 comments:

  1. Kepala hotak Isa Samad dan bossku memang boleh buat batu cincin. Bijaksana dalam bidang kleptokrat harta benda dan kekayaan negara. Kalau mati mengejut Isa Samad dan bossku kita kena awet otak mereka berdua. Boleh jadi bahan kajian dan rujukan anak cucu cicit kita semua.

    ReplyDelete
  2. bayangkan jika bn dan Pasu bunga dpt jadi king maker menang pr14...lingkup malaysia dibuatnya.

    ReplyDelete
  3. pst - professor serba tauuuu

    ReplyDelete
  4. Ada juga yang bijak berniaga dan berpandangan jauh. Pemimpin macam ini jarang2 ada... kalau ada pun tak menonjolkan diri dan bukan ahli politik. Lantikan ahli politik yg bukan dalam bidangnya akan menyebabkan kerugian dan juga menimbulkan berbagai kesan sampingan. Ketua kopersi peneroka pun nk kena tampar dengan pengerusi Felda pasal hal2 felda... pasal tu felda rugi dan tiba2 berhutang pula...

    ReplyDelete
  5. Bnyk yg bodo dari yg reti guna otak... Smpai skang yg ramainy budak2 tak paham mana satu penyamun mana satu lebai jahat dgn lebai yg tak jahat..

    ReplyDelete
  6. Yg paling parah ialah penyamun dan penyangak dipuja. Yg cuba perbetulkan keadaan dicerca, oleh melayu beragama Islam dan lebai yg dah sekutu dgn mrk.

    ReplyDelete
  7. Dalam felda, TH dan GLC lain ramai lulusan akauntan tapi terpaksa ikut cakap orang politik yang biul. Tak ikut tak selamat

    ReplyDelete
  8. Salam, semasa Malaysia di bawah pimpinan Najib, Negara ini menjadi medan perang yang tak di isytiharkan dengan kehilangan dua buah pesawat, kematian saudara pemimpin korea utara dan kita berkrisis dengan korea utara dan sekarang di bawah pimpinan dr Mahathir perkara itu tidak berlaku lagi setakat ini cuma medan perang sekarang beralih ke Sri Langka, boleh ulas tak apa yang berlaku di Sri Langka

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja