Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 August 2012

Apa Itu Puak UG?

Bhai... nih gua nak singkap satu sejarah ... sejarah yang lama... berakar umbi sejak dari awal penubuhan PAS lagi... benda nih sebenarnya dah lama... cuma dari masa ke semasa ianya diperbaharui dengan iltizam dan semangat yang tinggi oleh pengamalnya yang semakin hari semakin ramai....

Mereka-mereka ini telah diindoktrinasikan dengan satu semangat... semangat keMelayuan... semangat ketuanan Melayu.... semangat bangsa.... dimana mereka menggunakan agama sebagai satu cover-up atas semangat keMelayuan dan ketuanan Melayu yang mereka amalkan dan bawa...

Pada asasnya ... sememangnya adalah baik untuk mengasimilasikan semangat Melayu... kerana pada asalnya.. tanah ini Tanah Melayu...  tapi...itulah dia... Melayu kekal sebagai Melayu... walaupun bergudang-gudang kitab dibaca dan dihafaz... hasilnya kekal macam tue jugak... tak berubah...


Mereka-mereka inilah yang pada asalnya telah berusaha mencari jalan untuk bekerjasama dengan UMNO .... sejak awal lagie... walaupun telah berkali-kali dipermainkan oleh UMNO... tapi mereka-mereka ini masih tak sedar diri... masih sanggup dipermainkan... masih sanggup diperdajalkan... asalkan Melayu bersatu... pada mereka ... jika Melayu bersatu .... semua masalah akan selesai... even isu Hudud pon boleh dilaksanakan.... Wei... gua nak ingatkan lu... kalu pon UMNO dan PAS bergabung bersama... UMNO akan pasti dan kekal pasti tidak akan menerima Hudud sebagai satu agenda nasional...

UMNO akan cari jalan untuk menggagalkan Hudud... Sebab... sejak dulu lagi... dan pastinya sampai biler-biler (melainkan dengan takdir dari Allah Taala) ... UMNO tidak akan bersedia untuk melaksanakan Hudud.... macam-macam la alasannyer yang akan diorang buat.... walaupun 99% kerusi parlimen dimenangi oleh UMNO dan PAS dalam satu kerjasama... UMNO tak akan ubah perlembaaan untuk jalankan Hudud...

Tapi.. puak-puak dalam PAS nih... puak-puak yang suka dan gemar bekerjasama dengan UMNO atas dasar keMelayuan .. pastinya tidak akan mampu untuk memaksa UMNO mengubah dasar perlembagaan untuk Hudud...  Puak-puak ini setelah dipermainkan oleh UMNO... akan bertindak berpisah dari UMNO... tapi untuk jangkamasa yang sementara.... selang beberapa tahun... akan ader balik usaha mereka ini untuk bekerjasama dengan UMNO atas dasar Melayu-Melayu.....

Lanchow la..... Benda bodoh macam nih .... orang biasa pon dah boleh baca... tapi biler orang biasa bising dan kecoh .... puak-puak dalam PAS nih akan mengamuk.. akan marah.. dan akan mencaci maki orang-orang biasa nih... alasan yang puak-puak dalam PAS nih akan bagi aderlah seperti "itu lar tak mau pi kelas pentarbiahan" .... sikit-sikit bawah hujah agama la konon... yang suruh bersatu padu...

Tapi puak-puak dalam PAS nih sebenarnya memang bangang.... walaupun bergudang-gudang kitab dibaca dan dihafaz... tapi... masih lagi buta hati... buta makrifat.. dan buta hakikat..... sampaikan senang sangat diperdayakan oleh UMNO atas dasar kerjasama.... Mereka ini sanggup mengambil tindakan untuk mengasingkan PAS menjadi bersendirian... jika ahli PAS lain tidak mahukan berkerjasama dengan UMNO....

Hari-hari mereka ini pong pang pong pang bercerita pasai Hudud... tapi langsung takder usaha untuk menjadikan ianya kenyataan... alasan diorang... hanya dengan bekerjasama dengan UMNO sahaja Hudud dapat dilaksanakan.... sedangkan pada hakikat..UMNO tidak akan mahu jalankan Hudud.... Sedangkan parti lain (DAP dan PKR) mungkin boleh dibentuk dan diusahakan agar dapat menjalankan Hudud secara berperingkat.....

Tapi itu lar.... PAS ... susah nak cakap banyak kalu lu bukan Ulama.... hahaha.... .... dan mereka-mereka inilah puak UG... geng Kerajaan Perpaduan... walau macam mana dicantas pon... tetap akan tumbuh... pelik... nak kena cari racun Round-Up kot.... hahaha....

Jadi... kalu lu paham isu nih... lu tau ... kat mana punca masalah.....

10 comments:

  1. Kah3,ini kembali kepada cadangan aku yg selalu aku utarakan bro.

    Selagi sentimen kepartian masih menebal.kita akan terus paranoid dan hipokrit.

    Aku mencadangkan Parti2 politik ini dimansuhkan kerana hanyalah itu cara terbaik untuk bersatu dan menghilangkan terus fahaman idelogi kepartian dan sebarang syak wasangka yang membarah.

    Aku tetap berpegang hanya perpaduan yang boleh menyelesaikan masalah berbangkit ini..selagi berpegang kepada superiority dan supremasi kepartian..selamanyalah setiap parti politik di malaysia ini berada di takuk yang lama sekiranya tetap masih mahu keras kepada dan pesimis diantara satu sama lain.

    Pemikiran masyarakat semakin hari semakin maju bro,sentimen Kepartian yang tepu tak akan pernah berjaya..cuba kau tengok penyokong2 politik parti politik malaysia..masing2 dah out-to-date..kena refresh pemikiran tu.

    ReplyDelete
  2. Bhai Zack...

    Itulah masalahnyer... Kat Malaysia nih lu tabley nak hapuskan semua parti... parti berkait rapat ngan polarisasi kaum la bhai...

    Masalah paling utama... diorang tak anggap diri diorang sebangsa... Bangsa Malaysia... tapi diorang masih lagi anggap diri diorang sama ada Cina, India, Melayu dan sebagainyer...

    Susah bhai kalu nak buat kat Malaysia nih...

    Lagi satu... kat Malaysia nih la tempatnyer dalam dunia yang ader PHD dan AMUK.... hahaha... lain tempat takder bhai.... hahaha

    ReplyDelete
  3. Madsud aku bro,mansuhkan parti2 melayu lama dan buat satu parti tunggal melayu je bro..baru berimbang.

    Sekiranya kita tak dapat berfikiran terbuka soal ini,selagi itulah segala polemik yang sekian lama membarah ni akan terus kekal dan subur.

    Aku tahu fokus kau nak bina Rakyat Malaysia yang memang "1 bangsanya" tak ada lagi jurang antara kaum..memang bagus bro..tapi macamana kita nak kearah tu kalau bangsa kita sendiri yg masih kucar kacir dan berselirat dgn pelbagai sendi masalah?

    kita ambil contoh bangsa cina..mereka walaupun berlainan ideologi tapi mereka dah betul2 "sekaum"..kita ni bangsa Melayu masih lagi dgn kenegeriannya,keetnikkanya,berbeza idelogi dan macam2 lagi..bila kita dah "sekaum" barulah boleh sebangsa dengan "sekaum2" lain yang dah lama bersatu.

    Aku memandang isu bersatu ni sebagai fokus utama aku sebagai seorang yg berpendirian "non-partisan" bila berpolitik.

    Aku ni pencinta sejarah Melayu..sedikit sebanyak aku sangat sensitif bila sebut soal Bangsa aku yg serba serbi ketinggalan ni..walaupun aku sering mengkritik Bangsa Melayu..tetap di hati aku mahu mereka bersatu..aku melihat perbezaan politik ni membuat Bangsa Melayu tak boleh bersatu..Sebab apa aku nak sangat Melayu bersatu..kerana Nasib Agama Islam bergantung kepada bangsa kita yang MAJORITInya menganut Agama islam ini..sekiranya terus bercakaran..Bagaimana Maruah Agama suci ini mahu ditegakkan?

    sekiranya perbezaan ideologi ini terus menerus menjauhkan persaudaraan..maka eloklah parti2 ini dimansuhkan.


    ReplyDelete
  4. Ok Bro,wa nak lu baca satu artikel..untuk memahami anspirasi wa..Baca slow2 bro..jangan gelabah..fahami betul2 apa yg cuba disampaikan..pengaruh artikel ni sangat kuat terhadap diri aku hingga menjadi seorang non-partisan yg minat politik.

    http://mistisfiles.blogspot.com/2009/10/hikayat-tiga-masons-melayumahathiranwar.html

    http://mistisfiles.blogspot.com/2009/11/mason-mason-melayu-bahagian-ii.html

    http://mistisfiles.blogspot.com/2009/11/mason-mason-melayu-bahagian-iii.html

    http://mistisfiles.blogspot.com/2009/11/mason-mason-melayu-bahagian-iv.html

    http://mistisfiles.blogspot.com/2010/01/mason-mason-melayu-bahagian-vi.html

    http://mistisfiles.blogspot.com/2010/01/mason-mason-melayu-bahagian-vii.html

    Ok,ini bukan soal Freemason Bro..baca dahulu ok..jangan cepat melenting dan pesimis.

    ReplyDelete
  5. Aku pun syok tengok hujah zack..dan aku jugak syok nak tau apakah penyelesaian kepada masalah Melayu ini.

    Hari tu, ada sorang kawan aku bercakap tentang Melayu. Aku pun tak tau dia dah jadi pengkaji sejarah bangsa Melayu sebab yang aku tau dia ni pakar matematik. Tapi bila dia kata bahawa bangsa Melayu hanya tercipta selepas tahun 1800, aku tersentak jugak. Tapi hujahnya cukup mantap.

    Nak tulis dalam ruangan komen ni..tak sesuai la. Tapi kalau boleh dijadikan tajuk untuk diperbincangkan secara khusus, seronok jugak.

    But sori la. benda ni kena bincang secara relax, dalam keadaan sekarang..aku pun dok sibuk dengan PRU. ha.ha

    ReplyDelete
  6. Macam biasa. Dengan sedikit pengskemaan dan penambahan aksesori. hehe. http://mediaperak.com/2012/08/16/apa-itu-puak-ug-pengenalan/

    ReplyDelete
  7. UG? haramjadah punya group sebab nak join group PM yang sebut Haramzadah tu... siapa orang nya kalau bukan geng yang itu...FZT dan sekeluarga dengan nya. Geng orang tua tak sedar diri tulah. ada gaya tulisan mcm geng tu dak? sorrylah tak sanggup ana keluarkan kata nista dan fitnah sepertimana geng tersebut lah!!!! keh ...keh.

    ReplyDelete
  8. Gua setuju dgn tuan punya blog dan juga zack. Ada point masing2 dan menarik utk di perdebatkan( opppsss silap, debat bukan budaya kita...di perbincangkan..hahaha) Gua pun melayu tapi gua nak tengok melayu berada sama taraf dgn bangsa2 lain di dunia ni bukan kerana 'keistimewaan' melayu di tanah melayu tapi melayu itu mmg cukup bagus. Gua takde masaalah dgn 'bangsa malaysia' kerana hakikatnya setiap bangsa ttp akan berpegang kepada asal usul kecuali geng2 mamak...hahaha...Bab UG gua serahkan pada c++ utk belasah kerana gua setuju seratus peratus dgn hujah2 dia...c++ lu belasah lg...hahaha

    ReplyDelete
  9. Bhai Zack...

    Penat aaa gua nak baca... hahaha... tapi gua baca jugak aaa...

    Bhai New Hope...

    Yup... kiter kasi hancur jer...

    Bhai MatSamanKati...

    Artikel gua tue provoke jer tue.. gua pon sibuk ngan urusan kerja dan PRU... tapi kalu ader free time... gua akan tulis lagi..

    Bhai TheSniper...

    Thanks... hahaha... lain kali gua kena ingat untuk skema kan penulisan gua... hahaha..

    Bhai Anonymous...

    Pada puak UG nih... lebih baik bekerjasama dengan puak Haramjadah berbanding dengan geng-geng sedia ader yang lagi rasional... hahaha

    Bhai BunBinBan...

    UG memang gua punya area... hahaha.. tapi kalu kengkawan lain nak bantai UG gak... gua persilakan... hahaha... sebab gua dah masak dah rasanyer ngan agenda UG nih... gua akan belasah dan dedahkan skit-skit... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja